Gå til innhold

Hvordan var deres MA?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 11 uker på vei og klarer ikke riste av meg frykten for MA. Jeg har vært gravid to ganger og begge gangene har det gått bra, så det er ikke pga. tidligere historie med å miste. Det er bare fordi jeg ikke føler meg gravid. Var stuptrøtt, kvalm og hadde aversjon mot diverse lukter i en ukes tid rundt uke 7, og det var også da jeg fant ut at jeg var gravid. Etter jeg testet positivt har symptomene bare forsvunnet, bortsett fra at jeg har fått bekkenløsning og at jeg kjenner murringer innimellom. Det er vel egentlig positivt? Ellerkan man få det til tross for MA? 

Anonymkode: feb2b...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke et krav å ha masse symptomer. Men forstår uroen din. For meg hjalp det å bikke tolv uker og se fosteret i uke 13 på ultralyd. 

Anonymkode: 49177...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke et krav å ha masse symptomer. Men forstår uroen din. For meg hjalp det å bikke tolv uker og se fosteret i uke 13 på ultralyd. 

Anonymkode: 49177...87b

Vet det, men synes det er rart at symptomene forsvant like brått som de kom. Men samtidig har jeg jo andre symptomer som bekkenløsning, murringer og ligamentsmerter, som jeg ser for meg at jeg ikke ville fått om ikke fosteret vokste.

Anonymkode: feb2b...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en haug av symptomer og så forsvant alt over natta - fikk mer energi, kvalmen var borte, aversjonene, pleide spiste noe på natta pga enorm sultfølelse som også forsvant, mindre toalettbesøk osv. Var akkurat 11 uker da jeg begynte blø frisk blod plutselig. Fosteret hadde stoppet utvikling cirka 1.5 uke tidligere. Noe som stemte overens med når symptomer forsvant gradvis.

Anonymkode: 1720f...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: visste knapt at jeg var gravid. Hadde positiv test og hadde bestilt time til abort. Ingen hjertelyd på ultralyd. Var da 7 uker. 

Nr 2: spottet et par uker av og på 1-2 ganger i uka. Fredagen ble var det brunt blod. Lørdag også brunt. Søndag kom 1ss-2ss blod. Ingen smerter overhode. Mandag brunt blod. Tysdag fikk jeg komme på ØH ultralyd etter mye mas på LV. Konstantert fosterdød i uke 9. Dette var i uke 12. Ble innlagt, aborten startet av seg selv, men kom bare blod, så ble utskrapning. 

Anonymkode: 195df...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...