AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #1 Del Skrevet 11. november 2024 Var barnevakt da datter og mann skulle på foreldremøte i barnehagen. Barna starter i barnehagen neste mnd. Spurte litt ift dette da de var tilbake. De var veldig fornøyde med både plass og personale. Men jeg stusset litt da de fortalte at de skulle ha hjemmebesøk av personal Fikk en forklaring på hvorfor. Men stusset enda litt Ringte min vanlige kveldstelefon til min mor på 80 år og fortalte dette. Hun ble helt sjokkert. Ble litt snakk fram og tilbake men det endte med at hun sa "de kommer jo for å kontrollere hjemmet " Og ja, det er jeg enig i . Min datter har et hjem hun ikke trenger skjemmes av men jeg vil foreslå at de koser seg på terassen med kakao og frukt mens barna leker . Må vel være greit Anonymkode: 61c11...680 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #2 Del Skrevet 12. november 2024 Det høres ut som du tar en paranoid holdning til dette besøk. Jeg klarer ikke se problemet med at barnehagen vil komme på besøk. Anonymkode: fca52...115 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #3 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det høres ut som du tar en paranoid holdning til dette besøk. Jeg klarer ikke se problemet med at barnehagen vil komme på besøk. Anonymkode: fca52...115 Nei Bare lurer Og jeg leser jo om at barnehagene sliter ift personal/bemanning ect Men dette bruker de tid på?? Anonymkode: 61c11...680 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #4 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei Bare lurer Og jeg leser jo om at barnehagene sliter ift personal/bemanning ect Men dette bruker de tid på?? Anonymkode: 61c11...680 Du høres ekstremt dømmende ut. Dette er vanlig her jeg bor. Leser at du problematiserer det og dømmer tidsbruken deres. Kanskje ta det opp direkte med barnehagen? Anonymkode: fca52...115 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #5 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du høres ekstremt dømmende ut. Dette er vanlig her jeg bor. Leser at du problematiserer det og dømmer tidsbruken deres. Kanskje ta det opp direkte med barnehagen? Anonymkode: fca52...115 Jeg er nå blitt kalt paronoid og dømmende . Bare fordi jeg stusset /undrer på dette . Håper ikke du og den forrige her er barnehagelærere. Anonymkode: 61c11...680 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #6 Del Skrevet 12. november 2024 Det er ikke vanlig og skjønner om det oppleves invaderende. Ser virkelig ikke poenget med ar barnehagen skal gjøre dette. Anonymkode: 24ada...db5 38 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #7 Del Skrevet 12. november 2024 Aldri hørt om før. Har de noen god forklaring? Feks at tilvenning kan gå lettere hvis de treffer barnet på hjemmebane/i kjente omgivelser? Anonymkode: 62c3c...c1a 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #8 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Men jeg stusset litt da de fortalte at de skulle ha hjemmebesøk av personal Fikk en forklaring på hvorfor. Men stusset enda litt Ja, hva var forklaringen da? Er litt relevant for oss å vite om vi skal gjøre oss opp en mening om dette. Anonymkode: b9f64...238 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 12. november 2024 #9 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, hva var forklaringen da? Er litt relevant for oss å vite om vi skal gjøre oss opp en mening om dette. Anonymkode: b9f64...238 Det ligger under tilpassing og trygghet. Jeg måtte lese meg opp selv. Ser ut som det er vanlig nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelltopp Skrevet 12. november 2024 #10 Del Skrevet 12. november 2024 Syns det høres helt villt ut at barnehagen skal på hjembesøk før barna starter ! 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #11 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er ikke vanlig og skjønner om det oppleves invaderende. Ser virkelig ikke poenget med ar barnehagen skal gjøre dette. Anonymkode: 24ada...db5 Ts her , ja det er det jeg og tenker . Selv om det ikke er et problem med besøk. Anonymkode: 61c11...680 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #12 Del Skrevet 12. november 2024 Det er garantert ikke noe barnehagen selv har funnet på, det kommer ovenfra. Kommune eller statlig. Anonymkode: 09086...5a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #13 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er garantert ikke noe barnehagen selv har funnet på, det kommer ovenfra. Kommune eller statlig. Anonymkode: 09086...5a7 Det gjør det nok. Ts Anonymkode: 61c11...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #14 Del Skrevet 12. november 2024 Det handler om å møte barnet et sted det er trygt for å skape best mulig grunnlag for videre god kontakt. Hvis barnet kun møter barnehagepersonalet i barnehagen der det er mye aktivitet og alt er nytt så er det vanskeligere å opprette god kontakt med barnet. Da er et hjemmebesøk et godt grunnlag. Anonymkode: 8fedf...92b 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 12. november 2024 #15 Del Skrevet 12. november 2024 Er det en familiebarnehage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #16 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det handler om å møte barnet et sted det er trygt for å skape best mulig grunnlag for videre god kontakt. Hvis barnet kun møter barnehagepersonalet i barnehagen der det er mye aktivitet og alt er nytt så er det vanskeligere å opprette god kontakt med barnet. Da er et hjemmebesøk et godt grunnlag. Anonymkode: 8fedf...92b Dette er ikke en stor barnehage. Jeg har jobbet i barnehage selv og dette var ikke på agendaen. Ts Anonymkode: 61c11...680 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #17 Del Skrevet 12. november 2024 Meowmere skrev (13 minutter siden): Er det en familiebarnehage? Nei, helt vanlig barnehage. Ts Anonymkode: 61c11...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #18 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det handler om å møte barnet et sted det er trygt for å skape best mulig grunnlag for videre god kontakt. Hvis barnet kun møter barnehagepersonalet i barnehagen der det er mye aktivitet og alt er nytt så er det vanskeligere å opprette god kontakt med barnet. Da er et hjemmebesøk et godt grunnlag. Anonymkode: 8fedf...92b Dette. Anonymkode: 5e7d9...0b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #19 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er nå blitt kalt paronoid og dømmende . Bare fordi jeg stusset /undrer på dette . Håper ikke du og den forrige her er barnehagelærere. Anonymkode: 61c11...680 De gjør det for å bli kjent med barnet før start i trygge omgivelser , så nei Ingen overvåkning Anonymkode: 8ad40...6cf 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #20 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er ikke en stor barnehage. Jeg har jobbet i barnehage selv og dette var ikke på agendaen. Ts Anonymkode: 61c11...680 Heldigvis går verden videre og ting endrer seg Anonymkode: 8ad40...6cf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå