Gå til innhold

Misfornøyd med magen etter operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte operere magen tidligere i år, et fem cm langt horisontalt snitt. Jeg har alltid hatt flat mage, men nå buler det ut i overkant av operasjonsarret. Dette plager meg veldig, og jeg mistrives fryktelig med meg selv nå.

Er det noen som har erfaring med det samme? Er dette noe jeg må leve med, eller kan det gå vekk igjen lenge etterpå? Operasjonen var i august.

Anonymkode: b08e6...923

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg måtte operere magen tidligere i år, et fem cm langt horisontalt snitt. Jeg har alltid hatt flat mage, men nå buler det ut i overkant av operasjonsarret. Dette plager meg veldig, og jeg mistrives fryktelig med meg selv nå.

Er det noen som har erfaring med det samme? Er dette noe jeg må leve med, eller kan det gå vekk igjen lenge etterpå? Operasjonen var i august.

Alle operasjoner regnes ett års tilpasningsbehov for at kroppen skal bli som den blir. 
August er ikke lenge siden, så du må gi det lengre tid. 

Anonymkode: af583...358

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når du sier tidligere i år trodde jeg du mente februar-mars, august var jo bare her om dagen, det tar tid å komme seg etter operasjoner, de gangene jeg har operert har de sagt at jeg må gi det et år før det kommer seg. Operasjoner er store traumer på kroppen, den må få komme seg. Den stakkars magen din er jo fortsatt mørbanka. 

Anonymkode: 8451f...15a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har du holdt deg i ro? Skal ikke mye til før man får brokk.

Anonymkode: 62f0a...305

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du holdt deg i ro? Skal ikke mye til før man får brokk.

Anonymkode: 62f0a...305

Jeg har nok ikke vært så veldig rolig, men fikk svært få begrensninger av kirurgen. Men jeg kan ikke tro at det kan være brokk. Har prøvd å hoste og spenne musklene og det er ingen tydelig avgrensning eller noe som spretter ut.

Tusen takk til alle som har svart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...