Gå til innhold

Dere som søker hjelp til jul på Finn, får dere hjelp nå med endringene Finn har gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer oppriktig på om dere som ønsker hjelp via Finn, når reglene er endret til at man kun kan tilby hjelp- opplever dere at dere får hjelp? 

Jeg har en venninne, og ja det er faktisk en venninne, ikke meg selv. Hun forteller at hun tidligere år fikk god hjelp til en fin jul for seg og barna. Men etter endringene så vil enten folk hjelpe kun i egen by og hun finner få annonser gjeldene i sin egen by, eller så er det så mange som tar kontakt på annonsene at hun sjeldent får svar eller ikke får hjelp. Opplever dere andre som søker hjelp det samme? Jeg satt å tenkte litt på dette i kveld. 

Anonymkode: d67ea...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i flere år hjulpet en familie i nær krets både med egenhjelp og hjelp fra folk på finn. De årene jeg la ut annonnse selv fikk jeg god respons og de fikk masse flott julehjelp. I fjor brukte jeg mye tid på å sende meldinger på «tilbyr hjelp» annonnser og fikk hjelp fra en. Så nei, ikke i nærheten av like mye hjelp desverre, og julen ble tilsvarende kjipere for dem. Litt usikker på hvordan jeg skal løse det i år, for jeg har ikke mulighet til å hjelpe «nok» selv 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7b1fc...5f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har i flere år hjulpet en familie i nær krets både med egenhjelp og hjelp fra folk på finn. De årene jeg la ut annonnse selv fikk jeg god respons og de fikk masse flott julehjelp. I fjor brukte jeg mye tid på å sende meldinger på «tilbyr hjelp» annonnser og fikk hjelp fra en. Så nei, ikke i nærheten av like mye hjelp desverre, og julen ble tilsvarende kjipere for dem. Litt usikker på hvordan jeg skal løse det i år, for jeg har ikke mulighet til å hjelpe «nok» selv 🤷🏻‍♀️

Så trist å høre at det er blitt sånn da 😔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det kanskje ikke til det beste de endringene Finn gjorde da 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så trist å høre at det er blitt sånn da 😔

Ja, det er veldig dumt. Så klart, de klarer nok å unngå en del svindel, som jeg har forstått var en av grunnene, men for de som reelt har behov for hjelp har det gjort ting mye vanskeligere. Jeg mistenker også at det er mange som ønsker å hjelpe noen som kanskje dropper det, fordi i stedenfor å svare på en annonnse de syns ser «passe ut» så må de legge ut en egen og risikere å bli bombandert med meldinger 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne får hjelp av Røde Kors hvert år. Tror ikke hun har hatt annonser på finn. 

Anonymkode: 02a2f...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg lurer oppriktig på om dere som ønsker hjelp via Finn, når reglene er endret til at man kun kan tilby hjelp- opplever dere at dere får hjelp? 

Jeg har en venninne, og ja det er faktisk en venninne, ikke meg selv. Hun forteller at hun tidligere år fikk god hjelp til en fin jul for seg og barna. Men etter endringene så vil enten folk hjelpe kun i egen by og hun finner få annonser gjeldene i sin egen by, eller så er det så mange som tar kontakt på annonsene at hun sjeldent får svar eller ikke får hjelp. Opplever dere andre som søker hjelp det samme? Jeg satt å tenkte litt på dette i kveld. 

Hvorfor kan ikke du hjelpe henne? Veldig merkelig at hun må oppsøkes av fremmede for å kunne gi barna sine en god jul. Jeg hadde gjort alt for mine venninner, helt uavhengig av egen økonomi. 

Anonymkode: 4a5e9...875

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor kan ikke du hjelpe henne? Veldig merkelig at hun må oppsøkes av fremmede for å kunne gi barna sine en god jul. Jeg hadde gjort alt for mine venninner, helt uavhengig av egen økonomi. 

Anonymkode: 4a5e9...875

Jeg har sagt jeg kan hjelpe hun litt, men vi har tre egne barn- da blir ikke ting uavhengig av egen økonomi. Vi har helt greit råd, men ikke nok til å gi alt alene til hun og flere barn. Ansvaret ligger ikke på meg, men jeg bryr meg og har tenkt å kjøpe en julegave til barna hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Den måten å både søke og å gi hjelp på, synes jeg ikke noe om. 
Folk tigger om hjelp til alt mulig, og når en gjør en bitteliten bakgrunnssjekk øv dem så er de ikke akkurat så veldig vanskeligstilte som de utgir seg for å være. 
Så via Finn, nei, der gir jeg ikke hjelp verken til jul eller ellers. Heller ikke de som tigger på Facebook gir jeg noe til. 

Anonymkode: 85217...d66

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint at Finn endret dette. De som virkelig er vanskeligsstilte kan søke hjelp hos organisasjoner som hjelper - feks Røde Kors. Vi hjalp en familie med matvarer og gaver (2 barn, men av de baby) til nesten 2000kr, og følte det var penger i dass for å være ærlig. Gavene til alle, til og med ulldressen til baby, ble alle lagt ut for salg på Finn til nypriser. Det var jo nytt alt sammen, og alt ble handlet fra deres ønskeliste som for det meste var skikkelige bruksting de "virkelig hadde behov for". 

Anonymkode: 12ac0...0b6

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre nei, det er vanskelig nå. Har et år tidligere fått god hjelp til en verdig jul. Den gang man kunne ha en annonse liggende ute. Nå gruer jeg meg til jul, siden livssituasjonen er vanskelig, og med barn er det veldig tøft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant dem som har lagt ut annonse for å hjelpe andre, men opplever at det kommer "uendelig" mange meldinger, og at det blir veldig vanskelig å sile ut hvem som faktisk har et reelt behov. 

Anonymkode: 83dec...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er blant dem som har lagt ut annonse for å hjelpe andre, men opplever at det kommer "uendelig" mange meldinger, og at det blir veldig vanskelig å sile ut hvem som faktisk har et reelt behov. 

Anonymkode: 83dec...61b

Dette er jeg enig i.
Og jeg skal ikke gjøre meg bedre enn noen annen.
Men i fjor la jeg ut annonse på finn om at jeg ville hjelpe til med noen julestrømper til barna..
ikke all verden mao. Fikk en drøss med meldinger her også.
Men.. fra mange som tjener mye mer enn meg i året, har finere hus, biler.. 
Jeg går selv på AAP, men klarer meg fint, har spart litt og ønsket å hjelpe:

Det var en spesiell følelse at de fleste som Ville ha hjelp av meg, hadde mye mer enn meg..
Man må jo bare stole folk om man ønsker å hjelpe, og satse på at folk ikke ber om mer enn de trenger..

Anonymkode: e2b7d...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...