AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #1 Del Skrevet 11. november 2024 Ungdommen min fylte 18 år i september. Kan man ikke hjelpe ungdommen mer nå siden han er 18? Klarer din 18 åring alt? Blir hn tatt seriøst? Jeg føler ikke at min har blitt det. Min ungdom fikk et problem med at jakka og regnbukse ble borte pga andres handlinger (to 35 åringer han jobbet med). Og ungdommen min har flere ganger ringt og snakket med de som kan få dette tilbake. Da det gikk 3 uker ringte jeg og snakket med ene vedkommende. Da det gikk 4 uker ringte faren til den ene vedkommende. Denne vedkommende (på 35 år med egne barn) gjorde narr av min ungdom fordi som han sa at: "Må Både Mamma Og Pappa ringe for en voksen mann på 18 år, det sier litt om han (18åringen)". Med trykk på mamma og pappa. Men hvorfor kan ikke jakka og regnbukse bli levert tilbake? 18 åringen går rundt uten jakke. Nå er det november. Er det så mye forlangt? Det skjer jo ingenting. Anonymkode: 285f6...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #2 Del Skrevet 11. november 2024 Hæ? Dette skjønte jeg ingenting av. Du spør om du har lov til å stille opp for barnet ditt? Anonymkode: 7d2b8...660 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #3 Del Skrevet 11. november 2024 Du ringer kollegaer av din sønn og etterspør yttertøy? 😂 Er han 7 eller 18? En 18 åring burde ordne sånt eller kjøpe nytt. Jeg flyttet ut som 16 åring pga skole og flyttet aldri hjem igjen. Hadde mamma ringt mine kollegaer som 18 hadde jeg skammet meg og blitt flau. På tide og oppdra barnet TS. Anonymkode: d323f...028 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #4 Del Skrevet 11. november 2024 Det er jo rimelig spesielt ag han ikke får tak i det selv. Og han går uten jakke? Hvorfor kjøper han ikke ny? Dette klarte jeg selv som 16 åring (antagelig før, men da hadde jeg ikke penger) Anonymkode: 4d39c...36b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #5 Del Skrevet 11. november 2024 Dette er bare pinlig. Man hjelper selvsagt barna sine selv etter at de er atten, men dette er ikke å hjelpe. Dette er å ikke klippe navlesnoren. Det er helt hjelpeløst av både deg og sønnen. Anonymkode: c553a...c2e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #6 Del Skrevet 11. november 2024 Kutt navlestrenger. Barnet ditt er en voksen mann som må få lov til å stå på egne ben. Dette er faktisk nesten omsorgssvikt. Anonymkode: f35d9...93d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stabbursmusa Skrevet 11. november 2024 #7 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ungdommen min fylte 18 år i september. Kan man ikke hjelpe ungdommen mer nå siden han er 18? Klarer din 18 åring alt? Blir hn tatt seriøst? Jeg føler ikke at min har blitt det. Min ungdom fikk et problem med at jakka og regnbukse ble borte pga andres handlinger (to 35 åringer han jobbet med). Og ungdommen min har flere ganger ringt og snakket med de som kan få dette tilbake. Da det gikk 3 uker ringte jeg og snakket med ene vedkommende. Da det gikk 4 uker ringte faren til den ene vedkommende. Denne vedkommende (på 35 år med egne barn) gjorde narr av min ungdom fordi som han sa at: "Må Både Mamma Og Pappa ringe for en voksen mann på 18 år, det sier litt om han (18åringen)". Med trykk på mamma og pappa. Men hvorfor kan ikke jakka og regnbukse bli levert tilbake? 18 åringen går rundt uten jakke. Nå er det november. Er det så mye forlangt? Det skjer jo ingenting. Anonymkode: 285f6...e80 Jeg skjønte ikke helt hva som har skjedd med klærne? Har kollegaene stjelt det? Gitt det bort? Solgt det? Har han glemt det igjen hos dem? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 11. november 2024 #8 Del Skrevet 11. november 2024 Har kollegene stjålet tøyet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #9 Del Skrevet 11. november 2024 Dette var ikke en hyggelig ting det som hendte når klærne forsvant? Skjønner at ikke alle voksne på 35 er voksne nok til å ordne opp selv. Anonymkode: a372a...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 11. november 2024 #10 Del Skrevet 11. november 2024 Det er nok veldig forskjell på 18-åringer. Noen 18 åringer er voksne, klarer seg selv. Noen bor for seg selv eller har til og med samboer. Og noen er fortsatt mye barn og trenger mye hjelp, det høres ut som om din er litt der. Synes disse kollegene høres merkelige ut. Men det er nok best at han selv sier fra til de, er det ingen tillitsvalgt på denne arbeidsplassen? Hvis de mobber en ung ansatt så er ikke det noe greit. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #11 Del Skrevet 12. november 2024 De kom med de nedlatende kommentarene fordi de er drittsekker. Ikke fordi det er noe galt med sønnen din. Ville gjerne ikke ringt for sønnen min, men støttet og veiledet han. Er det ingen overordnet han kan snakke med? Har de stjålet klærne? Eller har han glemt det et sted hvor kollegaer har tatt vare på de, men ikke gidder å ta de med til han? Anonymkode: bf89b...a38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #12 Del Skrevet 12. november 2024 Han 35 åringen høres veldig spesiell ut. Anonymkode: 6ed32...541 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #13 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette er bare pinlig. Man hjelper selvsagt barna sine selv etter at de er atten, men dette er ikke å hjelpe. Dette er å ikke klippe navlesnoren. Det er helt hjelpeløst av både deg og sønnen. Anonymkode: c553a...c2e Helt enig. Anonymkode: 8291b...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #14 Del Skrevet 12. november 2024 Jeg er mor til en på 18 og en på 22. Jeg hjelper dem gjerne med råd om de trenger og ønsker det, og selv spør jeg enda mine foreldre om råd innimellom. Man trenger jo tidvis råd og hjelp, samme hvor gamle man blir. Jeg trodde dette handlet om slikt. Men telefoner om yttertøy?! Det klarer da en på 18 å ordne opp i selv. Når det er sagt, så virker arbeidsmiljøet der han er til å være veldig dårlig. Kollegaene gjør jo narr av han, og behandler han ikke som en voksen heller. Anonymkode: 2b207...da5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #15 Del Skrevet 12. november 2024 Man hjelper hvis barnet er forhindret til å gjøre det selv. Men da skal det finnes en god unnskyldning «sønnen min er på regnskogen i Brasil og kan ikke ringe»- type av unnskyldning.. eller kan man hjelpe ved å fortelle hvordan ting skal gjøres, gi tips, veilede. Jeg trenger fortsatt mammaen min som 40- åring men det er jo på en helt annen måte enn når jeg var barn. Anonymkode: cd512...f80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 12. november 2024 #16 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): "Må Både Mamma Og Pappa ringe for en voksen mann på 18 år, det sier litt om han (18åringen)" Det sier litt om både 18 åringen og foreldrene. Med mindre det er diagnoser i bildet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 12. november 2024 #17 Del Skrevet 12. november 2024 Høres ut som et produkt av litt for mye dulling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #18 Del Skrevet 12. november 2024 Høres ut som om en ung mann har havnet på en arbeidsplass med dysfunksjonelle voksne. Det er ikke lett. En normal 35-åring ville ikke reagert sånn, de skal heller gi litt omsorg for en ung voksen som er på sin første arbeidsplass. Men å gripe inn på denne måten som foreldre er ikke bra for sønnen din. Veiled han heller. Anonymkode: 34f63...031 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #19 Del Skrevet 12. november 2024 Noe hjelp og råd er nå vanlig å få. Men å ordne yttertøy selv burde en nå klare å fikse selv. Men ingenting forundrer meg lenger hørte på radioen at høyskoler får tlf fra foresatte som sier ungdommen dems bør bytte linje spør om det er bra skolemiljø, om de kan se til at ungdommen har husket jakke , om de kan se til at de har med lunsje osv. Anonymkode: 6b0ee...2f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #20 Del Skrevet 12. november 2024 Normalt sett tenker jeg at en attenpring bør kunne ordne opp det meste selv, og jeg tror kanskje en bedre støtte her ville vært hjelp til å finne en ny arbeidsplass. Hva i all verden har skjedd? Om en mann, jevngammel med meg, hadde a)snakket sånn til et annet menneske som han gjør til deg, eller b) stjålet yttertøyet til en kollega så hadde jeg dumpa han. Sønnen din har åpenbart vært uheldig med hvor han har havna, for dette hørtes ut som neandertalere. Så jævla usexy. Anonymkode: 7036e...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå