Gå til innhold

Må man klippe klørne på innekatter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg måtte klippe jevnlig. De slutter ikke å Gro selv om det er innekatter.

Anonymkode: 8d93f...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veksten stopper ikke. Så hvis katten ikke klarer å vedlikeholde klørne selv, så må du hjelpe til ved å klippe dem. Bare følg med på klørne jevnlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei klørne på en katt vil selvsagt ikke slutte å gro fordi de ikke er ute katter, men jeg regner jo med at du har klorebrett etc. så det er godt mulig at katten klarer justere lengden på klørne sine selv uten hjelp fra deg.

Anonymkode: 34efc...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er vanskelig å gjøre det selv, kan jeg anbefale Musti. Min katt er ikke villig til å la meg klippe, men så snart han kommer på bordet hos Musti er han snill som et lam.

Klipper der ca annenhver måned.

Anonymkode: 65e20...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri klippet klørne til min innekatt, han er nå 9.5 år gammel.

MEN jeg følger alltid med på neglene. Min erfaring er at en frisk katt klarer å stelle klørne selv, og jeg har selvsagt også klorestativ i fleng. Men en eldre katt kan begynne å få problemer, og klørne kan begynne å vokse seg større og lengre helt rundt, slik at de stikker seg inn i poten. Og dette er viktig å følge med på. Jeg tar jevnlig å går over alle klørne, for å passe på at dette ikke skjer.

Anonymkode: 61bcd...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klipper ca annenhver måned. Har vært/er nødvendig på alle mine fire, gjennom hele livet, over 20 år totalt med innekatter nå. Tross flere kloremuligheter. 

Man ser det ikke rent fysisk. Men når det begynner å høres mot parketten er det ubehagelig for dem. Man ser også innimellom at de henger labben litt i et teppe og slik. 

Anonymkode: 4af66...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har aldri klippet klørne til min innekatt, han er nå 9.5 år gammel.

MEN jeg følger alltid med på neglene. Min erfaring er at en frisk katt klarer å stelle klørne selv, og jeg har selvsagt også klorestativ i fleng. Men en eldre katt kan begynne å få problemer, og klørne kan begynne å vokse seg større og lengre helt rundt, slik at de stikker seg inn i poten. Og dette er viktig å følge med på. Jeg tar jevnlig å går over alle klørne, for å passe på at dette ikke skjer.

Anonymkode: 61bcd...930

Da har det gått, alt, alt, alt for langt... 

Er ubehagelig for dem i det du ser de utenfor en "avslappet" pote (ikke nok plass til å trekke seg helt inn) De skal ikke være så mange mm fra nærvetråden. Man skal ikke høre de gå over gulvet, da har det alt gått for langt. 

Anonymkode: 4af66...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har utekatt da, men det virker som at katten vedlikeholder klørne inne på sine tre klorestativ.

Anonymkode: d1664...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...