Gå til innhold

Utgifter kjøring til jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pendler 12 mil (6 mil hver vei) daglig. Ferje. Har ca 1 dag i uka hjemmekontor og noe fleksibilitet i arbeidstiden. Byttet dieselbil til elbil. Det lønte seg veldig raskt. Jobben er bra og lønna betydelig høyere enn hva jeg kan få i tettstedet der jeg bor. Trives med der jeg bor og ønsker ikke bo i byen. Leser e-post på ferja og tar jobbtelefoner daglig i bilen. Synest pendlingen går veldig greit. Elbilen var virkelig en gamechanger økonomisk og komfortmessig.

Anonymkode: 94c9f...39c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reign skrev (33 minutter siden):

Det avhenger av hva slags jobb man kan få.

Det kan så være. Men når man snakker om over 400 timer i året i bilen som pendler blir det et tidsspørsmål før man bør vurdere å gjøre noe. En ting er kostnadene med bil og drivstoff, men tid er også en kostnad. 

Flytt nærmere jobben og man frigjør veldig mye tid. Om man heller bruker pendlertiden til å jobbe overtid er det sikkert 150k ekstra lønn i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbil og avtale om hjemmekontor 1-2 dager i uka var en nødvendighet for oss da vi bosatte oss her vi bor. Vi ønsket å kjøpe et hus og ikke et bøttekott (for å sette det på spissen), så da måtte vi bo et godt stykke unna jobben, ergo er ikke vi en av de som valgte bosted basert på arbeidsplass. Den luksusen hadde vi ikke 😅 Jeg har byttet jobb da, til noe nærmere, men bruker likevel en time hver vei. Mannen sin stilling kan ikke byttes i noe tilsvarende på en annen arbeidsplass. Elbil, fleksibel arbeidstid og delvis hjemmekontor redder oss begge fra mye, vanskelig hverdagslogistikk, kostnad og tidstyveri. 

Anonymkode: c84f6...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 7 minutter å gå fra hjemme til jobben. Nydelig luftetur for meg og hunden før vi inntar kontoret friske og opplagte klar for en ny dag. Eller jeg jobber og bikkja ligger å sover på mitt kontor.

Anonymkode: e5128...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13-15 km hver vei. 
ca 500 kr i bom pr måned. 
El-bil, lader gratis på jobb, og ellers bruker jeg vel 100kr i måneden i snitt på lading. 
Tror jeg betaler rundt 900kr i måneden i forsikring. 

Anonymkode: c51f9...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (24 minutter siden):

Flytt nærmere jobben og man frigjør veldig mye tid. Om man heller bruker pendlertiden til å jobbe overtid er det sikkert 150k ekstra lønn i året

Hvis det er mulighet for å jobbe overtid. Arbeidsplassen min betaler f.eks. ikke overtid. 

Anonymkode: 100c6...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...