Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 3 måneder siden. Etter det har jeg minimalt med sexlyst og sliter også med å komme. Ingen smerter og det føles bra når vi er i gang, men jeg føler ikke på lyst. Er fortsatt veldig tiltrukket av mannen. 

Anonymkode: aff52...bac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er heilt vanlig og naturleg. Du ammer (kanskje?), hormonane er under justering, nattevåk og alt som følgjer med babytida. Det tar mykje lenger tid enn tre mnd å normalisert kroppen etter fødsel, så ikkje legg press på deg sjølv om å returnerer til "deg sjølv" så fort! Det tok meg nærmare 2 år etter førstemann å føle meg som før barn igjen. 

Anonymkode: 1a631...a03

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Når du ammer, produserer ikke kroppen østrogen, fordi du skal ta deg av babyen og ikke bli gravid på nytt enda. ;) 

-Derfor har du ikke mensen heller 

Anonymkode: 141f2...a0b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når du ammer, produserer ikke kroppen østrogen, fordi du skal ta deg av babyen og ikke bli gravid på nytt enda. ;) 

-Derfor har du ikke mensen heller 

Anonymkode: 141f2...a0b

Jeg er ikke TS, men har det likt som henne – null sexlyst, men det er ok når vi er i gang. Mitt barn er fire mnd, og jeg har fått mensen tilbake (tross fullamming). Baby var ikke mer enn ni uker da mensen kom tilbake, og jeg har rukket to menstruasjonsrunder. Men: selv om mensen er tilbake, er vel ikke østrogennivået på vanlig nivå? Håper iallfall ikke det …?

Anonymkode: 514bf...ce9

Skrevet

Man kan bli gravid selv om man ammer. Men ja, jeg brukte også et par år på å føle meg som før igjen etter fødselen. 

Anonymkode: 785f6...72b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er heilt vanlig og naturleg. Du ammer (kanskje?), hormonane er under justering, nattevåk og alt som følgjer med babytida. Det tar mykje lenger tid enn tre mnd å normalisert kroppen etter fødsel, så ikkje legg press på deg sjølv om å returnerer til "deg sjølv" så fort! Det tok meg nærmare 2 år etter førstemann å føle meg som før barn igjen. 

Anonymkode: 1a631...a03

I tillegg til at hjernen "ommøbleres", jeg vet jo ikke om det påvirker sexlysten direkte, men siden målet er å gjøre oss nybakte mødre mer var på babyens behov heller enn å være opptatt av andre ting, så gir det jo mening at heller ikke hjernen spiller på lag mrd sexlysten her.

Anonymkode: 54b9a...17c

• Nyttig 1
Skrevet

Har hatt det helt likt. Tror det ble for mye kroppskontakt med all ammingen og en samboer som skulle ta på meg hele tiden, jeg følte jeg bare ville ha kroppen min i fred. 

Anonymkode: d4aa5...603

Skrevet

Snakk med mannen om det. Over en kaffekopp til frokost. Forklar hvordan du har det og hvorfor du avviser ham. Si (hvis det er sant) at du er glad i ham og at han er sexy og at du vil at ting skal bli som før, men at det ikke går akkurat nå.

Ta selv ansvar for at ting skal bli som før (om du vil det). Tenk på at du ønsker å opprettholde en relasjon også med mannen og ikke bare barnet (om du vil det). Tenk på at du skal leve med mannen i kanskje 50 år til. Hvordan vil du at det livet skal være? Hva må til for at dere skal få det fint sammen?

Anonymkode: db987...91f

Skrevet

For meg var det en bivirkning av ny prevensjon som gjorde at lysten forsvant helt. Koblet det ikke før det var gått over ett år. Byttet type spiral, og lysten ble som normal igjen. 

Anonymkode: 941d1...218

Skrevet

Veldig normalt i mine øyne! Jeg hadde ingen sexlyst etterpå heller. Tror det er hormonene ved amming. Hjalp ikke at det var knusktørt der nede en stund heller. 

Anonymkode: 0bbb0...e12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...