AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #1 Skrevet 11. november 2024 Jeg lurer på om jeg kan ha blitt deprimert i graviditeten. Dere som har opplevd det, hvordan merket dere det og hva hjalp for å bli bedre? Anonymkode: aac47...1c0
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #2 Skrevet 11. november 2024 Jeg var deprimert i svangerskapet, og er forsåvidt det ennå 2 mnd etter fødsel. Jeg brukte mye tid og energi på å bekymre meg i graviditeten, over ting som ikke er noe å bekymre seg over. Av person er jeg svært emosjonell og overtenker det meste, får lett dårlig samvittighet og ønsker at alle som jeg er glad i skal ha det bra til en hver tid. Jeg hadde, og har, for høye forventninger til meg selv. I mitt tilfelle er nok fasiten at jeg må «jobbe med meg selv» og endre tankegangen. Frisk luft hjelper. Hadde en traumatisk fødsel og barseltid, som er årsaken til min depresjon nå. Samtidig angrer jeg veldig på at jeg ikke var mer avslappet under graviditeten og nøt den mer. Savner så å vere gravid, er jeg heldig får jeg oppleve det igjen. Mitt beste tips er å snakke med jordmor om tankene dine, bekymringer. Ikke gå rundt med tankene dine alene. Omring deg personer som du liker å vere sammen med, og prøv å ha «små ting» du kan glede deg til. Anonymkode: e33b0...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå