Gå til innhold

Kan noen hjelpe å sammenlikne to Jensen senger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår det, men skjønner ikke at et tekstil kan utgjøre så mange tusen kroner.

Har tenkt slik:

Ambassadør Limited = Opal Jubileum

Ambassadør = Opal

Ambassadør Pluss = Carat

Anonymkode: 58728...2bf

Det er jo akkurat samme greia som i tråden for få uker siden.

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 14.21):

Landet på Jensen Opal Jubileum med Sleep 2 og Medium på begge sider. Fikk 160x200 for 22.000, førpris 45.000, så godt kjøp. Ligger mye på magen, så burde kanskje valgt fast, men jeg synes kroppen sank litt bedre ned i Medium generelt. Veier bare ca 77 kg, er 1.80, så tror det bør være ok. Tror også at Medium-siden skal ha en mykere/fastere side, så kan evt vende fastere side opp?

Anonymkode: 93087...16c

Og jo, tekstil kan utgjøre mange tusen. De "standard" gir deg ofte kun svært begrensede valg. Men, det er nok overmadrassene som skiller:

Ambassadør Pluss er IKKE Carat. Ambassadør pluss har sleep 3 overmadrass. 
Ambassadør Limited har sleep 1 overmadrass
Ambassadør har sleep 2.

Så da er det kanskje tilsvarende hos Carat. 

Du har landet på at du vil ha sleep 2 overmadrass, og da driter du i hva "etternavnet" til sengen er, for det spiller ingen rolle for fjærsystemet. 

Så da bestemmer du deg for om du vil ha 1 hel hovedmadrass, eller 2 stk madrasser i hovedtrekket. 

Anonymkode: aed36...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og jo, tekstil kan utgjøre mange tusen. De "standard" gir deg ofte kun svært begrensede valg. Men, det er nok overmadrassene som skiller:

Ambassadør har sleep 2.

Du har landet på at du vil ha sleep 2 overmadrass, og da driter du i hva "etternavnet" til sengen er, for det spiller ingen rolle for fjærsystemet. 

Så da bestemmer du deg for om du vil ha 1 hel hovedmadrass, eller 2 stk madrasser i hovedtrekket. 

Edit: tilsvarende hos Opal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ambassadør har sleep 2.

Bør man ha hel eller delt liggeflate da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bør man ha hel eller delt liggeflate da? 

Du har fått fordelene ved begge deler forklart. Da velger du det som passer for deg, ikke sant? Hvorfor lager du enda en ny tråd med akkurat de samme spørsmålene, som du fikk svar på også da? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har fått fordelene ved begge deler forklart. Da velger du det som passer for deg, ikke sant? Hvorfor lager du enda en ny tråd med akkurat de samme spørsmålene, som du fikk svar på også da? 

Folk sier forskjellig. Får man grop i midten om man velger delt? Merker man skillet i midten nødvendigvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk sier forskjellig. Får man grop i midten om man velger delt? Merker man skillet i midten nødvendigvis?

Fordelene og ulempene er de samme uansett. Så er det opp til DEG å ta en avgjørelse. 

Jeg ligger aldri i midten av sengen, det er ikke der støtten i madrassen er. Foreslår - igjen, at du ringer direkte til Jensen kundeservice som faktisk har fagkunnskapen. 33 78 49 50

Les litt om valg av madrass her:

https://www.bohus.no/inspirasjon/ofte-stilte-sporsmal-om-seng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

All info om madrassene står da på Jensen sine hjemmesider. 

Greit, alt står skrevet, men hvorfor oppretter ts da en tråd og spør om forskjellene? 
Hvem vet best hva som er forskjellig? Folk på et nettforum, eller fabrikken? 
Hvordan får ts best svar? Fra folk flest, som neppe har prøveligget begge typen madrasser over tid, eller fra fabrikken? 
Eller er dette bare en tråd for å se hva folk svarer? 

Anonymkode: 0f7e0...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Greit, alt står skrevet, men hvorfor oppretter ts da en tråd og spør om forskjellene? 
Hvem vet best hva som er forskjellig? Folk på et nettforum, eller fabrikken? 
Hvordan får ts best svar? Fra folk flest, som neppe har prøveligget begge typen madrasser over tid, eller fra fabrikken? 
Eller er dette bare en tråd for å se hva folk svarer? 

Anonymkode: 0f7e0...ef3

Helt greit å opprette tråd og spørre om erfaringer.

Men TS har for få uker siden hatt samme tråd, bare da var det om flere andre senger også. Landet så på de sengene som nevnes her. Men da måtte vi fortelle hvilken fasthet han skulle ha også. Ble forklart at hvis fastheten ble feil, så kunne man bruke bytteretten da butikkene har fornøydgaranti på fastheten. 

Men så kommer det ny tråd med akkurat de samme spørsmålene, om de samme sengene. Ekstrem beslutningsvegring og/eller angst, jeg vet ikke. Men det er ren logikk at man snakker med Jensen kundeservice og butikkene når man har spørsmål rundt kvalitet og funksjon. Det er også veldig lett å lese om de forskjellige modellene, som f.eks Ambassadør plus osv. Der ser man jo tydelig at overmadrassene er forskjellig på hver seng, at det er det som skiller. Ikke sengen eller fjærsystemet i seg selv. 

Jeg hjelper hjerne, jeg kan mye om Jensen. Men det blir jo ekstremt mye gjentakelser, for å bare få de samme spørsmålene på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg vil gjerne avslutte med å si at stopningen på Skeidar sine madrasser gjør at Opal er bittelitt fastere enn Ambassadør. Dvs at double systemet med mykere side opp, vil samsvare med fastheten hos Bohus, mens fastere side opp vil være litt fastere. Jeg tror det var sånn det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

TS, jeg vil gjerne avslutte med å si at stopningen på Skeidar sine madrasser gjør at Opal er bittelitt fastere enn Ambassadør. Dvs at double systemet med mykere side opp, vil samsvare med fastheten hos Bohus, mens fastere side opp vil være litt fastere. Jeg tror det var sånn det var. 

Takk. Ringte de og Jubileum var lik Ambassadør. 
Ville du personlig valgt Jubileum delt til 22.000 eller Ambassadør til 25.000? Forskjell er vel bare liggeflate slik jeg forstod det, samt tekstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men når jeg snakket med Bohus, sa de at deres Ambassadør har 1 cm mer stopning, og at underrammen deres er dobbeltfjær (mens Opal Jubileum har enkeltfjær). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ville du personlig valgt Jubileum delt til 22.000 eller Ambassadør til 25.000? Forskjell er vel bare liggeflate slik jeg forstod det, samt tekstil.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men når jeg snakket med Bohus, sa de at deres Ambassadør har 1 cm mer stopning, og at underrammen deres er dobbeltfjær (mens Opal Jubileum har enkeltfjær). 

Ja, Opal er lik Ambassadør i fjærene. Forskjellen er som sagt at Opal har double system med en fastere og en mykere side, i tillegg til da at det er 2 madrasser og ikke en hel. Jeg har Carat, modellen over Opal. Valgte denne pga double system, og fordi jeg syns jeg lå bedre i den enn de fra Bohus. Men hva JEG foretrekker, er min subjektive mening.

Siste spørsmålet ditt ringer du til Jensen kundeservice om. Hvorfor tror du at vi som ikke jobber på Jensen skal vite mer enn fabrikken? Kan godt være at det er dobbeltfjær på undermadrassen til Ambassadør, og at det er derfor jeg personlig ikke liker den fordi den blir for myk.

Hvorfor henger du deg opp i slike detaljer, kan du ikke bare kjøpe den sengen du syns er mest behagelig? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du har nå fått mye god og nyttig informasjon fra AB...00a - men det er jo DU som skal ha ny seng her, ikke AB...00a! Det spiller med andre ord liten rolle hva han/hun ville ha valgt, da det kan være helt andre preferanser og kroppslige forutsetninger som ligger til grunn for dennes valg.

Foreslår at du tar med deg all den gode informasjonen her, og drar i butikken og prøveligger sengene i aktuell konfigurasjon, og bruker god tid på å kjenne hvor DU ligger best. Det er faktisk det som er viktig her :)

Anonymkode: 6489b...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 13.31):

Ja, Opal er lik Ambassadør i fjærene. Forskjellen er som sagt at Opal har double system med en fastere og en mykere side, i tillegg til da at det er 2 madrasser og ikke en hel. Jeg har Carat, modellen over Opal. Valgte denne pga double system, og fordi jeg syns jeg lå bedre i den enn de fra Bohus. Men hva JEG foretrekker, er min subjektive mening.

Siste spørsmålet ditt ringer du til Jensen kundeservice om. Hvorfor tror du at vi som ikke jobber på Jensen skal vite mer enn fabrikken? Kan godt være at det er dobbeltfjær på undermadrassen til Ambassadør, og at det er derfor jeg personlig ikke liker den fordi den blir for myk.

Hvorfor henger du deg opp i slike detaljer, kan du ikke bare kjøpe den sengen du syns er mest behagelig? 

Har prøvd sengen i to netter nå. Fast var visst mye fastere enn i butikk, selv om jeg har mykere side opp. Samboer har medium. Føles noen ganger som en liten nedoverbakke i midten(?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...