Gå til innhold

Hvor kan man jobbe som sykepleier for og ikke jobbe seg halvt ihjel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er lei å gi 110% på jobb og likevel bare få gjort 50% av det jeg skulle gjort. Jeg kan ikke stelle 3 pasienter, dosere medisiner, kontrollere multidose, følge opp dårlige pasienter, ta alarmer, ta telefoner, følge opp pårørende, følge opp tiltaksplaner, ta blodprøver, legge venfloner, hente eventuell medisiner, gi faste medisiner , følge pasienter på toalettet osv alt på en gang.  Men sånn er det jo nesten hver dag. Jobber i kommunen og det er svært få sykepleiere så er ingen som kan avlaste eller hjelpe på sykepleieroppggaver. Ikke leier den gjerrige kommunen inn ekstra pleiepersonell for å gjøre opp for dette, nei her skal vi holde oss til samme bemanning samme f***. Samme hvor dårlige pasienter vi har, samme for få sykepleiere vi er. Er møkk lei.  Gidder ikke mer. Men hvor kan jeg jobbe som ikke er et rent helvete?  Jeg jobber på sykehjem. Er KAD (kommunal akutt døgnenhet) noe bedre? Regner ikke med hjemmetjenesten er det. Eller kanskje noe helt annet, kanskje bolig for funksjonshemmede? Omsorgsbolig? Psykiatri? Ikke vet jeg. Helst kommune da sykehus er veldig langt unna... 

Anonymkode: 10ef0...120

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ta master i helsesykepleier, så får du en fin jobb :)

Anonymkode: 31f28...5dd

Master er ikke aktuelt har ikke råd til det.  Finnes ikke deltid lengre og ingen utdanningsstillinger til det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAD i vår kommune varierer veldig. Kan være veldig hektiske dager hvor man løper og løper men aldri kommer i mål, men til gjengjeld ha dager hvor det er roligere.
Er under omorganisering nå da så litt usikkert hvordan det blir lagt opp fra nyåret.
Og varierer sikkert fra kommune til kommune, størrelse på kommune/antall plasser osv.

Anonymkode: ae9c3...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjell på Og / Å i en setning er vesentlig for at den skal gi mening  TS..

hvor kan man jobbe som sykepleier for å ikke jobbe seg halvt ihjel..
evt hvor kan man jobbe om sykepleier uten å jobbe seg halvt ihjel eller
hvem kan man jobbe for som sykepleier uten å  jobbe seg halvt ihjel - men alltid med å aldri med og.. 

Svaret er forøvrig private klinikker som tilbyr kosmetologisk sykepleie etter operasjoner.. 

Anonymkode: 82d03...d88

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forskjell på Og / Å i en setning er vesentlig for at den skal gi mening  TS..

hvor kan man jobbe som sykepleier for å ikke jobbe seg halvt ihjel..
evt hvor kan man jobbe om sykepleier uten å jobbe seg halvt ihjel eller
hvem kan man jobbe for som sykepleier uten å  jobbe seg halvt ihjel - men alltid med å aldri med og.. 

Svaret er forøvrig private klinikker som tilbyr kosmetologisk sykepleie etter operasjoner.. 

Anonymkode: 82d03...d88

Er det det du velger å henge deg opp i en slik post? Skjerp deg. Umodent flisespikkeri uten like. Ser ut som alle har forstått det, inkludert deg selv. Siden du svarer på spørsmålet... 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Master er ikke aktuelt har ikke råd til det.  Finnes ikke deltid lengre og ingen utdanningsstillinger til det 

Det finnes på deltid. Når det er samlingsbasert kan man jo bo i en annen by enn den man studerer i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler definitivt bofellesskap! Aldri hatt en mer rolig og fin jobb før 🥰 Lite stress og god tid til beboerne. (Jobber innefor psykisk helsevern)

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærer på helsefag, men har master (det har dog ikke alle kollegaene mine). PPU er på deltid. 

Anonymkode: ecc32...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes på deltid. Når det er samlingsbasert kan man jo bo i en annen by enn den man studerer i. 

Ikke i nærheten av der jeg bor i alle fall. Man har praksisperioder og vel, da er man jo noen uker borte av gangen? Får ikke permisjon fra jobb til det.  Og har forsåvidt ikke råd til ulønnet permisjon flere uker for praksis heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (18 minutter siden):

Anbefaler definitivt bofellesskap! Aldri hatt en mer rolig og fin jobb før 🥰 Lite stress og god tid til beboerne. (Jobber innefor psykisk helsevern)

Kanskje jeg skal søke på noe sånt. Virker litt mer avslappet når jeg går forbi og ser hva de driver med. Sett de ute på kafe, ute og handle, ute og gå tur osv.  Aldri i verden om vi hadde hatt tid til sånt på sykehjemmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke i nærheten av der jeg bor i alle fall. Man har praksisperioder og vel, da er man jo noen uker borte av gangen? Får ikke permisjon fra jobb til det.  Og har forsåvidt ikke råd til ulønnet permisjon flere uker for praksis heller. 

Ja, hos oss var det 6 uker i to perioder. Tok ulønnet perm fra jobb i de periodene + at jeg brukte flere ferieuker. Samlingene var vel på 2 uker i gangen mener jeg på. Så jobbet jeg som en gal mange andre uker, for å ikke tape så mye penger. 

Tok opp lån hos lånekassen for å få råd til det selv :) Vil absolutt si det var verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja, hos oss var det 6 uker i to perioder. Tok ulønnet perm fra jobb i de periodene + at jeg brukte flere ferieuker. Samlingene var vel på 2 uker i gangen mener jeg på. Så jobbet jeg som en gal mange andre uker, for å ikke tape så mye penger. 

Tok opp lån hos lånekassen for å få råd til det selv :) Vil absolutt si det var verdt det.

Ikke sjans i havet til å ta flere mnd uten lønn altså. Går knapt rundt økonomisk som det er. Kan ikke reise langt vekk for praksis heller. Har barn.  Det er dessverre ikke et alternativ, studielånet kan jeg ikke øke for kommer til å gå ned i lønn som helsesykepleier mtp at man ikke har noe ubekvem tillegg. Må ha råd til hus og mat så dessverre ingen mulighet for det. Synd det ikke er noe støtte å få til slike utdanninger. Kun sykehus utdanningene. Selv om mange kommuner og mangler helsesykepleiere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anestesi. Travelt på dagtid. Mye beredskap på kveld og natt, men kan være helt rolig. Men når det haster, så haster det. 

Anonymkode: 8ef6a...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å skrive sterilsentral, men du ville ikke jobbe deg ihjel så.

Anonymkode: 87310...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...