Gå til innhold

På full fart inn i veggen…….

Anbefalte innlegg

Skrevet

En skikkelig ubehagelig følelse. Går rundt med øresus, aura flere ganger om dagen, kjempesliten, følelsene ligger utenpå kroppen og tårene sitter løst. 
Har en oppgave jeg må gjøre ferdig før jeg kan få legen til å aktivere sykemeldingen som ligger på vent. 

Jeg har vondt i kroppen, fatigue og føler meg ikke som meg selv. 

Trenger noen råd til hvordan klare å snu dette, da jeg ikke har lyst å være sykemeldt, men kjenner at jeg må. 

Anonymkode: 21d5a...a75

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den oppgaven er viktigere enn helsen din, eller?

Anonymkode: 67751...d7a

• Liker 6
Skrevet

Det er alltid noe som må gjøres. 

Anonymkode: acf79...bfa

• Liker 2
Skrevet

Du kan være sykemeldt og likevel gjøre enkelte arbeidsoppgaver, hvis det er presserende at du får gjort det ferdig. Jeg har vært 100% sykemeldt i 1 mnd nå (svangerskapsrelatert) og har vært på jobb tilsammen en arbeidsdag i denne perioden (en time her og der) for å bare få knytt de siste løse trådene. 

Anonymkode: d7755...818

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

En skikkelig ubehagelig følelse. Går rundt med øresus, aura flere ganger om dagen, kjempesliten, følelsene ligger utenpå kroppen og tårene sitter løst. 
Har en oppgave jeg må gjøre ferdig før jeg kan få legen til å aktivere sykemeldingen som ligger på vent. 

Jeg har vondt i kroppen, fatigue og føler meg ikke som meg selv. 

Trenger noen råd til hvordan klare å snu dette, da jeg ikke har lyst å være sykemeldt, men kjenner at jeg må. 

Du må da stoppe før du går inn i veggen, eller slår du deg fordervet. 
Gå og snakk med fastlegen.

Anonymkode: d53b2...b15

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må da stoppe før du går inn i veggen, eller slår du deg fordervet. 
Gå og snakk med fastlegen.

Anonymkode: d53b2...b15

Har snakket med fastlegen i forrige uke, og er enig om en delvis sykemelding, men at jeg skulle gjøre ferdig det jeg holdt på med på jobb først sånn at jeg fikk ro og ikke ble enda mer stresset av å ikke bli ferdig. 
Jobber i en kommune og er i siste innspurten på budsjettet. Ingen andre som jobber med det, og derfor føler jeg at jeg må gjøre det ferdig. Kjenner veldig på at det haster mer og mer for hver dag som går å få roet ned. I dag har auraen vært ekstrem. På 4.runde ila dagen. Det er ikke vanlig…

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har snakket med fastlegen i forrige uke, og er enig om en delvis sykemelding, men at jeg skulle gjøre ferdig det jeg holdt på med på jobb først sånn at jeg fikk ro og ikke ble enda mer stresset av å ikke bli ferdig. 
Jobber i en kommune og er i siste innspurten på budsjettet. Ingen andre som jobber med det, og derfor føler jeg at jeg må gjøre det ferdig. Kjenner veldig på at det haster mer og mer for hver dag som går å få roet ned. I dag har auraen vært ekstrem. På 4.runde ila dagen. Det er ikke vanlig…

Men da velger du jo regelrett frivillig jobben foran helsa di? Det er en kommunal jobb, tror du virkelig at du er uerstattelig og får annet enn kort og blomster dersom du blir langvarig sykemeldt/ødelegger helsa OG økonomien din? De får inn ny vikar innen måneden er omme, hva med å heller fokusere på å skulle fungere for de rundt deg som er glade i deg livet ut?

Sorry for tough love, men har selv lært på den harde måten, og håper at du slipper det.

Anonymkode: 1c257...72f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I dag har auraen vært ekstrem. På 4.runde ila dagen. Det er ikke vanlig…

hva betyr det? 

Anonymkode: 50d99...13a

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette høres tungt ut, men beklager å måtte si det, en sånn martyrholdning blir for dumt. 

Du velger jo å kjøre rett inn i den veggen. Budsjett = kommunens/arbeidsgiver ansvar. Din helse = ditt ansvar.

Anonymkode: 67751...d7a

• Liker 2
Skrevet

En dag vil gummistrikken ikke lengre sprette tilbake, den vil ryke og da er det gjort uopprettelig skade.

Punktum.

Anonymkode: ad9a0...0c0

• Nyttig 1
Skrevet

Skjønner deg så godt, men husk at bare du kan ta vare på deg❤️

Ikke la det gå altfor langt..🥰 ( og enda lengre).

Anonymkode: 7712e...2e0

Skrevet

Hvor mange år har du tid til å være sykemeldt når du treffer veggen?

Jeg skulle også bare fullføre ett prosjekt, for jeg var jo eneste på jobben som kunne gjøre det, og det var så mye mindre stressende om jeg bare var flink pike og satte jobben foran helsen.

Takken fra jobben var at de lot meg beholde stillingen min i 2,5 år når jeg ble sykemeldt. Fikk en blomsterbukett når jeg hadde vært sykemeldt 2-3 måneder, og når jeg gikk over på aap.

Anonymkode: a8f96...594

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...