Gå til innhold

Hva er greia med opptatte som sender venneforespørsel til damer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ofte venneforespørsler fra menn som tydelig ut i fra profilene har dame/kone/samboer og barn. Det kan være menn jeg har felles venner med, men som jeg ikke kjenner og heller aldri har møtt. Også opptatte menn som jeg har null felles venner med sender også forespørsler. 

Når jeg da går inn på profilene til disse å ser at de er opptatte menn får jeg en vond og ekkel magefølelse, å syns rett og slett synd på damene til disse mennene som driver på slik. Skikkelig respektløst og kvalmt. Jeg godtar selvfølgelig ingen av disse, jeg er selv i forhold, noe som også er synlig for alle på fb. Jeg håper virelig ikke min kjæreste driver på slik som disse mennene bak ryggen min, sender venneforespørsler, eller godtar forespørsler fra ukjente damer..😔 

Anonymkode: 2f8f7...9b8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt feil i overskriften ser jeg, “Hva er greia med opptatte menn” Skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er venn med over 1200 mennesker på facebook. Facebook er facebook - jeg skiller ikke mellom menn og kvinner. 
Kanskje du legger altfor mye i dette å bli venner med noen på fb?

Kjenner mennesker som har 5000 venner der. De kunne hatt 50 000, men grensa er 5000

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som med kvinner som er opptatte men sender venneforespørsel til menn

Anonymkode: 38d91...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er upersonlig, der kan folk jeg så vidt kjenner legge meg til. Hvis opptatte menn som jeg har litt bekjentskap til legger meg til på snap, er det ofte for at de har lyst til å flørte. Det er min erfaring 

Anonymkode: e4308...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker å bruke Facebook for å promotere både jobb og interesser og legger dermed til alle som kan anses som et potensielt publikum eller følgere. 

Anonymkode: 17af0...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva folk tenker og mener om fb, jeg legger ikke til eller sender forespørsler til menn jeg ikke kjenner, hvorfor i all verden skal jeg det? Menn som driver på slik har alltid en baktanke, ofte kontakter også opptatte menn direkte meg direkte på messenger, der de skriver, sexy, pen, deilig ol. Blir kvalm. Og ja, selvfølgelig finnes det opptatte kvinner som også oppfører seg slik, og det er selvfølgelig like forkastelig. Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skiller ikke på kvinner og menn på Facebook og Instagram. 
Jeg sender ikke venneforespørsel til hverken menn eller kvinner jeg ikke kjenner.

Jeg skiller ikke på kvinner og menn som venner heller. Tipper jeg har 50/50 fordeling kvinner og menn i min vennekrets. Det samme har kona.

Anonymkode: 908d5...cd4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tusenvis av friend requests. Menn som kvinner. Jeg har kanskje 500 «venner». Jeg godtar ikke folk jeg ikke har noe med å gjøre. En del «venner» er pga felles hobby.

Fått masse PM’er både på FB og Insta. Med mindre det er pga hobby responderer jeg ikke.

Ble noe bedre på FB mht menn etter jeg gikk offentlig ut med at jeg var i et forhold.

Anonymkode: b6a93...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange kun er opptatt av å ha flest mulig venner på facebook, spesielt godt voksne...tror eg...  Eg går motsatt vei...rydder unna folk . Tenker som så... ville eg sagt hei og stoppet og snakket med denne personen når eg møtte hen ? Hvis nei...ikke venn...hvis ja ...venn :) har mest kollegaer, familie, venner og bekjente som eg omgåes og prater med når eg treffer...noen få barndomsvenner og noen få folk eg har møtt på reiser og ferie...som eg gjerne skulle møtt igjen :) Så nå er vennelista under 300 :) 

Anonymkode: 1049f...3b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også det når jeg var yngre og hadde profilbilde, tenkte de var shady og dårlige partnere. Veldig trist at noen holder på sånn, og hva skjer med de sosiale antennene deres? 

Kanskje det å ha bildet med kjæresten er for å virke som et skalkeskjul mot deres utro oppførsel? Jeg legger til damer, men se vi er sånn et lykkelig par? Eller kanskje hun ville at han skulle ha det, fordi hun vet hvordan de er i underbevisstheten? 

Vet ikke hva man skal gjøre, tror det er best å ikke godta. Men om man får tilsendt noe utro greier, tror jeg at jeg hadde sendt det til kjæresten hans. Trist å tenke hun skal få den beskjeden uten at jeg  vet om hun har støtte rundt seg, så kanskje si det på en fin måte? Men syns folk bør få vite når de har en åpenbart utro partner, for å få valget selv.

Anonymkode: 8e24d...ede

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk også det når jeg var yngre og hadde profilbilde, tenkte de var shady og dårlige partnere. Veldig trist at noen holder på sånn, og hva skjer med de sosiale antennene deres? 

Kanskje det å ha bildet med kjæresten er for å virke som et skalkeskjul mot deres utro oppførsel? Jeg legger til damer, men se vi er sånn et lykkelig par? Eller kanskje hun ville at han skulle ha det, fordi hun vet hvordan de er i underbevisstheten? 

Vet ikke hva man skal gjøre, tror det er best å ikke godta. Men om man får tilsendt noe utro greier, tror jeg at jeg hadde sendt det til kjæresten hans. Trist å tenke hun skal få den beskjeden uten at jeg  vet om hun har støtte rundt seg, så kanskje si det på en fin måte? Men syns folk bør få vite når de har en åpenbart utro partner, for å få valget selv.

Om kjæresten din, kanskje du bare skal se an hvordan han reagerer når du forteller han om disse mennene? Har du gjort det?

Tviler på at du har en sånn mann/gutt, han er ikke garantert sånn bare fordi disse andre mennene kanskje er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel for å bygge nettverk - ikke for å ligge rundt??? 

På seg selv kjenner man andre, pleide min mormor å si. 😅

Anonymkode: 47def...f46

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel for å bygge nettverk - ikke for å ligge rundt??? 

På seg selv kjenner man andre, pleide min mormor å si. 😅

Nei. Det heter å ha sunn fornuft, å forstå at noen kan ha uærlige motiver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh jeg er mann, hodestups forelsket i min nåværende kjæreste (på 7 året) og jeg sender stadig vekk friend requests til andre damer. Vet du hvorfor? Fordi jeg er sosial. Det kan aldri falle meg inn å være utro mot dama mi, jeg blir spydig mot andre damer hvis de skulle finne på å tvinge seg på meg.

Anonymkode: f97f4...a27

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei. Det heter å ha sunn fornuft, å forstå at noen kan ha uærlige motiver. 

Ja, hvis du mener Fb er en sjekkearena så skal ikke jeg diskutere hva som er sunn fornuft. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg klarer godt å skille mellom menn som sender venneforespørsel fordi vi har forbindelse gjennom jobb, frivillig arbeid, hobby og politikk, - og menn som sender forespørsel av samme grunner og i tillegg har shady grunner. 
De opererer gjerne på sein kveldstid (kona har lagt seg), og sender melding som ser tilforlatelig ut, men så slår de om til mer creepy greier. 

Ja, det skjer på Facebook og insta. 
Har sluttet å svare forespørsler som kommer på seinkveld, de lar jeg ligge til dagslys dagen etter. 

Og ja, det gjelder godt voksne mannfolk. Sånn har det vært i årevis. 

Anonymkode: e330c...2dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange menn som bare er sosiale. Alt handler ikke om sex folkens.

Anonymkode: 8c632...bd0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ehh jeg er mann, hodestups forelsket i min nåværende kjæreste (på 7 året) og jeg sender stadig vekk friend requests til andre damer. Vet du hvorfor? Fordi jeg er sosial. Det kan aldri falle meg inn å være utro mot dama mi, jeg blir spydig mot andre damer hvis de skulle finne på å tvinge seg på meg.

Anonymkode: f97f4...a27

Hahahaha

Anonymkode: 5b0a3...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper nok å treffe på en som er desperat eller naiv nok...

Jeg takker kun ja til folk jeg kjenner, opptatt eller ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...