AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #1 Skrevet 11. november 2024 Fikk noe i øyet da jeg syklet hjem fra jobb og ser at jeg har et bittelite "hakk" i ytterkant av iris, i overgang mot det hvite i øyet. Det gjør ikke vondt, har rusk i øye-følelse. Har skylt med saltvann. Er dette noe som det trengs antibak-dråper for eller noe? Eller er det bare å vente på at det skal gro sammen? Anonymkode: 21815...843
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #2 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk noe i øyet da jeg syklet hjem fra jobb og ser at jeg har et bittelite "hakk" i ytterkant av iris, i overgang mot det hvite i øyet. Det gjør ikke vondt, har rusk i øye-følelse. Har skylt med saltvann. Er dette noe som det trengs antibak-dråper for eller noe? Eller er det bare å vente på at det skal gro sammen? Anonymkode: 21815...843 Hvordan i all verden klarer du å se det du påstår du ser? Her skal du tillegevakten ASAP, øynene leker vi ikke helt med, særlig ikke når det kan skade synet å la være. Anonymkode: 4d945...3da 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #3 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan i all verden klarer du å se det du påstår du ser? Her skal du tillegevakten ASAP, øynene leker vi ikke helt med, særlig ikke når det kan skade synet å la være. Anonymkode: 4d945...3da Kikket i speilet på badet. Tror det gjør vondt hvis det er snakk om større skade som trenger behandling? Anonymkode: 21815...843
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #4 Skrevet 11. november 2024 Håper noen med erfaring kan svare. Er hypokonder og vil ikke drite med ut ved å ringe legevakta for dette. Anonymkode: 21815...843
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #5 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk noe i øyet da jeg syklet hjem fra jobb og ser at jeg har et bittelite "hakk" i ytterkant av iris, i overgang mot det hvite i øyet. Det gjør ikke vondt, har rusk i øye-følelse. Har skylt med saltvann. Er dette noe som det trengs antibak-dråper for eller noe? Eller er det bare å vente på at det skal gro sammen? Anonymkode: 21815...843 Ikke spør kg, spør legevakta. Det er så leit om det blir noe galt med øyet ditt. Min ikke-lege-mening er at du har gjort nok, men meningen min er ikke medisinsk fakta. Anonymkode: 12ee5...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #6 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kikket i speilet på badet. Tror det gjør vondt hvis det er snakk om større skade som trenger behandling? Anonymkode: 21815...843 Hva folk måtte tro på ett nettforum er irrelevant, kom deg til lege og få kjepp der du skal ha hjelp. Det er for dumt å sitte på nettet med en slik skade, med mindre du driver med trolling, da? Anonymkode: 4d945...3da 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #7 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kikket i speilet på badet. Tror det gjør vondt hvis det er snakk om større skade som trenger behandling? Anonymkode: 21815...843 Niks. Behandlingskrevende skade er ikke nødvendigvis vondt. Anonymkode: 12ee5...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #8 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Niks. Behandlingskrevende skade er ikke nødvendigvis vondt. Anonymkode: 12ee5...0f6 okey takk Anonymkode: 21815...843
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #9 Skrevet 11. november 2024 fant denne nå https://nhi.no/sykdommer/oye/ytre-oyeskader/hornhinnen-skrapeskade?page=5 Tenker jeg roer helt ned og hvis det ikke gjør vondt utover kvelden og øyet ser normalt ut så vil jeg anta at det går over av seg selv. Øyet er ikke rødt eller noe, tårene renner ikke, det er ikke lysskyhet og jeg kan holde det åpent som vanlig. Har bare følelse av rusk. Rusk i øyet/sprukne kontaktlinser og sånn løper man jo normalt sett ikke på legevakta for. Ser det an litt og oppdaterer i morgen for dere som er bekymret Anonymkode: 21815...843 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #10 Skrevet 11. november 2024 Jeg hadde det samme, så jeg dumpet innom en optiker. De sa at vanligvis så gjør de ingenting, men siden jeg brukte linser så gikk jeg en tur til øyelege siden en linsebruker har en annen mikroflora som kan lage litt problemer. Alt var grodd etter tre dager, og det ble ingen problemer. Jeg ville som du sier sett set an. Ville bok heller tatt turen innom en optiker, hvis det ikke går over. De har utstyr til å vurdere det, så henviser de om nødvendig. Anonymkode: a73aa...f37 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #11 Skrevet 11. november 2024 Det kan gå betennelse i slike sår. Jeg har opplevd dette noen ganger, altså fått små sår, og hver gang har jeg fått dråper av legen for å forhindre betennelser og framskynde heling. Anonymkode: bb8ba...33d 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #12 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk noe i øyet da jeg syklet hjem fra jobb og ser at jeg har et bittelite "hakk" i ytterkant av iris, i overgang mot det hvite i øyet. Det gjør ikke vondt, har rusk i øye-følelse. Har skylt med saltvann. Er dette noe som det trengs antibak-dråper for eller noe? Eller er det bare å vente på at det skal gro sammen? Anonymkode: 21815...843 Se ann, blir det verre så ta kontakt med en optiker eller lege. Anonymkode: e7b5b...073 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #13 Skrevet 11. november 2024 Det gror fort på hornhinnen. Snakker av erfaring 🫣 https://nhi.no/sykdommer/oye/ytre-oyeskader/hornhinnen-skrapeskade?page=5 Les det som står under behandling. Så vurderer du om du ringer legevakt i kveld eller i morgen. God bedring🥰 Anonymkode: 6f23b...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #14 Skrevet 12. november 2024 Oppdatering hvis noen er interessert: Øyet er ok. Litt ruskfølelse, men mindre enn i går. Virker som det går over av seg selv. Sykler med solbriller så jeg ikke "river" det opp igjen. -ts Anonymkode: 21815...843 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #15 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oppdatering hvis noen er interessert: Øyet er ok. Litt ruskfølelse, men mindre enn i går. Virker som det går over av seg selv. Sykler med solbriller så jeg ikke "river" det opp igjen. -ts Anonymkode: 21815...843 Det er bra. Hvis det skulle bli vondere igjen må du oppsøke hjelp raskt. Infeksjoner i øyet kan bli alvorlige veldig fort. Anonymkode: c115e...e0b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #16 Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er bra. Hvis det skulle bli vondere igjen må du oppsøke hjelp raskt. Infeksjoner i øyet kan bli alvorlige veldig fort. Anonymkode: c115e...e0b Skal gjøre det. Takk. Anonymkode: 21815...843
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå