Gå til innhold

Jeg har stilt lønnskrav. Hva tenker du her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på jobbintervju og spm kom om jeg hadde noen lønnskrav. 

Jeg har 622 400 i min jobb, og jeg ønsket å beholde denne lønnen. 

Jeg får den nye jobben, og får et tilbud på 604 400 i grunnlønn, og her i denne kommunen har det et tillegg på 28 000 i året fordi jeg skal jobbe natt. 

Jeg gir tilbakemelding på at jeg ønsker å beholde min grunnlønn på 622 400 fordi tillegget på 28 000 er en gode de har, samt om jeg slutter på natt så er grunnlønnen min kun på 604 400, altså 18 000 lavere enn nåværende stilling. Selv om 604 400 + 28 000 er høyere enn det jeg har nå. 

Men for meg er det prinsippet med grunnlønnen. tillegget er en gode de gir til nattsykepleiere. 

Hva tenker dere, er det frekt å be om min grunnlønn + tillegget? 

Anonymkode: d5af6...35f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt fair å være upfront med eventuelle lønnskrav, det kommer normalt opp på intervju nr 2, men bare si det tydelig de har fleksibilitet hvis de ønsker deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (Akkurat nå):

Det er helt fair å være upfront med eventuelle lønnskrav, det kommer normalt opp på intervju nr 2, men bare si det tydelig de har fleksibilitet hvis de ønsker deg.

Jeg fikk jobben etter 1 intervju. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ved nyansettelse man har best mulighet til å forhandle på lønn. Jeg starter alltid høyt, gjerne høyere enn det som er realistisk, og så gå arbeidsgiver litt ned og så sier jeg meg fornøyd. Får som regel mer enn det jeg trodde jeg skulle få :)

Anonymkode: 09483...c7e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, stå på krava om å beholde samme lønn. Det er såå få spl som setter lønnskrav og dette er noe nsf oppfordrer mye til å gjøre.

Nye jobben vil ha deg, du skal IKKE gå ned i lønn!!!!

Hilsen spl selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg fikk jobben etter 1 intervju. 

Da får du ta det under svar på om du tar jobben eller ikke, etter det blir det litt seint

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NakenPanda skrev (1 minutt siden):

Da får du ta det under svar på om du tar jobben eller ikke, etter det blir det litt seint

Er ikke for seint, jeg har fått signeringsbrev jeg sendte i retur og skrev som sagt så ønsker jeg grunnlønnen min. Sjefen prøvde først og si at du får tillegg, men for meg er det viktig å beholde grunnlønnen også. Sjefen skulle fikse det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ved nyansettelse man har best mulighet til å forhandle på lønn. Jeg starter alltid høyt, gjerne høyere enn det som er realistisk, og så gå arbeidsgiver litt ned og så sier jeg meg fornøyd. Får som regel mer enn det jeg trodde jeg skulle få :)

Anonymkode: 09483...c7e

Men hva jobber du med? 

Tipper ts er sykepleier, og med mindre kommunen har mye penger, så går de ikke så høyt opp. 

Jeg er enig med deg ts. Nattillegget er UTENOM grunnlønn og ofte en gode for å beholde/rekruttere. Derfor ville jeg vært veldig klar på at det er grunnlønnen du stiller krav. Viktig å poengtere dette så de ikke regner inn tillegget. Jeg ville lagt meg på 25.000kr over grunnlønn. Så går du heller ned til 622400kr om de ikke godtar. Er jo bare snakk om små kroner. Og fukt forståelig at du vil ha samme grunnlønn når du jobber natt som før, til tross for at de har et ekstra nattillegg. 

Anonymkode: bf471...af0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...