AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #1 Del Skrevet 11. november 2024 Jeg startet i ny jobb for tre måneder siden. Da jeg startet spurte jeg om en oversikt over personalmøtene resten av året, men i går la sjefen ut at vi har et obligatorisk personalmøte i morgen ettermiddag kl. 17. Dette er det første jeg får høre om dette. Problemstillingen er at jeg har obligatorisk undervisning kl. 16-18 i morgen ettermiddag. Jeg går fortsatt på videregående, så fraværet blir tellende på fraværsgrensa. I tillegg har jeg fylt 18 år, så sjefen kan kreve at jeg kommer selvom jeg har skole. Hva burde jeg gjøre, og hvordan burde jeg gå fram? Jeg ønsker å høre med andre om hva jeg burde gjøre, før jeg sender melding til læreren eller sjefen. Takk for svar Anonymkode: 0f502...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #2 Del Skrevet 11. november 2024 "Beklager, men det klarer jeg ikke få til på så kort varsel. Jeg har obligatorisk undervisning 16-18 som jeg ikke kan droppe." Du har krav på å få vite timer på jobb 14 dager i forvegen. Anonymkode: 29e51...046 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 11. november 2024 #3 Del Skrevet 11. november 2024 Du må veie konsekvensene opp mot hverandre. Om du ikke møter på personalmøte, så kan det hende du får en advarsel, eller at du i mindre grad blir brukt som ringevikar. Det er selvsagt kjipt, og kanskje du må finne en annen jobb. Om du ikke møter på skole, og tipper fraværsgrensa, så kan det hende du ikke får standpunktkarakter i faget. Da må du ta faget opp igjen for å få vitnemål. Dette vil utsette fremtidsplanene dine med minimum ett år. Jeg ville prioritert skole, og meldt fra til leder om at du ikke kan stille på personalmøte. Evt om sjefen er en dust, så hadde jeg meldt i fra i passe tid på forhånd at jeg dessverre har fått omgangssyke og ikke kan stille på møtet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #4 Del Skrevet 11. november 2024 Synne-Marie skrev (32 minutter siden): Du må veie konsekvensene opp mot hverandre. Om du ikke møter på personalmøte, så kan det hende du får en advarsel, eller at du i mindre grad blir brukt som ringevikar. Det er selvsagt kjipt, og kanskje du må finne en annen jobb. Om du ikke møter på skole, og tipper fraværsgrensa, så kan det hende du ikke får standpunktkarakter i faget. Da må du ta faget opp igjen for å få vitnemål. Dette vil utsette fremtidsplanene dine med minimum ett år. Jeg ville prioritert skole, og meldt fra til leder om at du ikke kan stille på personalmøte. Evt om sjefen er en dust, så hadde jeg meldt i fra i passe tid på forhånd at jeg dessverre har fått omgangssyke og ikke kan stille på møtet. Kan ikke få advarsel når leder ikke har fulgt reglene for innkalling. Arbeidstaker skal ha 14 dagers varsel på all forandring av arbeidstid. For å kunne vike fra denne må det være krise i firmaet til en slik grad at det ikke vil klare å arbeid uten at bestemte arbeidstakere møter opp. Da kan de beordre. Men et personalmøte er ikke briste eller bære for noe firma, så beordring er ingen alternativ. Imorgen er TS opptatt med ting hun ikke kommer ifra, så her må arbeidsgiver nøye seg med å gi et referat. Det er ikke noe å tenke på, og ikke noe arbeidsgiver kan bli sur for. Anonymkode: 29e51...046 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå