Gå til innhold

Omplassering pga helse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har blitt omplassert internt i bedriften av helsemessige årsaker og i så fall hvordan gikk du frem. Fikk du beholde gammel lønn?

Jeg er lærer med ptsd på grunn av vold og kjenner nå at jeg ikke kan stå i jobben lenger pga dette. Jeg ønsker derfor enten omplassering eller omskolering. 

Alle råd mottas med takk. Ptsd er ikke jobbrelatert, men trigges av jobb. 

Anonymkode: ce58e...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omplassering i eksisterende arbeidsplass? Eller ny sektor?
Tilretteleggingsplikten går ikke automatisk over i at du skal tilrettelegges i annen type stilling. Feks om du er lærer og ønsker å bli rådgiver. Arbeidsgiver kan tilby deg dette om de har dette behovet, men har ikke plikt til å tilrettelegge over i annen stillingstype.

Dersom det er helseutfordringer som er årsaken til at du ikke kan stå i jobb, er det en dialog du først må ha med lege, så med nav og eventuelt eksisterende arbeidsgiver. Det finnes ulike arbeidsmarkedstiltak og feks kan arbeidsavklaringspenger være aktuelt. Arbeidsgiver kan også få et lønnstilskudd. Her er det ulike ordninger. 

Her er det mye god informasjon https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/skifte-arbeidyrke-pa-grunn-av-sykdom

Masse god bedring og lykke til!

Anonymkode: 335d9...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...