Gå til innhold

Hvilken av disse to jakken vil jeg få mest bruk for?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ment til et barnehagebarn, tenker gjennom et helt år, ikke kun nå i vintersesongen. 

Anonymkode: ba16b...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er nødvendige i barnehagen (det holder med skalltøy eller regntøy med ull under og ditto i vinterutgave). Men jeg hadde valgt vindfleecen fordi den også kan brukes som mellomlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (20 minutter siden):

Ingen er nødvendige i barnehagen (det holder med skalltøy eller regntøy med ull under og ditto i vinterutgave). Men jeg hadde valgt vindfleecen fordi den også kan brukes som mellomlag. 

Jeg hadde skallbukse og skalljakke i barnehagen nå i våres, sommermorgen er og høst, jeg opplevde da at de kun tok på en vanlig fleecjakke og ikke skalljakken. Sikkert fordi skalljakken ikke har noe foring og det var behov for en litt varmere jakke.

Var det vått brukte de regnjakken og ikke skalljakken, så den ble generelt veldig lite brukt.

Bare litt tilleggsinfo😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (22 minutter siden):

De andre jakken kan forresten også benyttes som mellom står det, den er vel også noe mykere og litt varmere enn en vindfleece? 

Men så er den jo ikke vindtett og tåler svært lite vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde skallbukse og skalljakke i barnehagen nå i våres, sommermorgen er og høst, jeg opplevde da at de kun tok på en vanlig fleecjakke og ikke skalljakken. Sikkert fordi skalljakken ikke har noe foring og det var behov for en litt varmere jakke.

Var det vått brukte de regnjakken og ikke skalljakken, så den ble generelt veldig lite brukt.

Bare litt tilleggsinfo😊

Jada. Med skalltøy inkluderer jeg også dress. Og for varme under skalltøy kan man bruke ull eller fleece - men barnehagen bruker jo det som er tilgjengelig. Og for meg personlig hadde en vindfleece vært mer anvendelig enn en tynn dunjakke, men en ullgenser dekker også bruken (og skall utenpå hvis det blåser mye. Til og fra barnehagen trenger man jo ikke tenke praktisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo to vidt forskjellige jakker.

Fleecejakka er god som lag to, tynn dunjakke er grei for å gå til og fra steder, inn og ut av bilen. Det er ikke en leke-jakke, da tror jeg ikke den holder lenge.

Anonymkode: fcde6...ffe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge deler, og kun vindfleecen som blir brukt. 

Anonymkode: c0d15...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vi har begge deler, og kun vindfleecen som blir brukt. 

Skjønner, hva bruker dere i overgangen vinter/vår når dere triller i vognen/går til butikken etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skjønner, hva bruker dere i overgangen vinter/vår når dere triller i vognen/går til butikken etc?

Vindfleece, eller en annen jakke med litt mer fôr som tåler mer enn sånne dunjakker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vindfleece, eller en annen jakke med litt mer fôr som tåler mer enn sånne dunjakker. 

Dunjakken er varmere en en vindfleecejakke. Finnes ikke noe som varmer mer enn dun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dunjakken er varmere en en vindfleecejakke. Finnes ikke noe som varmer mer enn dun.

Beklager, svarte på feil innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge deler, de passer til hver sine ting, men boblejakka er desidert mest brukt, men regner med det er avhengig av klima. 
Våre barn får bruke boblejakka i lek, var først når eldste begynte å klatre i trær i bhg at første rift kom, den lappa jeg. Yngste har hittil bare hatt arvejakker som har overlevd storebror.
Hvis det er tørt og litt kjølig foretrekker barna boblejakka framfor skalljakke med mellomlag, de får bedre bevegelighet. 
vindfleece synes jeg blir stivt og klumpete som mellomlag, og som yttertøy foretrekker barna vanlig fleece. Er det behov for vindstoping må de gjerne ha vannavvisende også. 

Anonymkode: c86e6...137

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sånn dunjakke på barnehagebarn er vel mer en "pyntejakke" enn en "bruksjakke". 
Vindfleece kan jo lekes med på en lekeplass, eller ute i naturen, uten å revne hvis den kommer borti noe. 

Dunjakker er vel mer naturlig på større skolebarn som er opptatt av hva som er kult.

Anonymkode: 62e56...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bare link/bilde til/av en dunjakke. De blir lett hull i, og er ikke vanntette. Tenker at de er fin når man skal gå fra A til B og være innendørs. Ville heller hatt noe foret og vind- og vanntett. Men så bor jeg på vestlandet, da :D

Anonymkode: e70b3...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Så bare link/bilde til/av en dunjakke. De blir lett hull i, og er ikke vanntette. Tenker at de er fin når man skal gå fra A til B og være innendørs. Ville heller hatt noe foret og vind- og vanntett. Men så bor jeg på vestlandet, da :D

Anonymkode: e70b3...5ee

Har du forslag til en sånn foret vind og vanntett jakke? Jeg har så dårlig oversikt over hva som finnes😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du forslag til en sånn foret vind og vanntett jakke? Jeg har så dårlig oversikt over hva som finnes😅

Du kan søke på feks skijakke. De er ikke helt vanntette slik som regntøy, men mange av dem er ganske vannbestandige.

Hvis du blar deg gjennom nettbutikkene får du god oversikt over hva som finnes.

Hva som passer best til akkurat deres bruk vil avhenge så veldig av alder på barnet, hvordan barnet leker, klima og hvordan dere lever dagliglivet, at "hva som er best" er umulig å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk, jeg anser disse som vinterjakker, mens den tynne dunjakken som en overgangsjakke til vår og høst.

Jeg synes det er vanskelig å finne gode og  passende vår og høstjakker. 

Vi har noe tilsvarende den øverste, og den brukes hele året hvis været tilsier det. Det er en praktisk vår- og høstjakke. Det er temperaturen som avgjør hvilke klær ungen bruker, ikke årstid. Reguleres med hva ungen har under. Siste uken har barnet her brukt alt fra vindfleece, til en sånn du fikk linket til, til vinterjakke.

Kanskje Wheat eller Miniature har en jakke som er noe lignende det du ser for deg, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...