AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #1 Del Skrevet 11. november 2024 I går satt jeg på bussen her i Bergen, og begynte å snakke med en ung dame fra Berlin. Jeg fortalte at jeg bodde i Berlin en stund da jeg var yngre, og jobbet i barnehage. Hun spurte hvilken barnehage jeg jobbet i, og da jeg sa det viste det seg at hun hadde gått i den barnehagen og på den samme avdelingen som jeg jobbet på (det var 3 avdelinger) Hun var ett år da hun begynte der og jeg hadde mest ansvar for tre-fire åringene, men husker at det var to jenter og én gutt på ett år på avdelingen, og denne unge damen var altså en av jentene! Først trodde jeg ikke på henne, men da hun sa navnet på flere av de ansatte og på barna, trodde jeg på henne. Vi fikk latteranfall og bare satt og så på hverandre For et sammentreff🤗 Anonymkode: 1fb68...91d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #2 Del Skrevet 11. november 2024 Utrolig historie. Sikkert noen som kan regne ut en svært høy odds. Anonymkode: 242bc...243 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #3 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utrolig historie. Sikkert noen som kan regne ut en svært høy odds. Anonymkode: 242bc...243 Min kusine var for mange år siden på ferie på Bali, og tok en dag båt ut til en liten øy som er ubebodd, og da hun kom på land der møtte hun på hjemmehjelpen til farmoren i Tromsø😃 Ts Anonymkode: 1fb68...91d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #4 Del Skrevet 11. november 2024 Jeg møtte plutselig den gresk/svenske bartenderen min fra Korfu på nattbussen hjem fra Oslo engang.... Anonymkode: c9567...55b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #5 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg møtte plutselig den gresk/svenske bartenderen min fra Korfu på nattbussen hjem fra Oslo engang.... Anonymkode: c9567...55b Og sist du så han så stod han i en bar på Korfu? Ts Anonymkode: 1fb68...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #6 Del Skrevet 12. november 2024 For noen år siden satt jeg ved siden av en amerikansk dame på flyet til New York. Hun hadde vært Norge for å se bygda der hennes forfedre kom fra. Hun hadde ikke kontakt med noen, hun hadde bare bilde av en gård, navnet på bygda og navnet på sine forfedre. Hun leide seg bil, og kjørte rundt på jakt etter denne gården. Hun stoppet på den lokale butikken, og spurte om noen kunne hjelpe henne. Det viste seg at eieren av denne butikken bodde på denne gården og var hennes slektning! Hun var overlykkelig! Hun hadde lengtet til å finne ut mer om opphavet sitt hele livet, og skulke egentlig reise med sin mor. Moren døde dessverre før reisen, og hun måtte reise alene. Dette er snart 20 år siden, men jeg tenker fortsatt ofte på denne historien. Finnes det egentlig tilfeldigheter? Anonymkode: e985c...ecf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #7 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): For noen år siden satt jeg ved siden av en amerikansk dame på flyet til New York. Hun hadde vært Norge for å se bygda der hennes forfedre kom fra. Hun hadde ikke kontakt med noen, hun hadde bare bilde av en gård, navnet på bygda og navnet på sine forfedre. Hun leide seg bil, og kjørte rundt på jakt etter denne gården. Hun stoppet på den lokale butikken, og spurte om noen kunne hjelpe henne. Det viste seg at eieren av denne butikken bodde på denne gården og var hennes slektning! Hun var overlykkelig! Hun hadde lengtet til å finne ut mer om opphavet sitt hele livet, og skulke egentlig reise med sin mor. Moren døde dessverre før reisen, og hun måtte reise alene. Dette er snart 20 år siden, men jeg tenker fortsatt ofte på denne historien. Finnes det egentlig tilfeldigheter? Anonymkode: e985c...ecf Jeg synes ikke det høres så rart ut fordi folk har bodd i hundrevis av år i bygder og det at han som jobbet på butikken tilfeldigvis bodde på den gården som hun slektet fra, var jo ikke så rart. Det kan jo hende hun hadde snakket med noen andre på butikken som visste hvilken gård hun kom fra og hvor den lå hen. Anonymkode: 1fb68...91d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå