AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #1 Skrevet 11. november 2024 Vi har et felles barn sammen og vi begge er litt på tanken på å få et barn til da vi begge ønsket oss to barn ifra starten men på grunn av masse konflikter og kranglinger måte vi gå ifra hverandre. Jeg ønsker at barnet mitt skal ha søsken eller halv søsken har det heler ikke noe å si. Men ingen av oss har funnet den riktige partneren enda. Og det har gått over 5 år 🫣 vi ønsker heler ikke å ha så stor alder forskjell mellom barna og er nå på tanken på om vi bare skal ha et barn til sammen selv om vi ikke er sammen. Er det noen her som har fått et barn til? Eksen sin får deres/barnet sin skyld 🙈🙉 Vi samarbeider godt nok'" så det skal nok kunne funke men så er vi usikker på om det er positivt eller negativt med å ha et barn til i en familie som egentlig ikke er en hel familie 😅 Er det noen som kan dele sine erfaringer? Anonymkode: cfeaf...eef 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #2 Skrevet 11. november 2024 Jeg er fortsatt sammen med samboer men ble gravid ved ett «uhell» i en vanskelig tid, der jeg vurderte brudd. Den store grunnen til at jeg beholdt var å vite at da hadde barna hverandre, om vi gikk fra hverandre ville de kunne finne støtte i hverandre, ikke deale med «hvor skal vi feire jul eller mamma er en dust» alene. Selv har jeg kun halvsøsken, og ser selvfølgelig på disse som ekte søsken men har savnet noen i barndommen som kunne dele det vanskelige med meg rundt skilsmisse. Har alltid følt at jeg stod utenfor familien, mamma fikk nye barn og pappa fikk nye barn og jeg var alltid den som bare var «imellom alt». Så jeg tenker kjør på Anonymkode: 95c65...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #3 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har et felles barn sammen og vi begge er litt på tanken på å få et barn til da vi begge ønsket oss to barn ifra starten men på grunn av masse konflikter og kranglinger måte vi gå ifra hverandre. Jeg ønsker at barnet mitt skal ha søsken eller halv søsken har det heler ikke noe å si. Men ingen av oss har funnet den riktige partneren enda. Og det har gått over 5 år 🫣 vi ønsker heler ikke å ha så stor alder forskjell mellom barna og er nå på tanken på om vi bare skal ha et barn til sammen selv om vi ikke er sammen. Er det noen her som har fått et barn til? Eksen sin får deres/barnet sin skyld 🙈🙉 Vi samarbeider godt nok'" så det skal nok kunne funke men så er vi usikker på om det er positivt eller negativt med å ha et barn til i en familie som egentlig ikke er en hel familie 😅 Er det noen som kan dele sine erfaringer? Anonymkode: cfeaf...eef Det er faktisk bare du og ex'en som kan finne utav. Familien og flokken er så mangt idag. Anonymkode: c1552...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #4 Skrevet 11. november 2024 Jeg har lest om langt mer kaotiske situasjoner hvor barn har kommet til verden. Dersom begge vil ha barn, har økonomi og bosted på stell og ønsker seg barn, er det vel gode forutsetninger her. Anonymkode: 1ae1b...f02 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #5 Skrevet 11. november 2024 Jeg ville tenkt nøye hvordan dere skal løse babytiden, samvær, permisjon osv da. For antar dere ikke bor sammen og en baby kan jo ikke sendes på samvær eller ha 50/50-fordeling. 50/50 er ikke anbefalt før 3 år. Og for babyen så må man jo da balansere at den må ha deg som da blir primær omsorgsperson men også få et forhold til far selv om han ikke bor med deg. Så det krever jo at han er hyppig på besøk og etterhvert har korte samvær på noen timer. Og om han skal ha pappaperm selv om dere ikke bor sammen må dere tenke på at da har du baby hele tiden utenom jobb (når han har baby) og om det er mulig å få til praktisk. Også viktig med en tilknytning før han eventuelt skal ha baby i flere timer. En baby vet ikke automatisk at noen er far, det krever jo at far er tilstede og utfører omsorgsoppgaver som stell, få til å sove, mate osv slik at tilknytning blir etablert og vedlikeholdt Sier ikke at det er umulig men litt mer jobb når man ikke bor sammen og mye da kommer mer av seg selv. Sånn ut over det så tenker jeg ikke at det er en dårlig ide altså. Bedre sikkert enn å fort få barn med en annen som man ikke rekker å bli kjent med, potensielt 2 barn med forskjellige ekser og alle problemer det kan medføre. Anonymkode: 3dba2...1aa 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #6 Skrevet 11. november 2024 Ingen dum ide. Fint for barna å ha det likt. Hva med å legge en plan i samtale med familiekontor eller betale for noen timer hos privat psykolog? Så får dere tenkt over og drøftet alle problemstillinger. Som den over sier, de første årene blir det jo mest mor. Anonymkode: 424a5...b07
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #7 Skrevet 11. november 2024 Er det ingen av dere som tenker på hvilke tanker dette barnet ville hatt om dette? Anonymkode: e5def...c7c 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #8 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har et felles barn sammen og vi begge er litt på tanken på å få et barn til da vi begge ønsket oss to barn ifra starten men på grunn av masse konflikter og kranglinger måte vi gå ifra hverandre. Jeg ønsker at barnet mitt skal ha søsken eller halv søsken har det heler ikke noe å si. Men ingen av oss har funnet den riktige partneren enda. Og det har gått over 5 år 🫣 vi ønsker heler ikke å ha så stor alder forskjell mellom barna og er nå på tanken på om vi bare skal ha et barn til sammen selv om vi ikke er sammen. Er det noen her som har fått et barn til? Eksen sin får deres/barnet sin skyld 🙈🙉 Vi samarbeider godt nok'" så det skal nok kunne funke men så er vi usikker på om det er positivt eller negativt med å ha et barn til i en familie som egentlig ikke er en hel familie 😅 Er det noen som kan dele sine erfaringer? Anonymkode: cfeaf...eef For noen høres det nok ego ut,men jeg tenker vinn vinn..mindre fedre/mødre forholde seg til samt du vet han forhåpentligvis er en god far. Bedre enn halvsøsken være helsøsken, aldersforskjellen blir uansett ganske stor da......5-6 år er nokså mye. Kjør på😅 Anonymkode: e598f...7e9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #9 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ingen av dere som tenker på hvilke tanker dette barnet ville hatt om dette? Anonymkode: e5def...c7c Jo. Tror du at vi ikke tenker på barnet bare fordi vi ikke har samme mening som deg? Hva tror du barnet ville tenke, da? Jeg synes det er fint å formidle til barnet at de var så glade i det første barnet og ønsket seg et barn til, et søsken til den eldste; og en til de begge kunne elske. Derfor valgte mamma og pappa å få et barn til sammen, selv om de ikke var kjærester. synes det er veldig fint, jeg. Anonymkode: 424a5...b07 2
Grüner Skrevet 11. november 2024 #10 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har et felles barn sammen og vi begge er litt på tanken på å få et barn til da vi begge ønsket oss to barn ifra starten men på grunn av masse konflikter og kranglinger måte vi gå ifra hverandre. Jeg ønsker at barnet mitt skal ha søsken eller halv søsken har det heler ikke noe å si. Men ingen av oss har funnet den riktige partneren enda. Og det har gått over 5 år 🫣 vi ønsker heler ikke å ha så stor alder forskjell mellom barna og er nå på tanken på om vi bare skal ha et barn til sammen selv om vi ikke er sammen. Er det noen her som har fått et barn til? Eksen sin får deres/barnet sin skyld 🙈🙉 Vi samarbeider godt nok'" så det skal nok kunne funke men så er vi usikker på om det er positivt eller negativt med å ha et barn til i en familie som egentlig ikke er en hel familie 😅 Er det noen som kan dele sine erfaringer? Anonymkode: cfeaf...eef Det høres veldig spesielt ut å få et nytt barn med han, når det er slutt mellom dere.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #11 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror du at vi ikke tenker på barnet bare fordi vi ikke har samme mening som deg? Anonymkode: 424a5...b07 Mamma og pappa var ikke lengre glade i hverandre men de måtte lage et reservebarn så storebror fikk søsken. Anonymkode: be6e1...e96 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #12 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Mamma og pappa var ikke lengre glade i hverandre men de måtte lage et reservebarn så storebror fikk søsken. Anonymkode: be6e1...e96 De sier jo at de har lyst på et barn til, det er vel ikke kun for at storebror skal få søsken? En masse barn i verden er født fordi foreldrene ønsket seg barn, ikke fordi foreldrene var glad i hverandre. Tenk feks på alle enslige som får barn. Eller de som blir uplanlagt gravide med noen de er sammen med eller holder sammen med. Barnet vil jo også slippe å oppleve brudd og den store endringen det er, det vil jo være normalen å ha 2 foreldre som elsker barnet men som ikke bor sammen. Anonymkode: 3dba2...1aa 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #13 Skrevet 11. november 2024 Jeg går litt mot strømmen her og synes det høres ut som en dårlig idé. Barnet kommer til verden til et splittet hjem fra første stund. Anonymkode: 9acf9...2f0 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #14 Skrevet 12. november 2024 Jeg synes også det høres ut som en dårlig idé. At dere samarbeider bra nå, er ikke dermed sagt at dere kommer til å gjøre det gjennom prøving på barn, graviditet og spedbarnstid. Det er en helt annet situasjon. Prøving på barn kan også potensielt vekke gamle følelser hos én eller begge, noe som kan skape kluss. Men hvis dere virkelig er så perfekte sammen, så er det litt vanskelig å forstå hvorfor dere ikke bare kan være et par... Anonymkode: 421e1...3e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå