Gå til innhold

Låner huset til svigerforeldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er i en mellomstasjon før vi flytter inn til eget hus og låner et tomt hus av svigerforeldrene mine i denne perioden. 
De har solgt huset, men med lang overtagelse og har selv flyttet litt bortenfor. 

Jeg synes det er kjempesnilt at vi får låne huset og vi betaler selvfølgelig for strøm o.l og jeg kommer til å gi en hyggelig oppmerksomhet når vi flytter. Vi er her totalt i 4 måneder. 

Men problemet er at de er her hele (!) tiden. De gir beskjed en time i forveien før de kommer, men de kommer innom hver eneste dag. Jeg har en jobb med mye hjemmekontor og mange møter. Når de kommer i hverdager så hilser jeg på de og tilbyr kaffe, men jeg er jo på jobb så jeg setter meg inn på et rom. De er her gjerne i 5-6 timer hver dag. De bruker tiden på å gå gjennom småting også har de med seg mat så de spiser lunsj sammen her hver dag. De ringer heller ikke på når de kommer, de bare låser seg inn og sier hallo.  

Jeg synes det er ekstremt irriterende, og vet samboeren min også synes det, men jeg skjønner jo at det er deres hus og at vi ikke kan si noe.. Jeg har veldig lang reisevei til jobben, ellers hadde jeg valgt å ikke ha hjemmekontor i det hele tatt, men når reisetiden er 1,5 timer herfra hver vei så synes jeg det er greit å være på hjemmekontor. 

Jeg er allerede gått helt enormt lei av de og kjenner jeg nesten ikke holder ut at de skal være her hele tiden over en så lang periode. 
Hva ville dere gjort? Bitt tenna sammen og bare holdt ut eller prøvd å få samboer til å snakke med dem og begrense det noe? 
Jeg tror ikke han plages like mye av det som meg, men vet han synes det er irriterende selv, men de kommer nok til å skjønne at det er jeg som plages av det. 

Men er dette "normalt"? 

Anonymkode: 599b9...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bitt tenna sammen og vært taknemlig for at vi fikk bodd der gratis de fire mnd.

Anonymkode: a5909...a3b

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bir du gratis så biter du tenna sammen. 

Anonymkode: ba071...da1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de kommer i arbeidstiden din må du da si at de må dra så du får jobbe vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de kommer hver dag, og så lenge, så behøver du ikke gå ut og hilse og tilby kaffe. Sett deg på hjemmekontoret og bli der. Ta med mat dit. I lunsjpausen går du deg en tur for frisk luft og mosjon. Så får de styre seg selv disse månedene.

Anonymkode: 36edb...7dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men er dette "normalt"? 

Anonymkode: 599b9...883

Helt normalt at folk som har solgt et hus det er lenge til overtakelse tar seg god tid med det praktiske.

Det som ikke er normalt er at folk låner et hus mens de selv venter på overtakelse av eget hus. Så dette bør du bite i deg.

Dra på kontoret hvis du trenger pause.

Anonymkode: 6f8cf...976

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du biter tennene sammen 

Men jeg ville forklart situasjonen med hjemmekontor, og gjort det tydelig at jeg er på jobb, og kan ikke leke vertinne. 
Så hadde jeg oppholdt meg på kontoret hele dagen. 

Det er vel bedre å ha de der på dagtid, mens du jobber, enn på kveldstid? 

Anonymkode: 53064...2a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på deg headsett og lat som at du ikke hører de.

Samtidig er jeg  nysgjerrig på hva som er hensikten deres med å komme innom hver bidige dag. Kan du høre om samboeren din kan nøste litt opp i det?

Anonymkode: f1bbd...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...