AnonymBruker Skrevet 11. november #1 Del Skrevet 11. november Jeg og min voksne datter reiser til Thailand i desember. Tar fly til Bangkok. Vi kunne tenke oss å ta den første delen av ferie på et hotell ved en strand. Med maks 3-4 timer reisetid fra Bangkok. Noen so har tips om område, og hotel? Den andre delen kunne vi tenkt oss å ta i Bangkok, så vi får opplevd byen på sitt beste. Noen som har tips på hotell i Bangkok? Anonymkode: c43b5...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #2 Del Skrevet 11. november Du kan dra til Hua Hin, buss direkte fra flyplassen i Bangkok. Vært veldig fornøyd med Pathumwan Princess Hotell i Bangkok! Herlig billig shopping på MBK og stort saltvannsbassezng med fint uteområde! Også fint gym! Anonymkode: a6bba...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 11. november #3 Del Skrevet 11. november (endret) Som min taxi sjåfører sier til meg i Bangkok mens vi står i kø "There is no que between 2 am and 4 am at least) Det er SYKT med trafikk i Bangkok mer eller mindre døgnet rundt, og du ankommer i High Season (Desember), jeg bruker å ta hotell nært Monorail og de andre eldre city togene, min favoritt er Sukhumvit, men de er blitt ganske gode monrail linjer i Bangkok i flere områder siste ti år. Ikke kjør noe mer taxi/Tuktuk en du må trafikken er horribel og alle tuktuk prøver å kjøre deg til lokale sjapper mot mindre pris (de får betalt i bensin fra butikkene) https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_Rapid_Transit_Master_Plan_in_Bangkok_Metropolitan_Region Krabi og Koh Samui er mine favoritter med strand, du kan fly fra Flyplassen du lander på direkte til begge plasser, en større plass er Phuket som er flere steder på en halvøy lengre vestover. Du kan fly direkte dit også, men litt mer transport ut til de ulike stedene som feks Patong eller Phuket town. Masse gode strender. Endret 11. november av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #4 Del Skrevet 11. november Ville valgt Suriwongse Hotel, Taboo, Star inn eller Peep inn. Alle hotell langs Sukhumvit. Kort vei til BTS. Anonymkode: 29683...384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FriSomFuglen Skrevet 11. november #5 Del Skrevet 11. november For å kunne gi konkret råd: Hvor lenge skal dere være borte? Tenker dere storbyferie med bading i tillegg, eller badeferie med storby i tillegg? Mao: Hva er viktigst for dere? Budsjett: sparebluss, moderat eller romslig? Ellers kan jeg ublygt tipse om å lese noen generelle tips ang. Bangkok jeg ga til en annen på forumet her i sommer: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #6 Del Skrevet 11. november Har hatt tur til Hua Hin og Bangkok de to siste årene. Hua Hin er ok, masse restauranter og uteliv ( endel" jentebarer" da...men de er forholdsvis enkle å unngå hvis en finner det ubehagelig) Hua Hin er en passe stor by, har masse flotte hoteller og resorts. Har bodd på Hilton og Centara, begge to er veldig bra og ligger på stranden. Hua Hin er fint for noen dager avslapping,massasje og masse god thaimat. Er noen fantastiske sjømatrestauranter som ligger på terrasser ved sjøen, nydelig å sitte det på kvelden. Er og etpar kule kveldsmarkeder, feks Tamarind Market. Skal du til Hua Hin er det lurt å bestille transport på forhånd, da har du sjåfør som venter på deg når du kommer ut fra tollen. Vi brukte et taxiselskap som heter Miss Na, god service og gode biler. Bangkok er FANTASTISK! Det er så mange hoteller å velge i, i alle prisklasser. Så der kommer det veldig an på budsjett,hvilke fasiliteter og hvor i byen dere vil bo. Nært severdigheter som Grand Palace, nært elven, nært shopping?? Kan være lurt å bo i nærheten av en bts/skytrain stasjon. Eastin Grand er et flott hotell, fine rom, flott basseng, god beliggenhet, gåavstand til elven så en kan bruke elvebåtene ( gøy og effektiv transport) . Riva Surya er et boutique hotell ved elven, veldig deilig hotell. Ligger i gangavstand til Grand Palace, Nasjonalmuseet, Wat Po og Wat Arun Backpackerområde Khao San er like i nærheten. Sukhumvit er et laaaaangt område, området rundt NANA er preget av mye mannlige turister og "jentebarer" . Patpong (Silom) , Nana og Soi Cowboy er vel det mest "red light" i byen. Liker ikke de områdene noe særlig. Men en trenger ikke gå langt for å finne gater som er stille og rolige. Andre deler av Sukhumvit er veldig bra, shopping, mye uteliv, restauranter og streetfood. Siam har mange store kjøpesenter, og masse å velge i på matfronten der og , endel hoteller i området , så hvis en liker å shoppe trenger du ikke gå langt for å lesse av handleposene . Chinatown MÅ besøkes...både dag og kveld. Fantastisk for streetfood og kalde øl:) I Chinatown er det et flott hotell som heter Shanghai Mansion , rett i den livligeste gata. Elsker å gå på oppdagelsesferd i Chinatown, er mange små gater og smau å finne barer, kafeer, restuaranter, butikker, marked.. På andre siden av elven er det et forholdsvis nytt kjøpesenter, IconSiam. Flott å ta turen ned en ettermiddag..kjøpe litt mat i foodcourten nede, sitte ute på en av restaurantene og se på lysshowet ( 18-19 tiden?) også ta heisen opp i 7. etasje og ut på terrassen for drinker! Favorittbyen min Anonymkode: da3ae...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå