LeneXCII Skrevet 11. november 2024 #21 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er dette en grei måte å behandle kunder på? Ville dere sagt noe? Mulig jeg overreagerer men kommer ikke til å benytte den butikken igjen. Huff, nei dette synes jeg ikke var greit! Kan godt henne hun ikke mente det negativt (mest sannsynlig) men det ble uansett veldig feil. Er jo heller ikke sånn at det ikke er ok å bruke høye hæler selv om man er høy.. (nå er ikke jeg i kategorien høy, tvert i mot, bare min generelle mening). Skal ikke utelukke at jeg ikke hadde kommet med en motkommentar, har en tendens til å kunne være litt for direkte..😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #22 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mulig du overreagerer? Ja, du overreagerer herfra til himmelen. Ser du ikke selv at dette var et forsøk på å si noe positivt om valget ditt av sko? Hvor hjelpeløst lite klarer folk å tenke selv, i ulike situasjoner? Anonymkode: 00cb4...378 Dette opplevdes jo ikke som et forsøk på å si noe positivt om mitt valg, men heller en erklæring om at jeg som høy kvinne ikke kan velge fritt blant ulike skotyper. Og at jeg denne gang hadde valgt "riktig" i følge kassadamen. Anonymkode: ed60a...a92 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #23 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): nei, men kan det tenkes at det var et ungt og eller et umodent menneske som stod bak kassen? Å skulle lære seg å småprate med kunder er faktisk noe av det vanskeligste både butikkansatte og frisører gjør. Jo mer opphengt i skjerm og jo mindre sosialt sammen mennesker bruker tiden sin på, desto vanskeligere blir fysiske møter med virkelige mennesker der man ikke kan være bare stille uten at det blir unormalt og ubehagelig for begge parter. Anonymkode: 00cb4...378 Jeg ser den. Jeg tar oppdrag som "mystery shopper" (servicesjekker) og jeg synes det er helt vilt hvordan kravene til selv deltidsansatte i billigkjeder er blitt. De må komme med en positiv kommentar til varen som kunden har valgt. Og jeg skjønner at det kan være utfordrende. Men jeg synes likevel ikke at det er innafor å si til en kunde at hun ikke trenger å bli høyere. Man kommenterer ikke utseende til folk sånn. Anonymkode: 511e3...b10 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #24 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): nei, men kan det tenkes at det var et ungt og eller et umodent menneske som stod bak kassen? Å skulle lære seg å småprate med kunder er faktisk noe av det vanskeligste både butikkansatte og frisører gjør. Jo mer opphengt i skjerm og jo mindre sosialt sammen mennesker bruker tiden sin på, desto vanskeligere blir fysiske møter med virkelige mennesker der man ikke kan være bare stille uten at det blir unormalt og ubehagelig for begge parter. Anonymkode: 00cb4...378 Ts her, den ansatte var en godt voksen dame som så ut som hun verket etter å kommentere mitt utseende. Yngre folk er sjelden frekke i slike situasjoner, er min erfaring. Anonymkode: ed60a...a92 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 11. november 2024 #25 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her, den ansatte var en godt voksen dame som så ut som hun verket etter å kommentere mitt utseende. Yngre folk er sjelden frekke i slike situasjoner, er min erfaring. Anonymkode: ed60a...a92 Hehe, kunne ikke vært mer enig! Godt vokse damer er desidert de som kan være frekke.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #26 Del Skrevet 11. november 2024 Sånn sier man ikke til kunder nei, hun kunne like gjerne sagt: du er jo høy som et tårn og blir til en sjiraff om du går med høye hæler. Anonymkode: 3c7ba...59c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #27 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig du overreagerer? Ja, du overreagerer herfra til himmelen. Ser du ikke selv at dette var et forsøk på å si noe positivt om valget ditt av sko? Hvor hjelpeløst lite klarer folk å tenke selv, i ulike situasjoner? Anonymkode: 00cb4...378 Når man jobber i butikk skal man ikke kommentere utseendet til folk, med mindre kunden spør spesifikt om svar på noe. Selv da skal man prøve å være litt rundt i kantene når man svarer. Selv om jeg synes krøllete hår er kjempefint (og gjerne skulle hatt mer krøll i håret selv), ville jeg jo ikke ha sagt til en dame med krøllete hår at det er bra hun kjøper produkter som ikke fremhever krøllene hennes, for hun trenger jo ikke mer krøllete hår. Det er faktisk ganske tydelig en beskjed om at hun har for mye krøller og overhodet ikke burde fremheve dem. Selgere er det for å selge, og hvis kunden allerede har bestemt seg for en vare så er det ikke selgeren sin business å kommentere om den passer til kunden eller ikke. Spesielt ikke når det kommer til personlige meninger og subjektiv smak. Hvis ei høy dame kjøper lave sko, så betyr det ikke automatisk at hun synes hun er høy nok eller for høy til høye hæler. skal man komplimentere høyden hennes, så er ikke "du trenger jo ikke bli høyere" noe godt valg. Det er jo ganske opplagt. Det er jo bare å bytte ut høyde med bred rumpe, store pupper, tynn/tykk kropp, e.l. Anonymkode: 6e687...18a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #28 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her, den ansatte var en godt voksen dame som så ut som hun verket etter å kommentere mitt utseende. Yngre folk er sjelden frekke i slike situasjoner, er min erfaring. Anonymkode: ed60a...a92 Det er min erfaring også. At de som er godt voksne er vant med at det er okey å kommentere utseende mens de yngre er redd for å si noe galt. Eller at de yngre ikke synes det er så interessant å kommentere om folk er høye eller lave. Det er i hvert fall de godt voksne som har fleipet om min høyde, på julebord f.eks. Kan ikke huske at mine yngre kolleger har sagt noe om høyden min... Anonymkode: 511e3...b10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #29 Del Skrevet 11. november 2024 Når jeg leser ting som dette, så er det nesten så jeg lurer på om jeg burde blitt fornærma da jeg bestilte en "klikk og hent" jakke, og sa til ekspeditøren at jeg ville prøve den før betaling. Hun sjekka str på jakka, sjekka meg, og sa at hun trodde størrelsen skulle passe bra, men at jeg selvsagt kunne prøve den på. Den var to størrelser for stor. Jeg har gått mye ned i vekt, så klesstørrelser er vanskelig for tida. Ikke helt lik situasjon, men vel, vekt er jo også en sår ting. Folk prøver jo bare å være hjelpsomme og hyggelige, og jeg synes det er helt greit at det kommer klønete ut. Jeg sier mye klønete selv, så jeg har stor forståelse. Anonymkode: 8038f...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #30 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): nei, men kan det tenkes at det var et ungt og eller et umodent menneske som stod bak kassen? Å skulle lære seg å småprate med kunder er faktisk noe av det vanskeligste både butikkansatte og frisører gjør. Jo mer opphengt i skjerm og jo mindre sosialt sammen mennesker bruker tiden sin på, desto vanskeligere blir fysiske møter med virkelige mennesker der man ikke kan være bare stille uten at det blir unormalt og ubehagelig for begge parter. Anonymkode: 00cb4...378 Ja, og da trenger hun å lære hvordan man snakker til folk. Bare synd at veldig mange gjør som TS og ikke sier i fra i sånne situasjoner så den unge umodne kunne ha lært noe nytt og utviklet seg som selger. Når det er sagt så tror jeg heller det er en eldre kvinne som kunne finne på å kommentere noe sånt, da det er mer typisk den eldre (eller godt voksne) garde å ha meninger om høye kvinner i høye hæler, og også å plumpe ut med meningene sine uten at noen har spurt. Anonymkode: 6e687...18a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #31 Del Skrevet 11. november 2024 exictence skrev (46 minutter siden): Det var nok ment som et kompliment. Veldig mange skulle ønske at de var høyere. Det er flott å være høy. Damen var høflig og sa at det hadde ikke du behov for. Du er jo høy, som mange skulle ønske. Ville tatt det som et kompliment og smilt Ehh nei, det er ikke flott å være høy. Det hjelper ingen at du lyver. Anonymkode: 9fd89...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #32 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ts her. Men nå var det ganske tydelig at hun ikke mente det som et kompliment. Som andre høye kvinner her nevner så er det noe med at man får kommentarer på dette hele livet. Det er lett å si at man ikke skal bry seg om det, men verre å følge det rådet hvis man er vant med å bli kommentert med åpenbar kritisk tone. Jeg synes selv at det er stilig med høye hæler til høye kvinner, men kvier meg for å bruke det selv fordi man vet at noen vil slenge en kommentar etter en uansett. Anonymkode: ed60a...a92 Jeg ville klaget. Er så møkk lei av å bli shamet fra å gå i de skolene jeg vil pga usikre folk som helst vil ha høyden sjøl. 🤢 Anonymkode: 94e91...929 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 11. november 2024 #33 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ehh nei, det er ikke flott å være høy. Det hjelper ingen at du lyver. Anonymkode: 9fd89...4b1 Hææ, hva slags kommentar er dette? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #34 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ser den. Jeg tar oppdrag som "mystery shopper" (servicesjekker) og jeg synes det er helt vilt hvordan kravene til selv deltidsansatte i billigkjeder er blitt. De må komme med en positiv kommentar til varen som kunden har valgt. Og jeg skjønner at det kan være utfordrende. Men jeg synes likevel ikke at det er innafor å si til en kunde at hun ikke trenger å bli høyere. Man kommenterer ikke utseende til folk sånn. Anonymkode: 511e3...b10 Ja nettopp, en positiv kommentar om varen. Selgeren kunne ha skrytt skoene opp i himmelen uten å nevne høyden til TS. Når TS sier at det var en eldre kvinne, så tviler jeg ikke et sekund på at hun var en av de gammeldagse damene som mener at kvinner ikke skal være for høye, og at høye kvinner aldri i verden skal gå med høyhælte sko og fremheve høyden sin. Med andre ord, så var det overhodet ikke ment som noe kompliment. Anonymkode: 6e687...18a 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #35 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ehh nei, det er ikke flott å være høy. Det hjelper ingen at du lyver. Anonymkode: 9fd89...4b1 Man trenger ikke lyve. Det holder i massevis å snurpe igjen og holde seg til det som er jobben sin; å selge. Det betyr å fremsnakke varene og være hyggelig mot kundene så de kommer tilbake. Subjektive meninger om hva man selv synes er flott eller ikke er irrelevant. Spesielt om kunden føler seg fin i klesplagget/skoene. Når jeg kjøper sko vil jeg vite om de er av god kvalitet, er gode å gå i og om det har vært noen klager på dem. Om personen bak kassen synes høyden min er flott eller ikke, er totalt irrelevant. Anonymkode: 6e687...18a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #36 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ehh nei, det er ikke flott å være høy. Det hjelper ingen at du lyver. Anonymkode: 9fd89...4b1 Det er nå flottest å være høy. Er du lav og prøver overbevise deg selv at det er en positiv ting å bli sett ned på? Anonymkode: a777b...1fc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #37 Del Skrevet 11. november 2024 Ekspeditøren var frekk TS. Hun var sikkert ingen modell selv da. Anonymkode: a777b...1fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 11. november 2024 #38 Del Skrevet 11. november 2024 (endret) Ja, det var en uhøflig kommentar. Man kommenterer ikke kundens kropp på den måten. At man skal snakke positivt om kunder og varer er én ting, men dette er ikke en kompliment; det er 100% personkritikk dårlig forkledd som en slags kompliment. Ingen ville vel funnet seg i et butikkpersonale som sier f.eks: "Jammen er du en dyktig kunde som fant ei jakke som er både lang nok og vid nok til å dekke den enormt digre ræva di." TS ble behandlet på nøyaktig samme måte, bare at kommentaren shamer høyde istedenfor vekt. Ville jeg sagt noe? Nei, neppe der og da. Men jeg ville aldri gått dit igjen, og jeg ville sørget for å spre ordet om elendig betjening. Hvis de har noen form for kundeundersøkelse ville jeg gitt dem dårlig rating. Endret 11. november 2024 av Ullvott 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #39 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nå flottest å være høy. Er du lav og prøver overbevise deg selv at det er en positiv ting å bli sett ned på? Anonymkode: a777b...1fc Det er flottest å være fornøyd med det man har og tørre å fremheve det, uansett om man er høy eller lav. Og så er det aller flottest med mennesker som ikke trenger å dra andre ned i dritten for å hevde seg selv. Ikke synk ned på nivået til den du svarer (pun not intended). Anonymkode: 6e687...18a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #40 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja nettopp, en positiv kommentar om varen. Selgeren kunne ha skrytt skoene opp i himmelen uten å nevne høyden til TS. Når TS sier at det var en eldre kvinne, så tviler jeg ikke et sekund på at hun var en av de gammeldagse damene som mener at kvinner ikke skal være for høye, og at høye kvinner aldri i verden skal gå med høyhælte sko og fremheve høyden sin. Med andre ord, så var det overhodet ikke ment som noe kompliment. Anonymkode: 6e687...18a Enig! Anonymkode: 511e3...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå