AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #1 Del Skrevet 11. november 2024 Var og shoppet klær og sko i forrige uke. Jeg er en ganske høy kvinne. Skulle ha pensko til juleklær, ba om å få prøve et par hvis de hadde min str. Valgte å kjøpe dem. Da jeg skal betale så sier butikkansatt at " fint at du velger lav hæl, for du har jo absolutt IKKE behov for å bli høyere". Merker at dette gikk inn på meg, tenker på det av og til ennå selv om det har gått noen dager. Ikke sånn at dette er et kjempeproblem for meg 🙂men synes det vær skikkelig frekt. Er dette en grei måte å behandle kunder på? Ville dere sagt noe? Mulig jeg overreagerer men kommer ikke til å benytte den butikken igjen. Anonymkode: ed60a...a92 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 11. november 2024 #2 Del Skrevet 11. november 2024 (endret) Det var nok ment som et kompliment. Veldig mange skulle ønske at de var høyere. Det er flott å være høy. Damen var høflig og sa at det hadde ikke du behov for. Du er jo høy, som mange skulle ønske. Ville tatt det som et kompliment og smilt Endret 11. november 2024 av exictence 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #3 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er dette en grei måte å behandle kunder på? Ville dere sagt noe? Anonymkode: ed60a...a92 Nei. Nei. Jeg tenker det er ubetenksomt og noe man bør filtrere ut før man sier det høyt, men heller ikke noen stor sak. Hadde nok ikke unngått butikken i ettertid av det heller, men det er selvfølgelig helt ok å gjøre det. Anonymkode: 0248e...5db 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #4 Del Skrevet 11. november 2024 Noen ganger kan vi i butikken være litt klumsete. Vi snakker så mye så innimellom kommer ordene ut litt feil uten at vi mener noe stygt. Husker ikke hva jeg sa, men skulle gi et kompliment. Like etter tenkte jeg over hva jeg hadde sakt og det slo meg at det var enormt klønete sakt og nok heller ble oppfattet som litt fornærmende. Tipper hun du møtte beundret høyden din, for det kjempefint å være høy, så kom det bare litt feil ut. Du skjønner uten kundene våre er vi ingenting, så selvfølgelig slenger vi ikke dritt bevist.....med mindre de fortjener det, men de er det evigheter imellom. Anonymkode: 6c288...534 3 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 11. november 2024 #5 Del Skrevet 11. november 2024 Jeg hadde ikke tatt det som et kompliment, men spørs jo på tonefallet og måten det blir sagt på. Du kunne ha sagt: "Vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller kritikk". 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #6 Del Skrevet 11. november 2024 exictence skrev (1 minutt siden): Det var nok ment som et kompliment. Veldig mange skulle ønske at de var høyere. Det er flott å være høy. Damen var høflig og sa at det hadde ikke du behov for. Du er jo høy, som mange skulle ønske. Ville tatt det som et kompliment og smilt Som høy kvinne selv er jeg ikke enig. Det er unødvendig å nevne høyden i forbindelse med lave heler. Hadde ts kjøpt sko med høye heler, så hadde det vært helt ok å nevne noe om at det er flott høye kvinner bruker høye heler og fremhever det. Det er altfor mange som mener at man ikke "kan" bruke noe som øker høyden, og det har mange av oss hørt hele livet. Anonymkode: 7769a...fef 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 11. november 2024 #7 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som høy kvinne selv er jeg ikke enig. Det er unødvendig å nevne høyden i forbindelse med lave heler. Hadde ts kjøpt sko med høye heler, så hadde det vært helt ok å nevne noe om at det er flott høye kvinner bruker høye heler og fremhever det. Det er altfor mange som mener at man ikke "kan" bruke noe som øker høyden, og det har mange av oss hørt hele livet. Anonymkode: 7769a...fef Ja, jeg er enig at man nødvendigvis ikke trenger å nevne noe sånt i det hele tatt. Men ville nå likevel bare smilt og tenkt at vedkommende sikkert mente det i beste mening. Og om hun ikke gjorde det, ville jeg heller ikke brydd meg om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #8 Del Skrevet 11. november 2024 Nei, det hørtes ikke bra ut Anonymkode: d036a...e51 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 11. november 2024 #9 Del Skrevet 11. november 2024 Hvorfor i all verden skal ikke en høy kvinne kunne bruke høye heler? Hun kom med en dum kommentar, synes jeg. 16 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #10 Del Skrevet 11. november 2024 Uff så teit sagt. Ikke sikkert det var vondt ment men veldig klønete. Jeg er høy og vet godt at jeg er høy. De få gangene jeg har prøvd meg i høye hæler, så var det alltid en og annen tulling som måtte kommentere på en "morsom" måte så jeg sluttet å gå med høye hæler. Synes det er flott med høyhælte sko og mange modeller er jo høye og går med sånne sko, men jeg klarer det bare ikke fordi jeg bare går og venter på en "morsomhet". Så jeg synes folk bør tenke seg litt om. Anonymkode: 511e3...b10 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 11. november 2024 #11 Del Skrevet 11. november 2024 Det var en uhøflig kommentar ja. Bare la være å handle der igjen. Legg gjerne igjen en melding om det Du ba ikke om hennes mening om din høyde. 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #12 Del Skrevet 11. november 2024 exictence skrev (1 minutt siden): Ja, jeg er enig at man nødvendigvis ikke trenger å nevne noe sånt i det hele tatt. Men ville nå likevel bare smilt og tenkt at vedkommende sikkert mente det i beste mening. Og om hun ikke gjorde det, ville jeg heller ikke brydd meg om det. Ts her. Men nå var det ganske tydelig at hun ikke mente det som et kompliment. Som andre høye kvinner her nevner så er det noe med at man får kommentarer på dette hele livet. Det er lett å si at man ikke skal bry seg om det, men verre å følge det rådet hvis man er vant med å bli kommentert med åpenbar kritisk tone. Jeg synes selv at det er stilig med høye hæler til høye kvinner, men kvier meg for å bruke det selv fordi man vet at noen vil slenge en kommentar etter en uansett. Anonymkode: ed60a...a92 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #13 Del Skrevet 11. november 2024 Jeg synes ikke det er noe kompliment å si til en høy kvinne at hun ikke trenger å bli noe høyere. Uansett hvordan man tolker kommentaren, synes jeg den var veldig ubetenksom. Jeg har ikke komplekser for høyden min (er "bare" 177 cm høy), så jeg ville ikke blitt lei meg, men hadde jeg vært TS hadde jeg sagt "neivel?", satt skoene på plass igjen og hentet noen med skikkelig høye hæler. Så hadde jeg glist bredt og sagt at "jeg trives fint med å være høy, takk!" Anonymkode: 6e687...18a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #14 Del Skrevet 11. november 2024 Nei, hva svarer man til sånt. Jeg hadde nok ikke brukt den butikken igjen. Anonymkode: 1ec9d...100 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #15 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg synes ikke det er noe kompliment å si til en høy kvinne at hun ikke trenger å bli noe høyere. Uansett hvordan man tolker kommentaren, synes jeg den var veldig ubetenksom. Jeg har ikke komplekser for høyden min (er "bare" 177 cm høy), så jeg ville ikke blitt lei meg, men hadde jeg vært TS hadde jeg sagt "neivel?", satt skoene på plass igjen og hentet noen med skikkelig høye hæler. Så hadde jeg glist bredt og sagt at "jeg trives fint med å være høy, takk!" Anonymkode: 6e687...18a Kanskje den ansatte var sjalu, rett og slett? Jeg er 167, og hvor mange ganger har jeg sagt "åh, skulle ønske jeg var 180 eller noe", mange! Anonymkode: d036a...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #16 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, hva svarer man til sånt. Jeg hadde nok ikke brukt den butikken igjen. Anonymkode: 1ec9d...100 Egentlig burde TS ha spurt hvorfor. Dersom selgeren mente det positivt, hadde hun fått en mulighet til å ro kommentaren i land, og TS hadde sluppet å bli såret. Dersom selgeren mente det negativt, hadde hun blitt satt litt til veggs og måttet stå for den dustete kommentaren sin. Anonymkode: 6e687...18a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetlunacat Skrevet 11. november 2024 #17 Del Skrevet 11. november 2024 Skjønner at du reagerte på det. Jeg ville i hvert fall ikke sagt noe sånt til en kunde.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #18 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Var og shoppet klær og sko i forrige uke. Jeg er en ganske høy kvinne. Skulle ha pensko til juleklær, ba om å få prøve et par hvis de hadde min str. Valgte å kjøpe dem. Da jeg skal betale så sier butikkansatt at " fint at du velger lav hæl, for du har jo absolutt IKKE behov for å bli høyere". Merker at dette gikk inn på meg, tenker på det av og til ennå selv om det har gått noen dager. Ikke sånn at dette er et kjempeproblem for meg 🙂men synes det vær skikkelig frekt. Er dette en grei måte å behandle kunder på? Ville dere sagt noe? Mulig jeg overreagerer men kommer ikke til å benytte den butikken igjen. Anonymkode: ed60a...a92 Mulig du overreagerer? Ja, du overreagerer herfra til himmelen. Ser du ikke selv at dette var et forsøk på å si noe positivt om valget ditt av sko? Hvor hjelpeløst lite klarer folk å tenke selv, i ulike situasjoner? Anonymkode: 00cb4...378 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #19 Del Skrevet 11. november 2024 sweetlunacat skrev (1 minutt siden): Skjønner at du reagerte på det. Jeg ville i hvert fall ikke sagt noe sånt til en kunde.. nei, men kan det tenkes at det var et ungt og eller et umodent menneske som stod bak kassen? Å skulle lære seg å småprate med kunder er faktisk noe av det vanskeligste både butikkansatte og frisører gjør. Jo mer opphengt i skjerm og jo mindre sosialt sammen mennesker bruker tiden sin på, desto vanskeligere blir fysiske møter med virkelige mennesker der man ikke kan være bare stille uten at det blir unormalt og ubehagelig for begge parter. Anonymkode: 00cb4...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #20 Del Skrevet 11. november 2024 exictence skrev (16 minutter siden): Det var nok ment som et kompliment. Veldig mange skulle ønske at de var høyere. Det er flott å være høy. Damen var høflig og sa at det hadde ikke du behov for. Du er jo høy, som mange skulle ønske. Ville tatt det som et kompliment og smilt «Fint at du velger lav hæl, for du har jo absolutt ikke behov for å bli høyere» er ikke akkurat et kompliment. Det er mer en kommentar om at vedkommende syns det er fint at ts velger lave hæler, fordi hun syns at ts er alt for høy fra før av. Det kan være ment som et kompliment, men er da i så fall veldig klønete sagt. Jeg har ei høy venninne som aldri går i høyhælte sko, nettopp fordi hun syns at hun er for høy allerede. Hadde hun fått en sånn kommentar, ville hun bare tatt det som «bevis» på at hun er alt for høy for hæler (og videre at høye kvinner er stygt). Anonymkode: da02f...8b1 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå