Gå til innhold

Jeg er jente i 20-årene og er 100% aseksuell og aromantisk - finnes det flere som meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt frisk fysisk og psykisk, og har gode relasjoner ellers med familie og venner. Jeg hater ikke menn og har gode venner blant både menn og kvinner. Jeg er singel og har lenge kjent på at jeg ikke klarer å bli forelsket i noen, og heller ikke blir tiltrukket av verken kvinner eller menn. Jeg lever godt med det, men alle jeg forteller det til (særlig menn...) er forbauset og nesten sjokkert og skjønner ikke hvordan det er mulig, noe som irriterer meg veldig! Det er jo liksom helt greit å være homofil men ikke aseksuell som meg. Kjenner på frustrasjon når andre sier ''du har bare ikke møtt den rette'' - hva hadde dere sagt da? Jeg er en ærlig type som ikke går rundt grøten. 

Ja, jeg har hatt samboer for flere år siden, men føler nå at jeg har aldri vært forelsket i han og at vi var sammen mer av praktiske årsaker. 

Anonymkode: 36c4c...29c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe stress. At du møter folk som ikke forstår seg må du nesten lære deg å leve med. Deg er mange uniformerte og ignorante mennesker der ute😊

Det er selvfølgelig like greit å være Aseksuell som alle mulig andre orienteringer.

Anonymkode: f23fe...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det så tungt. Livet er mer enn bare knull i alle hull. 

Anonymkode: 02988...ed9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aromantisk, og får høre det samme.

Nå er jo denne "forelskelsen" bare hormoner og ting som slår krøll på seg, og noe som går over. Har aldri savnet det, og er eldre enn deg 😊

Det finnes mange som deg, og egne samfunn/grupper for sådan 💪

Anonymkode: 02821...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var der uvitende, men er ikke i 20 årene lenger nå. Trodde jeg ble forelsket av å jage å bli likt, men har aldri opplevd følelser forbi å være glad i noen uromantisk gro.

Har aldri tent på noen, selv om jeg har ligget. Var ikke klar over det på tidspunktet forbi at jeg ikke likte sex så godt, og det kjedet meg. Plutserlig en dag taklet jeg det ikke noe mer. Det området har aldri klikket helt, føler ingenting. Sex føles som å smøre på en brødskive mentalt, mens noen er veldig glad for å være nær meg.

Kan jo fortsatt hende du møter noen, sorry for å si det. Men du må jo ikke lete eller tenke på det om du ikke vil. Mange er bare rett og slett aseksuelle, å det er jo ingenting feil med det, så fremt det ikke er en sorg. 

Bar ignorer dem å vær degselv, du er den som skal leve livet ditt. Ser det er amøber her også, det er sikkert noe i dem som føler seg avslått eller lignende. Spørsmålene vil nok komme mest hvor du er nå og gjennom livet bli ferre og færre. 

Anonymkode: 05cdd...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo heller ikke forklare eller forsvare deg. Hvis noen spør, så si at du har det helt supert som singel. Det er sånn du ønsker å ha det. 

Anonymkode: eb0e8...50c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er helt frisk fysisk og psykisk, og har gode relasjoner ellers med familie og venner. Jeg hater ikke menn og har gode venner blant både menn og kvinner. Jeg er singel og har lenge kjent på at jeg ikke klarer å bli forelsket i noen, og heller ikke blir tiltrukket av verken kvinner eller menn. Jeg lever godt med det, men alle jeg forteller det til (særlig menn...) er forbauset og nesten sjokkert og skjønner ikke hvordan det er mulig, noe som irriterer meg veldig! Det er jo liksom helt greit å være homofil men ikke aseksuell som meg. Kjenner på frustrasjon når andre sier ''du har bare ikke møtt den rette'' - hva hadde dere sagt da? Jeg er en ærlig type som ikke går rundt grøten. 

Ja, jeg har hatt samboer for flere år siden, men føler nå at jeg har aldri vært forelsket i han og at vi var sammen mer av praktiske årsaker. 

Det høres leit ut å ikke få oppleve forelskelse og sex. Men samtidig så er det kanskje sånn at man ikke har vondt av det man ikke vet?

Anonymkode: 3e7cc...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres leit ut å ikke få oppleve forelskelse og sex. Men samtidig så er det kanskje sånn at man ikke har vondt av det man ikke vet?

Anonymkode: 3e7cc...6e1

Slutt å synes synd på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå sexlivet ligge, om du er aseksuell.

Letter du etter årsak eller komformitet? Trenger du det? 

At du overhode spør deg rundt sier nok noe. Tenkt på det?

Svarene her er farget av andres preferanser. Hjelper det?

.

Anonymkode: 39cec...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...