Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i kommunal sektor på en avdeling hvor vi i hovedsak er tre ansatte til sammen. Jeg jobber med to fagledere, og jeg fungerer som en saksbehandler.

Den ene faglederen synes jeg ikke fungerer som  fagleder da vedkommende ikke er profesjonell i arbeidet. Eksempler:

- Uprofesjonell i møte med klienter, har hatt romantiske relasjoner til en av dem

- Glemmer alltid noe, så det går utover meg pga hen har ikke gitt beskjed til meg så står jeg i stikken og det vil virke som at jeg ikke har gjort jobben min. 

- Er ofte sykemeldt, borte og kommer senere. 
- Vurderer søknader med følelser, «denne personen fortjener dette da gir vi det», til dels forskjellbehandler klienter

- Humøret er ustabilt og er ofte i dårlig humør som går utover meg.
- Lager mye rot og har mangel på struktur, ting flyter og glemmes.

Siden personen er min nærmeste leder er jeg nødt til å gjøre det hen ber om, det gjør jeg alltid. Har jobbet her et par år nå og innser at mye er uprofesjonelt. Det har blitt varslet på denne personen tidligere pga upassende oppførsel, men det ble ikke gjort noe med hos øverste ledelse, fordi hen syntes synd på vedkommende. Personen som varslet sluttet i jobben etterpå. Jeg har null tillit til å varsle om dette, da jeg vet ingenting blir gjort. Varsler jeg, vet jeg det blir å gå utover meg og det ønsker jeg ikke. Jeg bare irriterer meg mer og mer over denne personen og føler ingen annen utvei enn å bytte jobb da det ikke nytter å varsle ifra.  Det er synd da jeg trives i jobben og med mine arbeidsoppgaver. 

Noen med lignende erfaringer? 

Anonymkode: 298c8...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse lignende erfaring. 

Hva slags varsling tror du ikke på? Arbeidstilsynet? 

Anonymkode: b76d4...f66

• Liker 1
Skrevet

Høres altfor kjent ut. Jeg er også den som skal "plukke opp restene" av det en leder i kommunal stilling "ikke rekker selv". Stort sett betyr det at hen har satt i gang med noe, mistet fokus, slurver, begynner på noe annet, også må jeg overta. Får ikke gode beskjeder, det blir som regel bare en mail med "ser du på dette", og ikke vet jeg hva som skal bli gjort/ hvilke resultater som forventes, ikke får jeg info om hva som faktisk er gjort og ikke får jeg tidsfrister. Når noe da mangler eller er gjort dobbelt opp er det selvfølgelig min feil. Jeg blir sprø, men vi er også bare 3 i dette teamet og går jeg videre opp så kommer det bare rett tilbake til vedkommende, som da både blir bitter og vanskeligere å jobbe med. Gikk nylig til fagforbundet. Valgte å IKKE gå via tillitsvalgt fordi hen har rykte for å la seg styre av ledelsen. Fagforbundet sendte saken til tillitsvalgt og like etter visste leder om saken. Har altså ingen plass å henvende meg og må bare håpe hen søker seg videre i andre stillinger med tiden. 

Anonymkode: baba8...664

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Høres altfor kjent ut. Jeg er også den som skal "plukke opp restene" av det en leder i kommunal stilling "ikke rekker selv". Stort sett betyr det at hen har satt i gang med noe, mistet fokus, slurver, begynner på noe annet, også må jeg overta. Får ikke gode beskjeder, det blir som regel bare en mail med "ser du på dette", og ikke vet jeg hva som skal bli gjort/ hvilke resultater som forventes, ikke får jeg info om hva som faktisk er gjort og ikke får jeg tidsfrister. Når noe da mangler eller er gjort dobbelt opp er det selvfølgelig min feil. Jeg blir sprø, men vi er også bare 3 i dette teamet og går jeg videre opp så kommer det bare rett tilbake til vedkommende, som da både blir bitter og vanskeligere å jobbe med. Gikk nylig til fagforbundet. Valgte å IKKE gå via tillitsvalgt fordi hen har rykte for å la seg styre av ledelsen. Fagforbundet sendte saken til tillitsvalgt og like etter visste leder om saken. Har altså ingen plass å henvende meg og må bare håpe hen søker seg videre i andre stillinger med tiden. 

Ønsker du å bli der? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er veldig kjent det du forklarer også! Det vanskelige er akkurat det at de er ikke åpen for tilbakemeldinger, de blir bitter og sur. Det blir utrivelig på jobb. 

Hjalpt det deg noe å varsle?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Masse lignende erfaring. 

Hva slags varsling tror du ikke på? Arbeidstilsynet? 

Jeg tror ikke på at ledelsen tar dette seriøst der hvor jeg jobber. Arbeidstilsynet har jeg ikke tenkt på. Men det har tidligere blitt varslet ganske alvorlige ting, men det skyves bare under teppe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ønsker du å bli der? 

Jeg ønsker å bli der dersom denne personen byttes ut. Det er vanskelig å finne en ny jobb som topper denne..

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ønsker å bli der dersom denne personen byttes ut. Det er vanskelig å finne en ny jobb som topper denne..

TS

TS, jeg var akkurat i en sånn situasjon. Flott jobb, flotte kollegaer, men forferdelig leder. Jeg ønsket ikke å bruke mange år av mitt liv i håp om at han kanskje (!) skulle slutte. Jeg sluttet selv. 

Skrevet

å varsle hjelper aldri varsleren men det kan føre til endringer. Jeg ville funnet meg en annen jobb FØR jeg evt varslet. 

Anonymkode: bc8a0...093

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

å varsle hjelper aldri varsleren men det kan føre til endringer. Jeg ville funnet meg en annen jobb FØR jeg evt varslet. 

Anonymkode: bc8a0...093

Spørs hvordan man varsler da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørs hvordan man varsler da. 

Tviler... 

En slik leder tar ikke varsler på en god måte. 

TS, skulle tro du beskrev barnevernet i en kommune jeg kjenner til. Leder er beryktet..

Anonymkode: 98b3f...a43

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tviler... 

En slik leder tar ikke varsler på en god måte. 

TS, skulle tro du beskrev barnevernet i en kommune jeg kjenner til. Leder er beryktet..

Anonymkode: 98b3f...a43

Jeg mener at man kan engasjere en advokat...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS, jeg var akkurat i en sånn situasjon. Flott jobb, flotte kollegaer, men forferdelig leder. Jeg ønsket ikke å bruke mange år av mitt liv i håp om at han kanskje (!) skulle slutte. Jeg sluttet selv. 

Det er dessverre dette jeg vurdere nå..

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...