Gå til innhold

Hva var det smarteste du fikk i babyshowergave?

Viernes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leander Matty fikk jeg av flere venner som spleiset. Den har vi brukt masse. Vurderte å kjøpe den selv, men det var så dyr så vi gjorde det ikke, så den ble vi veldig glade for. 

En venninne som hadde litt dårlig økonomi da lagde en liten pakke med ting hun hadde liggende som hun hadde hatt mye nytte av da hennes var små, det var ammeinnlegg i ull, haakaa melkeoppsamler, brystskjold. Brukt, men jeg liker å få brukte ting! Jeg har brukt alt. 

Noen barnløse uten peiling ga penger til å sette i fond. Like greit, nyttigere enn enda en koseklut. 

Anonymkode: 44c69...4a8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så varierende hva folk synes et kjekt å ha og ikke - er jo veldig smak og behag 😅 Jeg fikk baby i oktober og jeg ser at det jeg syntes var mest nyttig å få var sett i tynn ull! Vi har nesten ikke brukt noe annet på baby, og det har det gått mye av (blir jo en del vask). Ulldress i merinoull fikk vi også, og den var gull verdt da vi har en unge som foretrekker å sove ute i vogn, så tynn ull innerst og tynn ulldress over har vært optimalt. Som førstegangsforelder hadde jeg handla inn lite og følte meg kanskje særlig lite forberedt på uteklær, så der hastekjøpte jeg ulldress i børstet merino, og balaklava da det brått ble veldig kaldt her oppe i nord. Det korte svaret fra min side blir da: ullklær 😂 ellers hadde noen gått sammen og kjøpt en babygym som var litt dyrere og det satte jeg og veldig pris på ☺️ Er jo koselig med kosedyr, men føler vi fikk kosedyr hos veldig mange, så nå har vi tre-fire kaniner 😬

Anonymkode: 9ffa4...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest nyttige jeg fikk var barnevogn og stellebord, det var fra mine foreldre. Det mest unyttige jeg har fått er omslagsbodyer, synes det er helt grusomt å få på ungen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stacy__ skrev (38 minutter siden):

Det mest nyttige jeg fikk var barnevogn og stellebord, det var fra mine foreldre. Det mest unyttige jeg har fått er omslagsbodyer, synes det er helt grusomt å få på ungen! 

Der har vi et godt eksempel på hvor forskjellige vi er 😅 vi hadde ikke overlevd uten omslagsbodyer. Babyen klikka sånn at han sluttet å puste hvis vi prøvde å ta på noe over hodet hans 😱 (han fant alltid pusten igjen selv altså, så gikk bra). Vi sluttet ikke med omslagsbodyer før han var sånn 8-9 mnd.

Anonymkode: 02abd...6fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er så varierende hva folk synes et kjekt å ha og ikke - er jo veldig smak og behag 😅 Jeg fikk baby i oktober og jeg ser at det jeg syntes var mest nyttig å få var sett i tynn ull! Vi har nesten ikke brukt noe annet på baby, og det har det gått mye av (blir jo en del vask). Ulldress i merinoull fikk vi også, og den var gull verdt da vi har en unge som foretrekker å sove ute i vogn, så tynn ull innerst og tynn ulldress over har vært optimalt. Som førstegangsforelder hadde jeg handla inn lite og følte meg kanskje særlig lite forberedt på uteklær, så der hastekjøpte jeg ulldress i børstet merino, og balaklava da det brått ble veldig kaldt her oppe i nord. Det korte svaret fra min side blir da: ullklær 😂 ellers hadde noen gått sammen og kjøpt en babygym som var litt dyrere og det satte jeg og veldig pris på ☺️ Er jo koselig med kosedyr, men føler vi fikk kosedyr hos veldig mange, så nå har vi tre-fire kaniner 😬

Anonymkode: 9ffa4...c19

Jeg fikk også masse ull. Ble veldig glad for det, men babyen utvikla atopisk eksem ved tre måneders alder, og da skal man ha bomull, og ikke ull, innerst. Så alle de fine ullebodyene, ulluene og ullstrømpebuksene blir ikke brukt:( Vi fikk i tillegg en ulldress fra Lillelam (classic, altså den tykke man har utenpå klær), og den er helt gull. Så kan barnet bomull innerst og ull ytterst.

Anonymkode: 9b4e6...188

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk et fint ullteppe til baby, det er myyye brukt og det er en skikkelig koslig gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der har vi et godt eksempel på hvor forskjellige vi er 😅 vi hadde ikke overlevd uten omslagsbodyer. Babyen klikka sånn at han sluttet å puste hvis vi prøvde å ta på noe over hodet hans 😱 (han fant alltid pusten igjen selv altså, så gikk bra). Vi sluttet ikke med omslagsbodyer før han var sånn 8-9 mnd.

Anonymkode: 02abd...6fc

Samme her, de to første babyene våre fikk vill panikk om vi prøvde å trekke noe over hodet på dem 😅

Hos oss var derimot ull bare tull. Hadde ikke babyen ute i sandkassa når den var 5 mnd liksom. Enten nedi vognpose i barnevogn eller nedi bilstolpose i bilen utendørs, ellers hadde vi jo helt vanlig romtemperatur innenndørs. Brukte mer penger på ull og utedresser når de startet i bhg i stedet. 

Anonymkode: 7a1e4...48d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, med første barnet fikk jeg en bleiekake som jeg fikk godt nytte av 😅Ellers litt klær til baby som var kjekt å ha. Smokker og flasker fikk jeg ikke bruk for, siden jeg fullammet og baby tok ikke  smokken/flasken. 

Jeg ga selv bort en fin eske med diverse produkter jeg likte godt selv, som sårsalve til amming, ammeinnlegg i ull, bepanthen, ullsett til baby. Mulig det var mer som jeg ikke kommer på nå, men hun sa det var fint å ha en slik «starter» eske med babyprodukter jeg likte og visste var bra når hun selv var førstegangs. 

Anonymkode: 7628b...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt ullpledd (barn) fra Røros pledd noen ganger. Har i alle fall inntrykk av at det er populært, og mye brukt, jevnt over. 

Anonymkode: 3812a...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tja, med første barnet fikk jeg en bleiekake som jeg fikk godt nytte av 😅Ellers litt klær til baby som var kjekt å ha. Smokker og flasker fikk jeg ikke bruk for, siden jeg fullammet og baby tok ikke  smokken/flasken. 

Jeg ga selv bort en fin eske med diverse produkter jeg likte godt selv, som sårsalve til amming, ammeinnlegg i ull, bepanthen, ullsett til baby. Mulig det var mer som jeg ikke kommer på nå, men hun sa det var fint å ha en slik «starter» eske med babyprodukter jeg likte og visste var bra når hun selv var førstegangs. 

Jo, kom på jeg la ved nesesuger og nesedråper også som hun ikke hadde tenkt over å kjøpe selv, men så ble babyen forkjølet og da lå det klart i esken 😅 Så ja, lagde en praktisk starter eske som jeg hadde likt å få som førstegangsmor selv, når det er masse produkter og man ikke helt vet hva man kan få bruk for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...