Gå til innhold

Gaver til barnehagen - hva da og hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert ikke noen fasit på dette, men vil gjerne høre hvor ofte og hva dere gir i gave til barnehagen? F. eks. jul og sommer, når de slutter på småbarn, storbarn, når ansatte slutter? Selv gir vi bare en pose twist til jul, så regner jeg med vi fikser noe sommeren de slutter i barnehagen, er det lite?😅

Anonymkode: 14f27...9b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått noenting foruten kort og helt ærlig så passer det meg helt fint, da jeg ikke har lyst på kopper med "verdens beste dittendatten", selvlagde ting og annet ræl. Twist spises jo opp så det settes sikkert pris på!

Anonymkode: 3f3b4...c6d

• Liker 3
Skrevet

Helt innafor.

Som ansatt syns jeg et kort med fine ord er det hyggeligste. 

Anonymkode: 87ae1...661

• Liker 2
Skrevet

Ja, det høres rimelig ut. Vi har gitt kort og en eske med sjokolade, karameller eller lignende når de har sluttet på avdeling. Jeg syns det er fint å sette ord på hvor mye jeg har satt pris på hva de har gjort for akkurat mitt barn, og så tar det heller ikke opp masse skapplass. Og om noen ikke liker sjokolade havner det bare på pauserommet. 

Anonymkode: 1e5c3...35b

• Liker 2
Skrevet

Gir ingen ting, blir jo veldig tilfeldig hvem som får og ikke da det er flere vikarer inne og barn bytter avdeling osv. 

Blir også mye å gi flere ganger i året, kunne eks gitt når barnet slutter ved skolestart, men da er det jo kun noen som får selv om barnet har vært med mange andre opp gjennom barnehagetiden også.

De får lønn som oss andre, det får holde, jeg jobbe også med mennesker, men får ikke gaver i min jobb😊

Anonymkode: 37a4c...a7f

• Liker 1
Skrevet

Sommer og jul. Noe som kan spises/ drikkes. Hele avdelingen går sammen om noe så det ikke blir 18 smågaver. 

Anonymkode: a673a...af2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg mener at hvis man først skal gi gave så bør det være til hele barnehagen/personalet - bla på grunn av vikarer og avdelingsbytter som en annen nevner. Jobbet selv som fastvikar i barnehage i 3 år mens jeg studerte, vil jo si at den jobben jeg gjorde da var like viktig for barna som nå når jeg er ped. leder. Som forelder har jeg ikke gitt gaver.

Anonymkode: 03efa...f66

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sikkert ikke noen fasit på dette, men vil gjerne høre hvor ofte og hva dere gir i gave til barnehagen? F. eks. jul og sommer, når de slutter på småbarn, storbarn, når ansatte slutter? Selv gir vi bare en pose twist til jul, så regner jeg med vi fikser noe sommeren de slutter i barnehagen, er det lite?😅

Anonymkode: 14f27...9b6

Hvor mange tråder har det ikke vært på dette temaet opp igjennom tidene? 
Gir du gaver til søppelkjørere som henter all søpla du titt og ofte, eller andre servicearbeidene du får tjenester fra? 
De barnehageansatte gjør en jobb, de får lønn for å gjøre. De verken trenger elle skal ha gaver fra alle foreldre til alle barn de jobber med hver uke. 

Anonymkode: 4c9d7...f57

Skrevet

FAU samler inn penger jul og sommer, det er snakk om 30 kr per barn og helt frivillig å gi. Vi gav et hjemmelaget kort til hver av de tre faste ansatte, med tegning fra barnet og noen ord om hvor fornøyde vi hadde vært da vi skifta bhg på eldste. Det satte de veldig pris på. 

Anonymkode: 98620...50d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mange tråder har det ikke vært på dette temaet opp igjennom tidene? 
Gir du gaver til søppelkjørere som henter all søpla du titt og ofte, eller andre servicearbeidene du får tjenester fra? 
De barnehageansatte gjør en jobb, de får lønn for å gjøre. De verken trenger elle skal ha gaver fra alle foreldre til alle barn de jobber med hver uke. 

Anonymkode: 4c9d7...f57

Det er jo ikke det samme. For det første så passer de på barna dine i 20-50 timer i uka hele året, og er viktige voksenpersoner i barnas liv. For det andre er det jo voksne du møter og snakker med, du vet hva de heter de vet hva du heter du ser dem flere ganger i uka..

Hos oss har FAU gitt felles gave til jul til alle ansatte, noe spiselig, som vi vippset for å delta på (frivillig). Til sommeravslutningen fikk alle de ansatte en liten ting fra FAU også, husker ikke helt hva det var de fikk. Det var og fra konto der foreldre sender inn penger på frivillig basis. Jeg har og sett at noen barn har gitt gave til avdelingen når de går over på storebarn, feks en leke.

Anonymkode: 90229...f2d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har ikke fått noenting foruten kort og helt ærlig så passer det meg helt fint, da jeg ikke har lyst på kopper med "verdens beste dittendatten", selvlagde ting og annet ræl. Twist spises jo opp så det settes sikkert pris på!

Anonymkode: 3f3b4...c6d

Akkurat det jeg også alltid har tenkt. Og det er klart at for foreldre er barn verdens mest spesielle, men i barnehagen er barnet et av mange andre barn. Tenk dere hvis barnehageansatte skulle få "spesielle" eller hjemmelagede gaver fra alle ungene på avdelingen? 

Folk må slutte å tro at de er så spesielle. Så å si alle av oss er for andre (med unntak av de nærmeste) kun en av mange.

Anonymkode: 3b06d...7b9

• Liker 2
Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage i rundt 20 år, jeg forventer ikke gave for å gjøre jobben min 😊 

Men det er veldig hyggelig å få et kort som barnet har laget. 

Anonymkode: 44c25...a16

• Hjerte 2
Skrevet

Vi har fått bøker til vår avdeling. Lisa Aisato har mange fine illustrasjonsbøker som har vært fine å lese med barna. Jeg stemmer også for kort.

Anonymkode: 8834d...ee0

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker en gave og et kort med mye skryt hver fredag er passelig, viktig å bidra til en god start på helgen for de som har den viktigere jobben i hele verden ❤️🙊 tenker da selvfølgelig en gave og kort pr ansatt, ikke noe sånn fellesgreier. 

Anonymkode: 56857...ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...