AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:40 #1 Del Skrevet mandag kl 07:40 Står midt i et samlivsbrudd, og lurer på hva som er lurt å huske/endre i forhold til skattekortet. Jeg endrer adresse før nyttår, og nåværende samboer kjøper meg ut av huset jeg har 50% eierskap i. Vi håper dette skal tre i kraft før nyttår. Vi har barn sammen, disse går på barneskolen. Hva bør gjøres for å unngå smell? Anonymkode: 0d4b7...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:43 #2 Del Skrevet mandag kl 07:43 Om du ikke skal ha boliglån lenger, må skatten øken pga reduserte renter. Anonymkode: 5b2c4...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet mandag kl 07:56 #3 Del Skrevet mandag kl 07:56 Logg inn og fjern forventede rentebetalinger for året som kommer. Du skal ikke lenger ha fradrag for betalte renter om du kjøpes ut og ikke kjøper deg noe nytt, men skal leie. Viktig for å unngå baksmell. Flytter du langt unna fra jobben og barnehage/skole for barna KAN det komme fradrag for reisevei, men der tror jeg grensen er økt ganske drastisk i årenes løp, så det er ikke så mange det gjelder for lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peppa88 Skrevet mandag kl 08:03 #4 Del Skrevet mandag kl 08:03 Million skrev (6 minutter siden): Logg inn og fjern forventede rentebetalinger for året som kommer. Du skal ikke lenger ha fradrag for betalte renter om du kjøpes ut og ikke kjøper deg noe nytt, men skal leie. Viktig for å unngå baksmell. Flytter du langt unna fra jobben og barnehage/skole for barna KAN det komme fradrag for reisevei, men der tror jeg grensen er økt ganske drastisk i årenes løp, så det er ikke så mange det gjelder for lenger. Hva om det er samboer som har fått rentefradrag på boliglån? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet mandag kl 08:07 #5 Del Skrevet mandag kl 08:07 Peppa88 skrev (2 minutter siden): Hva om det er samboer som har fått rentefradrag på boliglån? Da stiller det seg naturligvis annerledes. Ofte så deler man jo på rentefradraget når man er samboere, men ikke alle da, tydeligvis. Logg deg inn på Skatteetaten.no uansett og se over skattekortet ditt, og se om det er noen poster du vet ikke vil stemme lenger, eller bare for å få oversikten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå