AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #1 Skrevet 11. november 2024 Jeg har sagt til kjæresten at selvtilliten min har fått seg en knekk. Han sier til meg at jeg ikke ser min egen verdi. Er dette uattraktivt for en mann - at damen i perioder har lavt selvbilde ? Jeg vurderer å si til han at vi kan ta opp kontakten igjen når jeg er kommet På plass igjen . Følelsen av lav selvfølelse tar livet av meg. Anonymkode: 96d7e...739
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #3 Skrevet 11. november 2024 Han vil kun oppfatte det som uattraktivt hvis han er veldig enkel i hodet. Jeg vil gå så langt som å si at han ikke er din mann hvis han opplever deg som uattraktiv for å vise en såpass menneskelig side av deg selv, forutsatt at dine negative emosjoner ikke bikker over til direkte bitterhet, kynisme og den type som du retter mot de du i utgangspunktet er glad i. En lang setning, men sånn er det. Anonymkode: 8fb6d...969 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #4 Skrevet 11. november 2024 Det er ikke uattraktivt for en oppegående mann at selvtilliten får en knekk innimellom. Kan skje han og det. Spørs litt hva det gjelder. Hvis du sliter mye psykisk og er av typen som lar det gå utover kjæresten eller bruker ham som psykolog eller klorematte, så vil det tære på forholdet. Det som er det værste er de som er emosjonelt utilgjengelige og skyver kjæresten vekk fra seg hver gang det er noe. Det å "ta pause" i forholdet fordi du "har for mye med deg selv" er et soleklart rødt flagg for meg. Jeg hadde vært skeptisk til å gjenoppta kontakten etter noe sånt. Er man i et forhold så må man ha tillit til hverandre og kunne snakke om ting. Men det er en balanse. Å ha tillit og snakke åpent om ting er bra. Men bruk en ekte psykolog til å løse problemet. Å bruke partner som en emosjonell dumpingplass blir for mye. Men husk en ting: dårlig selvbilde og overtenking er egentlig bare konspirasjonsteorier om deg selv. 😉 Anonymkode: 6de69...37e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #5 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det som er det værste er de som er emosjonelt utilgjengelige og skyver kjæresten vekk fra seg hver gang det er noe. Det å "ta pause" i forholdet fordi du "har for mye med deg selv" er et soleklart rødt flagg for meg. Jeg hadde vært skeptisk til å gjenoppta kontakten etter noe sånt. Er man i et forhold så må man ha tillit til hverandre og kunne snakke om ting. Ja dette er ganske egoistisk og selvsentrert. Hadde et sånt forhold og det var ødeleggende hvor av/på viktig jeg var. Anonymkode: 13d94...557
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #6 Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har sagt til kjæresten at selvtilliten min har fått seg en knekk. Han sier til meg at jeg ikke ser min egen verdi. Er dette uattraktivt for en mann - at damen i perioder har lavt selvbilde ? Jeg vurderer å si til han at vi kan ta opp kontakten igjen når jeg er kommet På plass igjen . Følelsen av lav selvfølelse tar livet av meg. Anonymkode: 96d7e...739 Det er alltid noe uattraktivt med mennesker som har et lavt selvbilde. Men så er det også slik at alle har perioder hvor livet svinger og selvtilliten kan få en knekk. Med andre ord er det ingen som hver bidige dag livet ut klarer å utstråle denne gode selvfølelsen, den må jobbes med hver dag, og så er man mer attraktiv enkelte dager fremfor andre dager. Anonymkode: 0c9d5...4cd 1
Virrevirrevapp Skrevet 11. november 2024 #7 Skrevet 11. november 2024 Høres mer ut som kjæresten din ser at du ikke alltid er god mot deg. Jeg håper ihvertfall det. Hva kan du gjøre selv med dette? Er du i en stessende situasjon som kan endres? Har du andre rundt deg?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #8 Skrevet 11. november 2024 Tenker at det er det dårlige selvbildet ditt som forteller deg at du er en byrde for kjæresten din. Han er sammen med deg fordi han er glad i deg, og fordi å være sammen med deg gjør han lykkeligere. Men viktig at når du føler at du ikke er god nok, at du ikke formulerer det som at det er HAN som synes du ikke er god nok. Jeg var sammen med en som var veldig usikker på seg selv. I starten var det veldig fint, og jeg støttet han og prøvde å "løfte" han opp. Men etterhvert ble det veldig negativt, og jeg ble beskyldt for å ikke være glad i han, at jeg sikkert ville ha andre, etc. Anonymkode: 4ed31...cd6 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #9 Skrevet 11. november 2024 Selvtillit og selvbilde er to forskjellige ting. Og uansett så handler det om hvordan du er mot han og at dere kommuniserer og er åpne mot hverandre i prosessen. Anonymkode: fb05c...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå