Gå til innhold

Menn som viser sårbarhet, er svake.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SPOCA skrev (14 minutter siden):

Jeg synes man burde kunne være sårbar. Så jeg er jo åpenbart uenig med deg? 

Man kan selvsagt det, men er intet must.

Anonymkode: 9b348...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan selvsagt det, men er intet must.

Det må du gjerne mene, jeg foretrekker en som tør å vise sine sårbare sider. En person som ikke kan det, er ikke den rette for meg. Så enkelt er det med den saken. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ha vært sammen med en ufølsom person. Et levende menneske som føler derimot... ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at kvinner liker menn som viser følelser, men velger seg en mann som er mer stoisk.

Anonymkode: 5c7a2...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En ekte maskulin mann, vil være «mann» nok til å ta seg sammen. Sånn vil det alltid være. Enige?

Anonymkode: 040b9...ee6

Så langt derifra. Å vise svakhet er styrke. Kan fint være "ekte maskulin mann". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En ekte maskulin mann, vil være «mann» nok til å ta seg sammen. Sånn vil det alltid være. Enige?

hmm jeg lurer litt på hvor den andre sokken er jeg... 

Anonymkode: baef3...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj nei, en mann som ikke viser følelsene sine utenpå i situasjoner der det er «forventet» er ekstremt usexy.
Fremstår hard, kald og kjip. 

Anonymkode: a448e...82b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (2 timer siden):

Det må du gjerne mene, jeg foretrekker en som tør å vise sine sårbare sider. En person som ikke kan det, er ikke den rette for meg. Så enkelt er det med den saken. ;) 

Jeg har jo sagt at det er ok, om en har sårbare sider? Om en ikke har det, blir det verre å vise dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har jo sagt at det er ok, om en har sårbare sider? Om en ikke har det, blir det verre å vise dem...

Jeg skjønner helt ikke hva det er å kverulere om eller hva du egentlig vil fram til. 

Man kan selvfølgelig ikke vise til noe man ikke har, ergo ser jeg ikke poenget med dine innlegg, da mine ikke er relatert til deg. 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (20 timer siden):

Tror du har misforstått noe veldig her. Det å vise følelser er en styrke, ikke en svakhet.

Og folk viser følelser på forskjellige måter.

Finnes ikke en mal.

Å grine og snakke om følelsene mine får jeg absolutt ingenting utav.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks viste ingen vonde følelser, utenom sinne. Han var det skjøreste mennesket jeg noen sinne har vært borti. Utrolig lettkrenket og kunne aldri innrømme feil. 

Min neste kjæreste skal være sånn som gråter av Ibelin og som kan snakke om vonde ting. Det er da jeg vet han er mann nok til å ta vare på oss begge. 

Anonymkode: 815bd...fab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (9 minutter siden):

Og folk viser følelser på forskjellige måter.

Finnes ikke en mal.

Å grine og snakke om følelsene mine får jeg absolutt ingenting utav.

Det gjør ikke jeg heller. Følelser er ikke bare gråting. Folk flest har ett helt spektrum av følelser. Tvert imot så er det en styrke. Da en kjenner seg selv. Det betyr ikke det at man skal sitte å grine for det. Følelser kan være så mangt. Eksempel kan feks være at jeg bøyer meg ned og gir barna mine en god klem og forteller de hvor glad jeg er i de. For meg så er dette en styrke og jeg viser følelser. Tenker først og fremst på ting som dette. Ikke nødvendigvis grine å snakke om følelser som du nevner.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Og der har vi grunnen til at så mange menn tar sitt eget liv. Dem skal liksom ikke vise noe som helst. Dem skal være sterke!?!  Nei. Vis følelsene deres menn. Det er en styrke. 

Anonymkode: 54161...7df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei. For en utdatert og sexistisk holdning! Du høres ut som du kommer fra Middelalderen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og der har vi grunnen til at så mange menn tar sitt eget liv. Dem skal liksom ikke vise noe som helst. Dem skal være sterke!?!  Nei. Vis følelsene deres menn. Det er en styrke. 

Anonymkode: 54161...7df

De fleste er heldigvis litt mer oppegående på det feltet enn ts.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de er så tøffe at de hiver seg foran toget eller finner et langt tau og henger seg i.

Sånn, da fikk trollet svar.

Anonymkode: 79f71...bea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (15 minutter siden):

Det gjør ikke jeg heller. Følelser er ikke bare gråting. Folk flest har ett helt spektrum av følelser. Tvert imot så er det en styrke. Da en kjenner seg selv. Det betyr ikke det at man skal sitte å grine for det. Følelser kan være så mangt. Eksempel kan feks være at jeg bøyer meg ned og gir barna mine en god klem og forteller de hvor glad jeg er i de. For meg så er dette en styrke og jeg viser følelser. Tenker først og fremst på ting som dette. Ikke nødvendigvis grine å snakke om følelser som du nevner.

Gjøre for mye av det er ikke ideelt.

Forskning viser at robuste foreldre skaper robuste barn. For mye kosing og klemming kan gjøre barn dårlig skikket for voksenlivet.

Av og til må du vise tøff kjærlighet for at de skal lære og mestre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (1 time siden):

Gjøre for mye av det er ikke ideelt.

Forskning viser at robuste foreldre skaper robuste barn. For mye kosing og klemming kan gjøre barn dårlig skikket for voksenlivet.

Av og til må du vise tøff kjærlighet for at de skal lære og mestre.

Joda. Er forsåvidt enig i det,men det er en mellomting her. Forskning viser også at vi blir formet av arv og miljø. Monkey see,monkey do. Er du ett komplett rasshøl så blir avkommet ditt det også. Mest sannsynlig. Alltid noen unntak ifra regelen. I noen tilfeller er tøff kjærlighet passende, og andre ganger er det kanskje ikke den beste måten å vise kjærlighet på eller det  kan virke kontrollerende.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei. En stor andel kvinner blir dog, usikre eller redde når menn viser andre følelser som ikke direkt har noe med positivitet rundt ektefelle, barn eller sin egen familie.

Anonymkode: efeed...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...