Dorull Skrevet søndag kl 23:03 #1 Del Skrevet søndag kl 23:03 Logget meg inn på skatteetaten nå får å sjekke ståa på skatten. Da jeg la inn årsinntekten jeg har i dag, så justerte skatteprosenten seg ned til 13%, som er halvparten av den skatteprosenten jeg har hatt tidligere i år. Dette betyr vel ut ifra det skatteetaten beregner så har jeg betalt for mye i skatt så langt i år, eller? Hvis jeg nå justerer årslønna opp slik at skatteprosenten fortsatt blir 26% som den har vært i år, så vil årslønna jeg må legge inn for å få 26% bli 60 000kr høyere enn den årslønna jeg faktisk har i dag. Betyr det at hvis jeg fortsetter å betale 26% i skatt ut året, så vil jeg få igjen 60 000kr på skatten neste år? Eller er det ikke så enkelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet mandag kl 05:48 #2 Del Skrevet mandag kl 05:48 Hvis du måtte legge inn 60000 kr høyere ÅRSLØNN for å få samme skatteprosent, blir det jo ikke 60000 kr for mye innbetalt skatt. 😊 Ettersom skatteprosenten går ned når du legger inn riktige tall, betyr det at du har betalt for mye skatt hittil i år og de kompenserer det på de to siste lønningene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:52 #3 Del Skrevet mandag kl 05:52 🤣 selvfølgelig ikke Anonymkode: f661e...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:56 #4 Del Skrevet mandag kl 05:56 Jeg pleier å betale mer på starten av året, legger inn høyere tall for årets lønnsoppgjør osv. Fra oktober har jeg justert det ned til riktige tall. Får da litt mer å rutte med i oktober, november og desember. Anonymkode: 3f4fa...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:57 #5 Del Skrevet mandag kl 05:57 Husk at det er halvt skattetrekk på desemberlønna (eller november noen steder). Det er beregnet inn. Anonymkode: 05a15...a54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå