Dorull Skrevet 10. november 2024 #1 Skrevet 10. november 2024 Logget meg inn på skatteetaten nå får å sjekke ståa på skatten. Da jeg la inn årsinntekten jeg har i dag, så justerte skatteprosenten seg ned til 13%, som er halvparten av den skatteprosenten jeg har hatt tidligere i år. Dette betyr vel ut ifra det skatteetaten beregner så har jeg betalt for mye i skatt så langt i år, eller? Hvis jeg nå justerer årslønna opp slik at skatteprosenten fortsatt blir 26% som den har vært i år, så vil årslønna jeg må legge inn for å få 26% bli 60 000kr høyere enn den årslønna jeg faktisk har i dag. Betyr det at hvis jeg fortsetter å betale 26% i skatt ut året, så vil jeg få igjen 60 000kr på skatten neste år? Eller er det ikke så enkelt?
Sniff76 Skrevet 11. november 2024 #2 Skrevet 11. november 2024 Hvis du måtte legge inn 60000 kr høyere ÅRSLØNN for å få samme skatteprosent, blir det jo ikke 60000 kr for mye innbetalt skatt. 😊 Ettersom skatteprosenten går ned når du legger inn riktige tall, betyr det at du har betalt for mye skatt hittil i år og de kompenserer det på de to siste lønningene.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #3 Skrevet 11. november 2024 🤣 selvfølgelig ikke Anonymkode: f661e...c0c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #4 Skrevet 11. november 2024 Jeg pleier å betale mer på starten av året, legger inn høyere tall for årets lønnsoppgjør osv. Fra oktober har jeg justert det ned til riktige tall. Får da litt mer å rutte med i oktober, november og desember. Anonymkode: 3f4fa...8a7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #5 Skrevet 11. november 2024 Husk at det er halvt skattetrekk på desemberlønna (eller november noen steder). Det er beregnet inn. Anonymkode: 05a15...a54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå