Gå til innhold

Kollega og god kjemi - hva ville du gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kollega jeg har jobbet med over en lengre periode. Første året mitt på arbeidsplassen jobbet vi tett på hverandre. Så var det to år uten å jobbe tett på, men fortsatt samme arbeidsplass. Nå er vi tett på hverandre igjen og jeg merker det godt… 

Vi har hatt god kjemi hele tiden, men han er litt sjenert! Når jeg er på byen, er vi ofte borte hos hverandre og snakker sammen. God stemning rett og slett. Da har han humor, flørter og er glad for å se meg. Introduserer meg til kompisene, danser og snakker. 

På et julebord for to år siden, ble begge rimelig fulle og jeg endte på byen med han og et par andre kollegaer. Vi gjorde ikke noe upassende, men hang litt vel mye oppå hverandre og det kunne fort gått gærent om jeg ikke stoppa det fordi jeg skulle bli hentet av en fyr jeg holdt på med. Sommerfesten et halvt års tid etterpå, endte også med at vi ble litt vel intime. Det virker som at han blir litt mer vågal når han er full, og da nærmer han seg. Jeg liker han godt som person, men han er litt yngre enn meg. Jeg har min bagasje, og tror han er relativt lite erfaren med damer og alt som følger med. Han er ikke en jeg ville gått for nødvendigvis, men nå som jeg kjenner han er han absolutt den jeg liker best av alle mannfolk på jobben. Vet ikke om det er fordi jeg merker at vi klikker så bra, men jeg tror det! 

Jeg har flere ganger tatt gutta på jobben i å prøve å spleise han med meg, da ser jeg at han blir flau. De kommer med kommentarer til han, som de tror jeg ikke hører eller kanskje håper at jeg skal høre. Som f.eks. en gang vi hadde en lek hvor en gave gikk fra person til person, og han skulle levere til den med det peneste smilet… De kommer altså med en del hentydninger, og pusher oss i retning hverandre så fort vi får litt for mye innabords. 

Nå lurer jeg på om jeg skal gjøre meg dum på julebordet som kommer, om det blir naturlig! Spørre hvorfor han ikke får seg noe dame og flørte tilbake for å se reaksjonen hans. Jeg er ikke interessert i å bli med han hjem og bli den neste skandalen på jobben. Men jeg er ikke fremmed for å bli bedre kjent med han, dersom det kan bli noe langvarig. 
Jeg liker at han er profesjonell og rolig på jobb, og oppfører seg voksent der. Samtidig er han barnslig og frekk i humoren, når han blir litt i farta. Tenker den siden av han sikkert kommer mer frem når han er hjemme og edru, fremfor på jobb. Jeg lurer på om det kanskje er akkurat det jeg trenger, og at jeg kanskje undervurderer potensialet! 

Hva syns dere?

Burde jeg ta utfordringa hvis kompisene hans på jobben gjør som sist vi var på julebord, da prøvde de seg på at jeg skulle kysse han. Trenger jo ikke råkline. Noe i meg liker å pushe grenser, og enkelte ganger er jeg usikker på hvor smart det er….

Eller så kan jeg alltids si at hvis han vil kline, får han be meg på en date først?

Anonymkode: 3f762...2b9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette virket litt av et tenårings opplegg ut i fra hva du skriver. Er dere veldig unge, å jobber typ på Mc Donalds eller på et utested? 

Anonymkode: 8bbc4...a66

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har en kollega jeg har jobbet med over en lengre periode. Første året mitt på arbeidsplassen jobbet vi tett på hverandre. Så var det to år uten å jobbe tett på, men fortsatt samme arbeidsplass. Nå er vi tett på hverandre igjen og jeg merker det godt… 

Vi har hatt god kjemi hele tiden, men han er litt sjenert! Når jeg er på byen, er vi ofte borte hos hverandre og snakker sammen. God stemning rett og slett. Da har han humor, flørter og er glad for å se meg. Introduserer meg til kompisene, danser og snakker. 

På et julebord for to år siden, ble begge rimelig fulle og jeg endte på byen med han og et par andre kollegaer. Vi gjorde ikke noe upassende, men hang litt vel mye oppå hverandre og det kunne fort gått gærent om jeg ikke stoppa det fordi jeg skulle bli hentet av en fyr jeg holdt på med. Sommerfesten et halvt års tid etterpå, endte også med at vi ble litt vel intime. Det virker som at han blir litt mer vågal når han er full, og da nærmer han seg. Jeg liker han godt som person, men han er litt yngre enn meg. Jeg har min bagasje, og tror han er relativt lite erfaren med damer og alt som følger med. Han er ikke en jeg ville gått for nødvendigvis, men nå som jeg kjenner han er han absolutt den jeg liker best av alle mannfolk på jobben. Vet ikke om det er fordi jeg merker at vi klikker så bra, men jeg tror det! 

Jeg har flere ganger tatt gutta på jobben i å prøve å spleise han med meg, da ser jeg at han blir flau. De kommer med kommentarer til han, som de tror jeg ikke hører eller kanskje håper at jeg skal høre. Som f.eks. en gang vi hadde en lek hvor en gave gikk fra person til person, og han skulle levere til den med det peneste smilet… De kommer altså med en del hentydninger, og pusher oss i retning hverandre så fort vi får litt for mye innabords. 

Nå lurer jeg på om jeg skal gjøre meg dum på julebordet som kommer, om det blir naturlig! Spørre hvorfor han ikke får seg noe dame og flørte tilbake for å se reaksjonen hans. Jeg er ikke interessert i å bli med han hjem og bli den neste skandalen på jobben. Men jeg er ikke fremmed for å bli bedre kjent med han, dersom det kan bli noe langvarig. 
Jeg liker at han er profesjonell og rolig på jobb, og oppfører seg voksent der. Samtidig er han barnslig og frekk i humoren, når han blir litt i farta. Tenker den siden av han sikkert kommer mer frem når han er hjemme og edru, fremfor på jobb. Jeg lurer på om det kanskje er akkurat det jeg trenger, og at jeg kanskje undervurderer potensialet! 

Hva syns dere?

Burde jeg ta utfordringa hvis kompisene hans på jobben gjør som sist vi var på julebord, da prøvde de seg på at jeg skulle kysse han. Trenger jo ikke råkline. Noe i meg liker å pushe grenser, og enkelte ganger er jeg usikker på hvor smart det er….

Eller så kan jeg alltids si at hvis han vil kline, får han be meg på en date først?

Du må jo bestemme deg gir hvor langt du er komfortabel med å ta det. Siden du ikke er fremmed for noe langvarig med han så synes jeg du skal ta initiativ til å bli bedre kjent, utenom/før julebordet. Spør om han vil gå tur/spille bowling/hva som du synes er naturlig. Ikke nødvendig å drikke alkohol på julebordet for at en av dere skal ta initiativ.

Hvis du prøver deg forsiktig fram så har du en retrett hvis det ikke funker. Ikke dra til med klinekveld/sex med en gang, men ta det forsiktig. 

Du er eldst og har mer erfaring. Han er sjenert og forsiktig uten alkohol. Da må du ta ansvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette virket litt av et tenårings opplegg ut i fra hva du skriver. Er dere veldig unge, å jobber typ på Mc Donalds eller på et utested? 

Nei, jeg tyder det mer til å være Burger King.

Uansett... Det er jo tydelig at denne karen har et godt øye til TS, og nå som julebordsesongen er på vei, så kan kanskje de to turtelduene få snakket litt. Helst skulle det selvsagt vært når begge er edru, men TS kan nå forsøke å få kontakt med ham før han får drukket så mye.

Ellers, så er det ikke det lureste å bli sammen med noen på jobben, men det kan selvsagt også gå bra.

Anonymkode: e397e...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk kvinner å bruke betegnelsen «god kjemi» som et slags barnevennlig uttrykk for et så enkelt faktum at dere har lyst å knulle hverandre. 

Kjemi er bare seksuell tiltrekning. Kall det for det det er. Istedet for å bruke et fjollete ord som skaper forvirring bare så dere kan gjemme dere bak kjemi-begrepet når dere ikke er intr i noen. Istedet for å være ærlig å si at dere ikke er seksuelt tiltrukket.

Anonymkode: a7b42...523

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke vært i en følelsesmessig tilknytning til noen tidligere, eller flørtet med noen? Hva har kollegene dine med dette å gjøre, og hvorfor tenker du at et julebord er en ok arena å finne på noe? Det er det mest useriøse som finnes. Ta det heller opp på jobb en dag dere jobber sammen, hør om dere skal ta en øl etter jobb, eller en kaffe en dag? 

Anonymkode: 2219c...d14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For såvidt enig, at denne kollegaen er sjenert, skinner jo igjennom. Men at Ts har alle disse tankene får meg også til å tenke at de kan være unge. Dette er tanker en tenåring kunne hatt, evt hos en umoden voksen. Ikke noe galt i det, men anbefaler ts, om hun så er tenåring eller ikke, å finne ut hva hun faktisk vil og hvorfor. En sjenert person trenger å vite hvor man har andre personer for å gi slipp på sjenansen. Nå er Ts kanskje en dame han liker godt, men det er for mye usikkerhet rundt relasjonen til at han kan føle seg trygg. Da hjelper det lite at andre pusher på. 

Anonymkode: 9d43b...ffb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung eller eldre, jeg hadde droppet leker og hinting. 

Hva med at du bare er ærlig?

"Jeg liker deg godt og trives å være rundt deg, og vil gjerne bli bedre kjent med deg. Jeg tenker igså på jobben og vil ikke noe skal bli vanskelig der. Hva tenker du? Har du lyst til å treffes en dag å ta en kaffe eller gå en tur sammen?"

Anonymkode: dc390...eac

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 1.36):

TS her. Absolutt ikke🤣 Vi er voksne, godt utdannede folk med gode jobber! Men som sagt er jeg ikke en som vil bli den nye skandalen på jobben, derfor har det ikke skjedd noe. Jeg ville aldri utnyttet at han er full, med mindre det var for å slenge ut en kommentar på at hvis han vil ha seg en date får han spørre dagen etterpå. Det syns jeg er innafor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 8.37):

Typisk kvinner å bruke betegnelsen «god kjemi» som et slags barnevennlig uttrykk for et så enkelt faktum at dere har lyst å knulle hverandre. 

Kjemi er bare seksuell tiltrekning. Kall det for det det er. Istedet for å bruke et fjollete ord som skaper forvirring bare så dere kan gjemme dere bak kjemi-begrepet når dere ikke er intr i noen. Istedet for å være ærlig å si at dere ikke er seksuelt tiltrukket.

TS her. For å være tydelig på det, så mener jeg seriøst at vi har god kjemi. Da mener jeg at vi snakker godt sammen, har lik humor, liker å prate sammen og matcher godt på de områdene. Han er en jeg ikke øyeblikkelig har vært tiltrukket av, men på grunn av personligheten hans har jeg blitt mer og mer interessert i han over tid. Og det merkes at det er gjensidig! Jeg vil jo ha et langvarig forhold, hvis det er noe som helst. Men jeg har vært singel lenge, hatt noe på gang med et par stykker og vet jeg at han vet om. Det kan jo være derfor han holder igjen for alt jeg vet? Ble bedt ut av en annen på jobben og takka nei, unnskyldninga var at jeg ikke dater folk på jobb. Realiteten var at jeg ikke ville date han som spurte! Men det vet jo ikke den litt interessante kollegaen 🤣

Er kanskje litt sjenert jeg også, selv om jeg er mer erfaren enn kollegaen min. Jeg har vært i en voldelig relasjon før i mange år, og er nok ganske redd. Så det koster meg litt å spørre også! 

Ligging på julebord blir helt uaktuelt. Men jeg merker jo jeg blir mer vågal når han åpner opp, og da er det kanskje enklere å spørre om hva han tenker også 🤣 

Kanskje barnslig ja? Men er jo akkurat det jeg liker med hele greia. Profesjonell og flink på jobb, leken og morsom ellers! Det er viktig for meg at jeg ikke ender opp med en kjip gamlis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 15.35):

Ingenting. Holder meg unna kollegaer

Anonymkode: f5c20...68f

Jeg også, i utgangspunktet! Men vi har minst tre par på jobb, som har møttes der, giftet seg og fått barn. Funka for de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 8.37):

Det er jo bare tull, at man har god kjemi betyr noe helt annet. Det er for eksempel derfor noen blir gode venner og andre ikke, fordi venner også har god kjemi seg imellom. 

Anonymkode: 3ad00...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg også, i utgangspunktet! Men vi har minst tre par på jobb, som har møttes der, giftet seg og fått barn. Funka for de!

Tenk så styr det blir når det blir slutt. Statistikkmessig vil i alle fall 1 av disse forholdene ryke

Anonymkode: f5c20...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...