Gå til innhold

Føler jeg har vært så naiv angående verden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det har alltid vært eklinger overalt. Nå er det lettere å komme i kontakt med de.

Nettopp 👍🏻

Anonymkode: 012d6...8b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, ser ikke helt hvilken skumle følger det kan ha. Må vi virkelig være så redd for menn? 

Anonymkode: 3b5fe...587

Du trenger ikke gå rundt å være redd. Men ta noen enkle forhåndsregler.

Anonymkode: 5cb77...a5c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er folk som er uheldig å bli stalket, så jeg tenker det er greit å gjøre minimumsarbeidet å ikke risikere barna for det. Å det er å ikke sende bilder av dem, eller avdekke identiteten deres. Du kan si du har barn og må jo det, men det er ikek nødvendig å dele så mye om dem. Du ser jo hvordan det går. 

Anonymkode: 651cb...5fc

Vel, de vet ikke hva hun heter, hun har ikke mitt etternavn. Ja nå henger folk seg i dette. Jeg er litt usikker på hvorfor det er så farlig. De ungdommene har jo egne facebook og Instagram... kan mer sannsynlig få stalkere der. Enn at en eller annen på dating app som bor 900 km unna gidder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (Akkurat nå):

Eventuelt kan TS leve livet sitt uten å tenke at alle er ute etter å skade henne og alle andre, og kanskje heller spre litt godvilje rundt seg. Ikke dumt det heller. Kan ikke gå rundt og være redd for alt heller.

God vilje for hva eksakt? Når du leser hva denne tråden er et resultat av, tenker du det er positivt å skulle vise disse karene sine nærmeste også? Ts selv hadde hatt godt av å ikke snakke med dem fra starten av, hvorfor må datteren innblandes til masse fremmede menn, ts selv ikke vet om er greie enda?

Jeg er kanskej paranoid, men jeg har tenkt å ha et godt liv. Nettvett er lov og anbefalt. 

Du er også mann og trenger ikke bli utsatt av menn på samme måte, du vet ikke hvordan det er å være hun sårbare datteren. En dag kan en date ts for å komme nær henne, det finnes skikkelig syke folk der ute og har skjedd før. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (3 minutter siden):

Eventuelt kan TS leve livet sitt uten å tenke at alle er ute etter å skade henne og alle andre, og kanskje heller spre litt godvilje rundt seg. Ikke dumt det heller. Kan ikke gå rundt og være redd for alt heller.

Jeg tenker ikke at folk vil skade meg. Men jeg møtte mye hyggelig og mye rart som singel. Husk at alle slags rare folk også er på nett. Og de kan lett finne ut hvor en jobber og bor.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de vet ikke hva hun heter, hun har ikke mitt etternavn. Ja nå henger folk seg i dette. Jeg er litt usikker på hvorfor det er så farlig. De ungdommene har jo egne facebook og Instagram... kan mer sannsynlig få stalkere der. Enn at en eller annen på dating app som bor 900 km unna gidder. 

Du kan jo invitere dem hjem til deg. ¨Hun kan lett blokke noen fra facebook. 

Ser du ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger et kurs i nettvett. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo invitere dem hjem til deg. ¨Hun kan lett blokke noen fra facebook. 

Ser du ikke det? 

Men de hun blokker fra Facebook kan lett finne ut hvor hun jobber og bor. 

Tvilsomt at jeg inviterer noen hjem til meg...

Jeg har nå sikkert snakket med over 100 menn. To inviterte jeg hjem og det angret jeg også på. Kommer aldri til å gjøre igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, ser ikke helt hvilken skumle følger det kan ha. Må vi virkelig være så redd for menn? 

Man skal selvfølgelig ikke gå rundt og være redd, men man skal ta forhåndsregler. Du sier jo selv i hovedinnlegget at hele datingopplegget gjennom tinder og andre apper ikke føles trygt eller godt, så jeg forstår ikke hvorfor du nå snur på det? 

Man aner ikke hvem som sitter på den andre siden når man chatter med en ny person.

Anonymkode: f3cdb...f71

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de hun blokker fra Facebook kan lett finne ut hvor hun jobber og bor. 

Tvilsomt at jeg inviterer noen hjem til meg...

Jeg har nå sikkert snakket med over 100 menn. To inviterte jeg hjem og det angret jeg også på. Kommer aldri til å gjøre igjen. 

På et punkt vil du sikkert møte noen? Jeg mener, en slu mann kan se datteren din, like det han ser. Så spiller han deg et puss hvor han ikke er åpentlyst creep, for å komme nær datteren din. Så inviterer du han inn i ditt liv fordi han er sjarmerende, å han kommer for å nå henne. 

Dette skjer ikke ofte fordi det er sykelig, men om jeg var mor har jeg ikke ville tatt sjangsen, for det er så mye rart der ute. Så i det minste vent litt før du hensynsløst viser at du har ei pen datter. Se an hvordan han er som person først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man skal selvfølgelig ikke gå rundt og være redd, men man skal ta forhåndsregler. Du sier jo selv i hovedinnlegget at hele datingopplegget gjennom tinder og andre apper ikke føles trygt eller godt, så jeg forstår ikke hvorfor du nå snur på det? 

Man aner ikke hvem som sitter på den andre siden når man chatter med en ny person.

Anonymkode: f3cdb...f71

Ja er vel jeg som nekter å tro at det faktisk er slik at vi må være redd og kampklar.

Fyren hadde jo barn selv også. En datanerd. Jeg var ikke kjemperedd. Er eneste gang jeg delte bilde med andre enn meg selv i. 

Trist, men måten du snakker på får meg til å føle det er på tide å installere kamera og lære å skyte våpen. I tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja er vel jeg som nekter å tro at det faktisk er slik at vi må være redd og kampklar.

Fyren hadde jo barn selv også. En datanerd. Jeg var ikke kjemperedd. Er eneste gang jeg delte bilde med andre enn meg selv i. 

Trist, men måten du snakker på får meg til å føle det er på tide å installere kamera og lære å skyte våpen. I tilfelle. 

Nå overdriver du, det eneste du trenger er å lære deg er nettvett som en over her sa. 

Anonymkode: d7d18...759

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du minner meg litt om mamma 😅 Det er ikke så ille, beklager at jeg også sikkert har skremt deg.

Det er bare nettvett mange av oss har blitt lært, vær føre var. Slik som når du skal på tur i snøvær. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du minner meg litt om mamma 😅 Det er ikke så ille, beklager at jeg også sikkert har skremt deg.

Det er bare nettvett mange av oss har blitt lært, vær føre var. Slik som når du skal på tur i snøvær. 

Overdriver nei, har allerede skaffet kamera og meldt meg på skyteklubb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Overdriver nei, har allerede skaffet kamera og meldt meg på skyteklubb. 

Du kan ikke skyte noen, så fremt det ikke er en åpenbart farlig situsjon da. 

Kamera er jo greit. 

Kanskje du skal gå litt bort fra nettdating å prøve å bli kjennt med menn i settinger hvor du blir kjennt som vanlig og sikkert naturlig merker mer om noen er eklinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet det er noen som følger litt med meg og har gjort over lenger tid, den som gjør trenger ikke kommentere. KG er min alternativ til venner og syns det skal være ok at jeg også har noen å skravle med. 

Det jeg egentlig skulle si er at jeg kjenner meg ekstremt naiv nå etter ett år der jeg har prøvd ulike former med kommunikasjon med det motsatte kjønn på nett. Apper og snapchat. Nå har jeg ærlig talt kommet til et punkt hvor jeg først var sjokkskadet, så tok litt del i det, og nå orker jeg ikke tanken på dates. 

Jeg har fått veldig mange ubehagelige opplevelser og singel livet syns jeg er helt 🤢.  Nå er jeg heldigvis ferdig. Har ikke lyst på det styret, det er kjedelig og lite givende. 

Ærlig talt jeg kom på en måte rett fra 90 tallet til dette kaoset. Vokste opp strengt kristen med strenge dydighetskrav, så tidlig  i forhold med min første kjæreste ever tenkte aldri på hva som var der ute. Så i annet forhold, tenkte aldri på hva som var der ute. Fikk meg snapchat etter at ex mannen fikk det først, brukte det egentlig bare til face swap og tulle bilder. Var begravet i studier, jobb , barn, familieliv.

Jeg har visst overhode ikke fått med meg noe av dette crazy virkelighet det er der ute, og mine barn har vokst opp med dette rundt seg og jeg har ikke hatt peiling på hva som finnes der ute, det er helt ekstremt. Helt vilt, føles ikke trygt eller godt. Har heller ikke hatt peiling på hvor lett menn kan være utro og sexchatte via alle mulige plattformer til og med worfeud er forsøplet med menn som vil ha en stiv en, spørre deg om du vil ha kuk. 

Ja det var nå nok en hjertesukk fra ei gamling. Håper verden snart blir healet og at kjærligheten og nestekjærligheten igjen blir viktig. 

vet ikke hva du har prøvd, men prøv på sukker.no det er noe helt annet enn f.eks tinder

Anonymkode: 60c8b...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

vet ikke hva du har prøvd, men prøv på sukker.no det er noe helt annet enn f.eks tinder

Anonymkode: 60c8b...70d

Jeg har aldri prøvd Tinder. På sukker var det helt forferdelig facebook dating også. Skal aldri prøve noe sånt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun er ikke et barn. 

Håper datteren din hadde godkjent at du sendte det bildet, det er ulovelig og straffbart å dele bilder av andre uten samtykke, det gjelder voksne i like stor grad som barn. Du bør absolutt lese deg opp på hva som er greit og ikke. Og ja, man må sette tydelige grenser overfor de man har kontakt med, vise at man ikke akseptere sexprat eller annet tull. Vil anbefale deg generelt å unngå snapchat som kommunikasjonsmiddel, da det er det mest useriøse du kan bruke, og de son er ivrige brukere der er deretter... (for oss som er voksne i alle fall). Det sier seg selv at et kommunikasjonsmiddel der alt blir borte etterpå er et yndet sted å sende ting som man ikke vil at "alle" skal se.

Anonymkode: 82855...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Håper datteren din hadde godkjent at du sendte det bildet, det er ulovelig og straffbart å dele bilder av andre uten samtykke, det gjelder voksne i like stor grad som barn. Du bør absolutt lese deg opp på hva som er greit og ikke. Og ja, man må sette tydelige grenser overfor de man har kontakt med, vise at man ikke akseptere sexprat eller annet tull. Vil anbefale deg generelt å unngå snapchat som kommunikasjonsmiddel, da det er det mest useriøse du kan bruke, og de son er ivrige brukere der er deretter... (for oss som er voksne i alle fall). Det sier seg selv at et kommunikasjonsmiddel der alt blir borte etterpå er et yndet sted å sende ting som man ikke vil at "alle" skal se.

Anonymkode: 82855...586

Men det er jo samme menn uansett kommunikasjonsmiddel og måte. 

Man finner vel ut fort hvem personen er da via snapchat, hvis de mener det betyr noe annet enn " la oss prate på plattform som ikke er så tregt". 

På sukker fikk jeg nakenbilde også. Klaget over brukerens oppførsel til sukker, men han er fortsatt der, det fikk ingen konsekvens. 

Jeg er vel bare overrasket over mengden elke menn 😳😭 så skuffende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønt at de fleste ikke er verd å bli kjent med i det heletatt, bare bortkastet tid. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...