Gå til innhold

Føler jeg har vært så naiv angående verden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er noen som følger litt med meg og har gjort over lenger tid, den som gjør trenger ikke kommentere. KG er min alternativ til venner og syns det skal være ok at jeg også har noen å skravle med. 

Det jeg egentlig skulle si er at jeg kjenner meg ekstremt naiv nå etter ett år der jeg har prøvd ulike former med kommunikasjon med det motsatte kjønn på nett. Apper og snapchat. Nå har jeg ærlig talt kommet til et punkt hvor jeg først var sjokkskadet, så tok litt del i det, og nå orker jeg ikke tanken på dates. 

Jeg har fått veldig mange ubehagelige opplevelser og singel livet syns jeg er helt 🤢.  Nå er jeg heldigvis ferdig. Har ikke lyst på det styret, det er kjedelig og lite givende. 

Ærlig talt jeg kom på en måte rett fra 90 tallet til dette kaoset. Vokste opp strengt kristen med strenge dydighetskrav, så tidlig  i forhold med min første kjæreste ever tenkte aldri på hva som var der ute. Så i annet forhold, tenkte aldri på hva som var der ute. Fikk meg snapchat etter at ex mannen fikk det først, brukte det egentlig bare til face swap og tulle bilder. Var begravet i studier, jobb , barn, familieliv.

Jeg har visst overhode ikke fått med meg noe av dette crazy virkelighet det er der ute, og mine barn har vokst opp med dette rundt seg og jeg har ikke hatt peiling på hva som finnes der ute, det er helt ekstremt. Helt vilt, føles ikke trygt eller godt. Har heller ikke hatt peiling på hvor lett menn kan være utro og sexchatte via alle mulige plattformer til og med worfeud er forsøplet med menn som vil ha en stiv en, spørre deg om du vil ha kuk. 

Ja det var nå nok en hjertesukk fra ei gamling. Håper verden snart blir healet og at kjærligheten og nestekjærligheten igjen blir viktig. 

Anonymkode: 3b5fe...587

• Liker 3
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å kommentere videre, dating trodde jeg kunne bli koselig, litt spennende, men det har vært nesten bare fælt. 

Menn som vil sex chatte, menn som vil dytte penisen sin i fjeset via mobilen, menn som oppfører seg som de var små konger med harem med subs, menn som har stygg holdning til deg fra første stund kanskje fordi jeg er for gammel og de vil ha noe ungt nå. En fyr jeg snakket med noen uker, kommenterte to ganger på hvor pen datteren min var, men sa aldri noe fint til meg. Det er så utrolig mange ustabile slemme folk der ute. Hadde ikke peiling. Nesten alle vil ha lett tilgjengelig sex. Det er helt galskap!!

Av alle jeg har pratet med og datet var det et lite mindretall som var ok, men de har ikke hatt stort interesse for å treffes eller holde kontakten. Blir litt snakk om å treffes, men så blir det glemt og da gidder jeg ikke. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg henger meg opp i dette, men hvorfor og hvordan visste mannen du snakket med noen uker at datteren din var pen? Håper virkelig ikke du deler bilder av din datter til fremmede menn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bli kjent via nettet. Det er bare gærninger på datingapper. Ligg unna. Begynn med en sosial hobby istedet. Der kan du treffe de normale, hyggelige mennene. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enni skrev (4 minutter siden):

Beklager at jeg henger meg opp i dette, men hvorfor og hvordan visste mannen du snakket med noen uker at datteren din var pen? Håper virkelig ikke du deler bilder av din datter til fremmede menn. 

Dette lurer jeg også på.

Anonymkode: d7d18...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner det man søker etter.

Det har alltid vært eklinger overalt. Nå er det lettere å komme i kontakt med de.

Skal man date gjennom tinder og annet, bør man være klar fra første stund på at man søker etter en langvarig partner. Mange bruker slike apper til å finne noen for en natt eller to, og det er helt greit om det er det man ønsker og man er ærlig om det. Derfor bør man i profilen være klar på at man ønsker et seriøst forhold så man får luke vekk de som ikke ønsker det samme som deg. Så bør man møtes kjapt uten å prate i en evighet, for da får man sjekke om det er en kjemi der. Om det ikke er det, sier man takk for seg og leter videre. 

Jeg stusser litt på hvordan denne mannen du snakket med i noen få uker, fikk tilgang til bilder av datteren din?

Anonymkode: f3cdb...f71

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HMK skrev (4 minutter siden):

Man kan ikke bli kjent via nettet. Det er bare gærninger på datingapper. Ligg unna. Begynn med en sosial hobby istedet. Der kan du treffe de normale, hyggelige mennene. 

Men det er så mange av de på nett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette lurer jeg også på.

Vel det car på snap, hadde pratet med han noen uker og hadde tatt fin snap bilde av oss på restaurant. 

Tenkte ikke det var noe galt i det. Han bodde jo på helt annen kant av landet også. Utdannet fyr påsto å være. 

Jeg skjønner ikke er menn virkelig så farlige at man aldri kan dele noe med de?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel det car på snap, hadde pratet med han noen uker og hadde tatt fin snap bilde av oss på restaurant. 

Tenkte ikke det var noe galt i det. Han bodde jo på helt annen kant av landet også. Utdannet fyr påsto å være. 

Det er ikke greit å sende bilder av barn til ukjente menn fra internett, virkelig ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke greit å sende bilder av barn til ukjente menn fra internett, virkelig ikke.

Hun er ikke et barn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dating er så horribelt fordi folk vi ikke får filtret gjennom vår fornuft aka kroppspråk leser 2000, og samtaler osv, og vår sosiale dømmekraft i stor grad da blir fjernet når ting er så direkte men samtidig distansert som gjennom en skjerm. 

Om vi blir kjennt gjennom skjerm, får vi ikke på forhånd vite hvem denne mannen er, å de som er på det viset, får muligheten til å blotte seg uten at vi kan rømme eller se bort, alt dette uten å bli konfrontert av vår negative reaksjon. De slipper å møte sosial konsekvens ansikt til ansikt og lar sin indre ekling få fritt spillerom. Men dette gjelder ikek alle menn. Og alle damer er ikke greie de heller. Det kan jo begås av folk vi har møtt også, men den distansen, den bruker de, for de tørr når de ikke må se oss bli redd eller føle avsky, bli avvist der og da. Så håper de at vi skal like det, og kan lett hoppe fra dame til dame, kaste ut det tullet til de får napp. Så tenker de at dette var lurt, og får ikke så stor konsekvens for alle damene som ikke likte. De slipper å se det avslaget på nært hold. 

Noen vil kanskje ha gjort det uansett, men skjerm gir dem spillerom over større distanser og de trenger ikke vente på å få tilgang til det rette øyeblikket, de bare pøser det ut momentalt. 

Tror vi må lete manuelt for å finne de mennene som gir den koslige følelser.

Anonymkode: 651cb...5fc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (11 minutter siden):

Joda man kan det, jeg kjenner flere som har møtt hverandre på nettet og giftet seg, så den påstanden din er bare tull. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er ikke et barn. 

Ikke vis henne til noen fler, de kan være klinkokkos og stalke henne. De kan komme å oppsøke dere begge. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke vis henne til noen fler, de kan være klinkokkos og stalke henne. De kan komme å oppsøke dere begge. 

Må man virkelig tenke sånn? Er drt ikke litt paranoid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er naiv.

Men du kan lære. 

Du vet aldri hvem noen på nettet er.

At noen bor et annet sted gjør det IKKE sikkert. Man er ikke snill bare fordi man har utdanning. 

Noen menn er veldig farlig ja, egentlig folk generelt. 

Anonymkode: 5cb77...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette begynte for rundt 10-12 år siden da tinder kom.

Vi har endret oss vanvittig som samfunn. 

Begynner nesten å tro på konspirasjonsteoriene som omhandler kjønnskrig der man bruker sosiale medier og datingapper til å snu menn og kvinner mot hverandre.

Det fungerer ihvertfall enten det var en bevisst handling eller ikke.

Anonymkode: f69d5...3fd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun er ikke et barn. 

Man sender selvfølgelig ikke bilder av sine barn (selv om de er voksne) til en mann man ikke kjenner og bare har pratet med i noen uker.

Skal man chatte med fremmede på tinder og annet, og spesielt om man har barn (uansett alder), gjør man egen profil på Facebook privat og generelt lukker ned sosiale medier slik at creeps ikke får full tilgang til hele livet ditt samt familien.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Må man virkelig tenke sånn? Er drt ikke litt paranoid?

Det er folk som er uheldig å bli stalket, så jeg tenker det er greit å gjøre minimumsarbeidet å ikke risikere barna for det. Å det er å ikke sende bilder av dem, eller avdekke identiteten deres. Du kan si du har barn og må jo det, men det er ikek nødvendig å dele så mye om dem. Du ser jo hvordan det går. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Eventuelt kan TS leve livet sitt uten å tenke at alle er ute etter å skade henne og alle andre, og kanskje heller spre litt godvilje rundt seg. Ikke dumt det heller. Kan ikke gå rundt og være redd for alt heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man sender selvfølgelig ikke bilder av sine barn (selv om de er voksne) til en mann man ikke kjenner og bare har pratet med i noen uker.

Skal man chatte med fremmede på tinder og annet, og spesielt om man har barn (uansett alder), gjør man egen profil på Facebook privat og generelt lukker ned sosiale medier slik at creeps ikke får full tilgang til hele livet ditt samt familien.

Ja, ser ikke helt hvilken skumle følger det kan ha. Må vi virkelig være så redd for menn? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...