Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Broren min jobber i VTOA, han jobber i 30% stilling  og mottar 7000kr mnd brutto - når han klarer å møte på jobb. Om han ikke klarer å komme får han 0kr. Han har en kompetanse som er dyr, så tenker det er en vinn-vinn situasjon.

Har ei venninne som jobber i VTOA, og har gjort det i 5 år - 10 timer i uka og hun får absolutt ingen lønn. Hun må betale for å komme seg dit og (kollektiv), men hun trives så godt og synes det er viktig å bidra til samfunnet så mye hun klarer.

Anonymkode: 2f3ef...a4e

Får han noe om han møter mindre enn 30 %? Jeg klarer ikke jobbe så mye, men skriver timer for det jeg jobber. 

Anonymkode: f6c5f...e48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg googlet det og ser at lønnen avtales mellom deg og sjefen i VTO-bedrift. Det er altså ikke noe som er vanlig, men man kan altså fint ha helt vanlig timelønn på VTO. Det er nok annerledes om man kan jobbe mye, men kanskje jobber saktere? Jeg jobber lite og effektivt. 

AnonymBruker
Skrevet

30 kroner timen kan ikke stemme. Da trenger man jo ikke VTO.

Jobber man 100 % med 30 kroner timen har man rundt 52K. Da kommer man under fribeløpet.

Med VTO kan man tjene 130K. Jobber man fullt da har man 67 kr timen. De fleste av oss kan jo ikke jobbe fullt. Om man tjener 130K på  lavere stilling har man jo høyere timelønn. Jobber man 20 % har man timelønn på 370 ca. Gitt at man har 130K i årslønn (alle har nok ikke det, men noen).  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket inne på diverse Facebookgrupper for uføre. Lønn for VTO varierer fra å ikke få noe som helst til helt vanlig timelønn. Så ser ikke ut som noe er normalt - alt er normalt! 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Okay, det kan hende. Jeg har vanlig lønn, så trodde det var vanlig. Man gjør jo samme jobben som alle andre, men jobber mindre. 

Vto/vta er jo tiltak via nav, så selv om man gjør samme jobben så får man ikke samme lønna 

AnonymBruker
Skrevet
Mei88 skrev (2 minutter siden):

Vto/vta er jo tiltak via nav, så selv om man gjør samme jobben så får man ikke samme lønna 

Lønnen for VTO bestemmes av arb.giver, ikke NAV. Det er maksbeløpet som bestemmes av NAV. 

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noe som ligner litt på VTA, men uten gå via Nav? Gjerne noe som er litt praktisk og kreativt. 

Anonymkode: 88b0f...808

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Finnes det noe som ligner litt på VTA, men uten gå via Nav? Gjerne noe som er litt praktisk og kreativt. 

Frivillighetsarbeid. 

AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (På 17.8.2025 den 9:21 PM):

Frivillighetsarbeid. 

Jeg synes VTA kan virke litt givende, men det er dumt at opplegget går via NAV. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...