Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som jobber på varig tilrettelagt arbeid i ordinær bedrift (VTAO) her? Hvor/hva jobber dere med, og hva har dere i lønn? 

Anonymkode: 30cbf...540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Vto da jobber man i hvilken som helst bedrift.

Lønn er alt fra 0kr og oppover. Vanlig er vel litt over 30kr timen. Noen gir også transport godtgjørelse. 

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
endo skrev (På 11.11.2024 den 22.03):

Vto da jobber man i hvilken som helst bedrift.

Lønn er alt fra 0kr og oppover. Vanlig er vel litt over 30kr timen. Noen gir også transport godtgjørelse. 

Gammel tråd,  men jobber man i ordinær bedrift (VTO) er det ikke vanlig med kun 30 kr timen. Det er vel mer vanlig for VTA.

Jeg har 400 kroner timen. Ordinær bedrift. Jobber når jeg er i form, men også når de har jobb til meg. 

Anonymkode: f6c5f...e48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gammel tråd,  men jobber man i ordinær bedrift (VTO) er det ikke vanlig med kun 30 kr timen. Det er vel mer vanlig for VTA.

Jeg har 400 kroner timen. Ordinær bedrift. Jobber når jeg er i form, men også når de har jobb til meg. 

Hvilken fantasijobb er dette?

Anonymkode: 288c2...c40

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fantasijobb? VTO er ofte helt vanlig jobb, men tilrettelagt. Jeg jobber som grafiker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fantasijobb? VTO er ofte helt vanlig jobb, men tilrettelagt. Jeg jobber som grafiker. 

Akkurat, freelancer kalles det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg er ikke freelancer. 

Poenget var at VTO har ofte ordinær timelønn i den bedriften man er ansatt i, det er VTA som har veldig lav timelønn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tror noen burde jobbe med holdningene og oppførselen sin mot andre 😴

Anonymkode: 371b7...2ba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Poenget var at VTO har ofte ordinær timelønn i den bedriften man er ansatt i, det er VTA som har veldig lav timelønn. 

Takk for at du tar opp tråden, den er fortsatt aktuell:) 

Jeg synes ikke det høres urimelig ut med full timelønn i vtao, de dagene du kan jobbe. Bedriften får dekket ca kr 7000 pr mnd fra Nav for å ha en ansatt i Vtao- ordning, og disse pengene kan jo dekke mye av lønnen, hvis den vtao- ansatte ikke har andre tilretteleggingsbehov som koster. (Alt fra mentor til rullestolrampe)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hildamaria skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke det høres urimelig ut med full timelønn i vtao, de dagene du kan jobbe. Bedriften får dekket ca kr 7000 pr mnd fra Nav for å ha en ansatt i Vtao- ordning, og disse pengene kan jo dekke mye av lønnen, hvis den vtao- ansatte ikke har andre tilretteleggingsbehov som koster. (Alt fra mentor til rullestolrampe)

Eneste tilrettelegging jeg trenger er å jobbe når jeg er i form og helst hjemmefra ☺️ Deler ofte opp de dagene jeg jobber med 1 time jobb, pause, 1 time jobb, pause osv. Jobber heller ikke hver dag, for formen varierer veldig. 

AnonymBruker
Skrevet
Hildamaria skrev (8 timer siden):

Der jeg jobber går mye av tilskuddet til lønn til sjefen. 100k i tillskudd i året er ikke dårlig det

Anonymkode: 3151c...e56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hæææ? Tror du må roe fantasien din litt. VTO=VTA bare i vanlig bedrift, det vil si uføretryg pluss motivasjonslønn som er rundt 30kr. At du prøver lure andre her inne er skammelig. 

Anonymkode: 7a37e...9a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, VTO har som hovedregel også lav lønn, eneste forskjellen opp mot VTA er om man jobber på en ordinær arbeidsplass eller i såkalt vernet bedrift. I VTO går man på toppen av bemanningen. 

Anonymkode: a5c44...46f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er VTA eller VTO verdt der?

Ufør mann, som gjerne skulle hatt en liten jobb. Gjerne litt praktisk arbeid som gir et synlig resultat. 

Anonymkode: 88b0f...808

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ufør mann, som gjerne skulle hatt en liten jobb. Gjerne litt praktisk arbeid som gir et synlig resultat. 

Jeg har ansatt 2stk på VTO. Fantastiske arbeidere i et industri yrke, det virker som de også får mye ut av det. Utvidet nettverk, noe å gjøre. Føle at de bidrar. Og det gir de en liten ekstra inntekt. Personlig tror jeg det er verdt det, og noe jeg hadde ønsket om jeg var ufør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.50):

Er det noen som jobber på varig tilrettelagt arbeid i ordinær bedrift (VTAO) her? Hvor/hva jobber dere med, og hva har dere i lønn? 

Broren min jobber i VTOA, han jobber i 30% stilling  og mottar 7000kr mnd brutto - når han klarer å møte på jobb. Om han ikke klarer å komme får han 0kr. Han har en kompetanse som er dyr, så tenker det er en vinn-vinn situasjon.

Har ei venninne som jobber i VTOA, og har gjort det i 5 år - 10 timer i uka og hun får absolutt ingen lønn. Hun må betale for å komme seg dit og (kollektiv), men hun trives så godt og synes det er viktig å bidra til samfunnet så mye hun klarer.

Anonymkode: 2f3ef...a4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du er handy/ kan noe som ikke så mange andre kan og har et nettverk så tror jeg det kan være gode muligheter. VTOA er et tiltak via Nav, så de må nesten være med på laget.

Anonymkode: 2f3ef...a4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæææ? Tror du må roe fantasien din litt. VTO=VTA bare i vanlig bedrift, det vil si uføretryg pluss motivasjonslønn som er rundt 30kr. At du prøver lure andre her inne er skammelig. 

Hm, da har jeg en annen erfaring 🤔 Trodde også min erfaring var vanlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, VTO har som hovedregel også lav lønn, eneste forskjellen opp mot VTA er om man jobber på en ordinær arbeidsplass eller i såkalt vernet bedrift. I VTO går man på toppen av bemanningen. 

Anonymkode: a5c44...46f

Okay, det kan hende. Jeg har vanlig lønn, så trodde det var vanlig. Man gjør jo samme jobben som alle andre, men jobber mindre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...