Gå til innhold

Melde fra om svart arbeid.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvor? NAV eller skatteetaten? Melder de hverandre eller begge? NAV er kanskje bare dersom du driver trygdesnusk? 

Anonymkode: 78d6d...13e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvor? NAV eller skatteetaten? Melder de hverandre eller begge? NAV er kanskje bare dersom du driver trygdesnusk? 

https://arbinn.nho.no/hms/HMS-krav-og-organisering/arbeidslivskriminalitet/sporsmal-og-svar-akrim/hva-kan-jeg-gjore-dersom-jeg-mistenker-svart-arbeid/

Du kunne bare googlet så hadde du fått svar.

Anonymkode: e1dc8...6ec

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke det jeg lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ikke det jeg lurer på.

Hva i hel…er det da du spør om? Står jo til og med telefonnummeret du skal melde fra om svart arbeid til. 

Anonymkode: e1dc8...6ec

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du være moralpoliti? Ja, svart arbeid er lavmål, men jeg gidder da ikke klage på folk av den grunn. 

Anonymkode: 9e139...c72

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor gidder du være moralpoliti? Ja, svart arbeid er lavmål, men jeg gidder da ikke klage på folk av den grunn. 

Lavmål? Moralpoliti? 

Det er å stjele fra fellesskapet og å bidra til en svart økonomi som gjør det lettere for andre kriminelle og være kriminelle. 

170 milliarder i året taper staten på svart arbeid. 

Handler ikke om moral, men om anstendighet. 

Anonymkode: 7b8db...02e

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du "gidder" ikke? Vel, da får du sitte på din late ræv og se landet bli enda mere skakkjørt økonomisk pga den voldsomme veksten av folk som svindler og bedrar på AAP, dagpenger og sykepenger, penger de hever hver måned mens de i virkeligheten hever svarte penger i lønn i tillegg fra arbeidsgiver.

Tusener av skattekroner hver mnd som unndras. 

Meld de svinene til myndighetene når man får nyss om dem. De fortjener ikke å få holde på med sine kriminelle handlinger!!!

Anonymkode: 940d7...3d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lavmål? Moralpoliti? 

Det er å stjele fra fellesskapet og å bidra til en svart økonomi som gjør det lettere for andre kriminelle og være kriminelle. 

Jeg krangler ikke på at svart arbeid er fullstendig galt på så mange måter, men jeg skjønner bare ikke at folk må klage på andre. Liker ikke konseptet «klage på andre.»

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du "gidder" ikke? Vel, da får du sitte på din late ræv og se landet bli enda mere skakkjørt økonomisk pga den voldsomme veksten av folk som svindler og bedrar på AAP, dagpenger og sykepenger, penger de hever hver måned mens de i virkeligheten hever svarte penger i lønn i tillegg fra arbeidsgiver.

Tusener av skattekroner hver mnd som unndras. 

Meld de svinene til myndighetene når man får nyss om dem. De fortjener ikke å få holde på med sine kriminelle handlinger!!!

Huff, du må ha det vondt med deg selv, som hisser deg sånn opp over andres valg. Som jeg skrev over her, så er jeg helt enig i at svarte penger er lavmål, jeg liker bare ikke at folk skal klage på hverandre og følge med «bak gardina» på hva andre driver med. Det er også lavmål. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krangler ikke på at svart arbeid er fullstendig galt på så mange måter, men jeg skjønner bare ikke at folk må klage på andre. Liker ikke konseptet «klage på andre.»

Ja, med ditt konsept kommer man jo langt i kampen mot all kriminalitet, må jeg si... Logikken din er jo helt fjern.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en uting å melde fra om svart arbeid. Dessuten er det rasistisk 

Anonymkode: b25cd...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at noe svart arbeid faktisk er greit. F eks hvis en ufør tar på seg å gjøre helgevasken til en nabo for noen kroner synes jeg ikke det er nødvendig å oppgi. Men hvis en person som driver å leverer meldekort pga arbeidsledig jobber mer eller mindre heltid på noe så snakker vi at man oppgir det. 

Hva slags svart arbeid ønsker du å melde da? 

Anonymkode: a4912...7e7

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at noe svart arbeid faktisk er greit. F eks hvis en ufør tar på seg å gjøre helgevasken til en nabo for noen kroner synes jeg ikke det er nødvendig å oppgi. Men hvis en person som driver å leverer meldekort pga arbeidsledig jobber mer eller mindre heltid på noe så snakker vi at man oppgir det. 

Hva slags svart arbeid ønsker du å melde da? 

Hvorfor er det greit for en ufør å jobbe svart? 

Anonymkode: 1b402...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for ordens skyld så kan man jobbe "svart" for 6000 kroner i året. Ikke ett øre mer enn dette. Eller så man skatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Lavmål? Moralpoliti? 

Da lar vi de folkevalgte vise anstendighet først!!

Anonymkode: bf3ea...803

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det greit for en ufør å jobbe svart? 

Anonymkode: 1b402...890

Nå er det mengde jobb jeg fokuserte på da, at vedkommende vasker noen timer i måneden for småkroner. Det er greit i mine øyne. Å få trygda redusert pga ustabil småjobb er ikke nødvendig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da lar vi de folkevalgte vise anstendighet først!!

Ja, selvfølgelig skal ikke vi gjøre noen ting, det er noen andre som må begynne! Og det sa alle, derfor ble det ingen endring. GG

Anonymkode: 19890...e22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er tyveri fra felleskapet av verste sort. 

Anonymkode: dc034...ec6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig skal ikke vi gjøre noen ting, det er noen andre som må begynne! Og det sa alle, derfor ble det ingen endring. GG

Anonymkode: 19890...e22

De bør gå foran som godt eksempel ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...