AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:23 #1 Del Skrevet søndag kl 21:23 Har et mål om å gå ned 1 kg i uka. I går lå jeg på målet, men veide meg nettopp og nå ligger jeg 1 kg over det jeg veide igår? Det er så frustrerende.. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 0fce7...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:25 #2 Del Skrevet søndag kl 21:25 Vann og mat i kroppen. Anonymkode: f5fd1...385 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:26 #3 Del Skrevet søndag kl 21:26 Man skal ikke veie seg hver dag, og man skal veie seg om morgenen og ikke kvelden. Du må også passe på at vekta står på samme sted og rett, slik at den viser riktig vekt. Vei deg heller 1 gang per uke, og ikke besett over det. Anonymkode: 499e4...0e2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:26 #4 Del Skrevet søndag kl 21:26 Jeg kan bare snakke for meg selv, men merker veldig stor variasjon på vekt fra dag til dag, og tror det har sammenheng med inntak av salt og raske karbohydrater. Dette binder mye vann i kroppen, og jeg merker stor forskjell på dager etter jeg har inntatt salt eller sukkerholdig mat. En dag eller to med periodisk faste, og ren mat så er jeg tilbake igjen. Anonymkode: f844e...486 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:27 #5 Del Skrevet søndag kl 21:27 Om du veier deg klokken 22 på kvelden vil jo vekten naturligvis være høyere enn om du veier deg tidlig på dagen. Dobesøk, vanninntak og væskeinnhold i kroppen avgjør vekten fra dag til dag. Anonymkode: 9295b...11b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet søndag kl 21:31 #6 Del Skrevet søndag kl 21:31 Jeg veier sikkert et par kilo mer på kveld enn på dag. Alle gjør det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet søndag kl 21:35 #7 Del Skrevet søndag kl 21:35 Som kvinne vil du også ha varierende vekt ifbm syklus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:22 #8 Del Skrevet søndag kl 23:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har et mål om å gå ned 1 kg i uka. I går lå jeg på målet, men veide meg nettopp og nå ligger jeg 1 kg over det jeg veide igår? Det er så frustrerende.. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 0fce7...66c Det sier jo seg selv at man er tyngre etter at man har spist en hel dag, også kommer det ann på hva man har spist. Anonymkode: fa331...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:12 #9 Del Skrevet mandag kl 06:12 Det er mye som gjør at vekten svinger, som de over er inne på. Når jeg følger med på vekte, pleier jeg å fokusere på "all time high" og "all time low". Altså, hvis jeg setter "ny rekord", betyr det at vekten beveger seg i den ene eller den andre retningen. Anonymkode: 63a93...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet mandag kl 07:36 #10 Del Skrevet mandag kl 07:36 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har et mål om å gå ned 1 kg i uka. I går lå jeg på målet, men veide meg nettopp og nå ligger jeg 1 kg over det jeg veide igår? Det er så frustrerende.. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 0fce7...66c Når du har som mål å gå ned ett kilo i uka, begrenser du allerede inntak med drøye 1000kcal hver dag. Hvorfor du veier deg daglig aner jeg ikke, men det holder i massevis å veie seg en gang i mnd. Regner med at du skal ned mange kilo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:51 #11 Del Skrevet mandag kl 12:51 Sefanja skrev (5 timer siden): Når du har som mål å gå ned ett kilo i uka, begrenser du allerede inntak med drøye 1000kcal hver dag. Hvorfor du veier deg daglig aner jeg ikke, men det holder i massevis å veie seg en gang i mnd. Regner med at du skal ned mange kilo Skal ned 6 kg. Veier meg daglig for å se at jeg følger planen, men det er nok kanskje litt i overkant ja. Anonymkode: 0fce7...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:03 #12 Del Skrevet mandag kl 13:03 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har et mål om å gå ned 1 kg i uka. I går lå jeg på målet, men veide meg nettopp og nå ligger jeg 1 kg over det jeg veide igår? Det er så frustrerende.. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 0fce7...66c Jeg veier daglig etter legens anbefaling. Da blir jeg mindre fokusert på variasjonene, og ser mer på trenden/gjennomsnittsvekten. Her ser du vektmålingene mine for de siste 4 ukene. Som du ser har vekten endret seg stort sett hver eneste dag. Det er naturlige variasjoner. Akkurat disse ukene har ikke svingningene vært så veldig store, men jeg har sykluser der de kan være 2-3 fra laveste til høyeste vekt. Anonymkode: b74d5...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:04 #13 Del Skrevet mandag kl 13:04 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg veier daglig etter legens anbefaling. Da blir jeg mindre fokusert på variasjonene, og ser mer på trenden/gjennomsnittsvekten. Her ser du vektmålingene mine for de siste 4 ukene. Som du ser har vekten endret seg stort sett hver eneste dag. Det er naturlige variasjoner. Akkurat disse ukene har ikke svingningene vært så veldig store, men jeg har sykluser der det kan være 2-3 kg mellom laveste og høyeste vekt. Anonymkode: b74d5...de5 Rettet skrivefeil Anonymkode: b74d5...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:18 #14 Del Skrevet mandag kl 13:18 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har et mål om å gå ned 1 kg i uka. I går lå jeg på målet, men veide meg nettopp og nå ligger jeg 1 kg over det jeg veide igår? Det er så frustrerende.. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 0fce7...66c Om du har spist mat med mye salt, kan kroppen holde på mye vann. Det øker vekten. Om du har brukt mye muskler, kan også det holde på mere vann. Det samme med variasjon i syklusen om du er om kvinne. Også kommer det ann på volumet eller innholdet (karbo, protein, fett) av maten vs hvor mye du har bæsjet, hvor mye du har svettet, tisset osv. Det er mange variasjoner som spiller inn. Der er apper og programmer som gjør at du kan legge inn vekten din også regner den ut trenden din. Det er normalt med variasjoner. Men så lenge du veier deg på samme måte hver dag, blir det rett i lengden. Jeg feks, veier meg etter en kopp kaffe og to doturer i undertøyer og vekta står på samme sted 😛 Anonymkode: 1374a...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet mandag kl 13:35 #15 Del Skrevet mandag kl 13:35 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Skal ned 6 kg. Veier meg daglig for å se at jeg følger planen, men det er nok kanskje litt i overkant ja. Anonymkode: 0fce7...66c Hvis du bare skal ned 6 kg, er det egentlig litt rar plan å veie seg hver dag ja. Vekt påvirkes mye av tid på døgnet, toalettbesøk og type diett. Anbefaler at du veier deg en gang i uken til samme tid og så justerer dietten etter fremgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå