Gå til innhold

Slutte å snuse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hey!

Vil slutte å snuse.

hva er dine beste tips? 

Anonymkode: b7647...867

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å slutte. 3 mnd nå. Vet jeg sprekker om jeg tar en snus og har lyst på. Forverres når jeg drikker. Første tre ukene unngikk jeg alkohol og selskap

Anonymkode: 7cd5e...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hey!

Vil slutte å snuse.

hva er dine beste tips? 

Prøv noe annet feks pastill under leppa eller nikotin spray eller begge deler.

Anonymkode: 47687...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over fra løs til posjonssnus. Gå så ned på styrke over tid, for så å gå på nikotinfri. 

Jeg kjøpte en smak jeg egentlig ikke var glad i, for å slutte. 😅

Anonymkode: d1d8d...481

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gå over fra løs til posjonssnus. Gå så ned på styrke over tid, for så å gå på nikotinfri. 

Jeg kjøpte en smak jeg egentlig ikke var glad i, for å slutte. 😅

Anonymkode: d1d8d...481

Kanskje det er løsningen, ja. 
bruker hvit posjonssnus, styrke 2.

prøve med brun, da blir det kanskje fort slutt😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man like avhengig som av røyk eller alkohol? Jeg sluttet å røyke for snart åtte måneder siden. Psyket meg kraftig opp ved å tenke mye på kreftfaren. Var tøft i begynnelsen, men nå er det ikke noe stort problem lenger. Kjenner litt på det hvis jeg står sammen med noen som røyker, men ikke noe som frister meg lenger. Vet imidlertid ikke åssen det er med snus eller alkohol og det å slutte.

Anonymkode: 99a67...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir man like avhengig som av røyk eller alkohol? Jeg sluttet å røyke for snart åtte måneder siden. Psyket meg kraftig opp ved å tenke mye på kreftfaren. Var tøft i begynnelsen, men nå er det ikke noe stort problem lenger. Kjenner litt på det hvis jeg står sammen med noen som røyker, men ikke noe som frister meg lenger. Vet imidlertid ikke åssen det er med snus eller alkohol og det å slutte.

Ja, det vil jeg si det er. I tillegg er det lov å bruke snus akkurat når man vil. Det er ingen restriksjoner. Så har snus i leppa konstant med unntak når jeg sover eller spiser. 
har også hørt om de som både sover og spiser med snus i. Så langt har jeg ikke kommet…

men snusen blir plassert rett etter tannpuss på morran og blir byttet ut med en ny når den føles «tom» for nikotin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, det vil jeg si det er. I tillegg er det lov å bruke snus akkurat når man vil. Det er ingen restriksjoner. Så har snus i leppa konstant med unntak når jeg sover eller spiser. 
har også hørt om de som både sover og spiser med snus i. Så langt har jeg ikke kommet…

men snusen blir plassert rett etter tannpuss på morran og blir byttet ut med en ny når den føles «tom» for nikotin.

O.K. Så det er nikotin som lager avhengighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet prosessen. Har bestemt meg for å slutte etter eksamen som er i midten av desember. Frem til da noterer jeg ned hvor mye penger jeg bruker. Bruker ca 2000 i måneden på snus. Så mye penger jeg kunne brukt på noe annet fornuftig. Tenker også over faren ved å snuse. 

Anonymkode: 3ad4d...e2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

O.K. Så det er nikotin som lager avhengighet?

Ja det er nikotin som er vanedannende. Men den psykiske avhengigheten 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Like vanedannende som røyk ja, siden det er nikotin som er vanedannende. Alkohol derimot er mye verre, i ekstreme tilfeller kan en dø om en slutter å drikke som avhengig 

Anonymkode: 1fc81...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta for snart 3 år siden. Brukte Kickup og Onico kjempelenge, det var mye vanskeligere for meg å kvitte meg med vanen med å ha noe under leppa enn nikotinen 😅Så er viktig å være motivert. Jeg klarte ikke slutte da samboer ville jeg skulle, men da vi skulle begynne å prøve å få barn klarte jeg det. 

Nå er jeg ferdig med fødsel og amming, men kommer ikek til å begynne igjen. Det er for dyrt, og for slitsomt å være avhengig av å alltid ha tilgang på snus. Men lysten slår meg fortsatt innimellom.

Anonymkode: 7357b...a7c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette seg et mål da med andre ord. Det må jeg vel klare. Klarte å slutte å røyke, men byttet ut med snus den gangen😆 det var veldig domt og anbefales ikke å erstatte røyk med snus… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja det er nikotin som er vanedannende. Men den psykiske avhengigheten 

Like vanedannende som røyk ja, siden det er nikotin som er vanedannende. Alkohol derimot er mye verre, i ekstreme tilfeller kan en dø om en slutter å drikke som avhengig 

Risikere å dø er vel noe man risikerer hele tiden uansett? Mye som er risikabelt her i livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sette seg et mål da med andre ord. Det må jeg vel klare. Klarte å slutte å røyke, men byttet ut med snus den gangen😆 det var veldig domt og anbefales ikke å erstatte røyk med snus… 

Det funka for meg. Røykte, og gikk over til snus, nikotintyggis og nikotinspray. Brukte gradvis mindre og etter 6 mnd er jeg ferdig med alt. Røyk er det mest skadelige du kan gjøre med kroppen din, snus er ikke i nærheten. 

Anonymkode: 95db5...3b8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det funka for meg. Røykte, og gikk over til snus, nikotintyggis og nikotinspray. Brukte gradvis mindre og etter 6 mnd er jeg ferdig med alt. Røyk er det mest skadelige du kan gjøre med kroppen din, snus er ikke i nærheten. 

Anonymkode: 95db5...3b8

Det viser vel statistikken ganske tydelig nå, lungekreft har jo minket ganske mye nå som et resultat av at mange har slutta å røyke og at færre starter med det. Samme med hjerteinfarkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kastet all snusen og kjøpte ikke ny igjen, var egentlig bare det som skulle til 🤷‍♀️

Anonymkode: df20e...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Risikere å dø er vel noe man risikerer hele tiden uansett? Mye som er risikabelt her i livet...

Men nå svarte jeg på om avhengihet og risiko sammenlignet med nikotin. Og blant alle rusmidler, så er alkohol blant de farligste og blant de med verste abstinenser, så å sammenligne det med nikotin blir feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Snuser bare helhvit snus

Anonymkode: db7a1...bd3

Er det "sunnere"? Altså noe du bruker for å slutte helt?

Anonymkode: fcb9d...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er vanskeligere å bli av med vanen av å ha noe under leppa enn nikotinen. Nikotinen er jo ute av kroppen på en uke ca. Bruker fortsatt Onico 1.5 år etter jeg slutta. Men nå skal jeg slutte med det også. For å slutte med snus så sluttet jeg på dagen. Brukte ikke substitutt på 3 måneder. Fordi de gangene før jeg sluttet og gikk over på onico direkte ga meg bare enda mer sug på ordentlig snus. Og så må man være motivert nok. Jeg sluttet fordi det er vanskelig å snuse på jobben da det ikke er lov større deler av dagen på min arbeidsplass. Var for mye styr. 

Anonymkode: 73b99...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...