Gå til innhold

Jeg har meldt meg arb.ledig og søkt arb l trygd. Jeg er 56. Nav foreslår jeg tar 1 år utdanning for å bli tannhelsesekretær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er skitenkelt å få seg jobb som apotekfarmasøyt med god lønn, så her er det noe TS holder tilbake. 

Enten bannlyst av kjedene, har noe på rullebladet, eller er håpløs å samarbeide med. 

Anonymkode: 974eb...4fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ingen som sier at ingen på 50+ får ny jobb. Det er heller ikke relevant. Spørsmålet er hvor lett det er for en nyutdannet 57-åring uten relevant erfaring og med et digert CV hull å få ny jobb. Beskriver det deg?

Anonymkode: 0107a...b3c

Det er så prekær mangel på autoriserte tannhelsesekretærer at jeg tror ingen bryr seg om et «digert hull»  i CV’en, og ansetter mer enngjerne en nyutdannet 50+ åring.

Anonymkode: a3676...bca

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er selv tannhelsesekretær og angrer som en hund at tok den utdanningen, veldig travelt arbeidsdag og dårlig betalt. Anbefaler ingen å bli tannhelsekretær. Kjedelig jobb.

Anonymkode: cedd5...2c6

Rart det der. De dyktigste tannhelsesekretærene jeg jobber med og har jobbet med, virker ikke å synes jobben er kjedelig. De er en uhyre verdifull ressurs som bidrar til at jeg som tannlege kan jobbe godt og effektivt med pasientene.

Anonymkode: a3676...bca

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen som sier at ingen på 50+ får ny jobb. Det er heller ikke relevant. Spørsmålet er hvor lett det er for en nyutdannet 57-åring uten relevant erfaring og med et digert CV hull å få ny jobb. Beskriver det deg?

Anonymkode: 0107a...b3c

Jeg har ikke fått med meg digert CV-hull? Hvor mange år er det?

Jeg så heller ikke at hun skrev at hun ikke har relevant erfaring. I forhold til hva da? De færreste har vel relevant erfaring på generell basis, men de fleste har vel en eller annen erfaring eller utdannelse som kan telle?   Hun sier hun er utdannet innen farmasi. Hvorfor ikke jobbe med det? 

Beklager - Jeg har sikkert gått glipp av noen innlegg i tråden fra TS, så utdyp gjerne. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er autorisert tannhelsesekretær og har arbeidet som det i mange år. Jeg angrer også på å tatt utdanningen. Det er veldig dårlig betalt og veldig hektisk. I tillegg består store deler av å rengjøre. Så blir ganske monotont. I tillegg er det en del tannleger som har en tendens til å skal bestemme over tannhelsesekretæren på en negativ måte. 

Anonymkode: 41558...69b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 19.30):

Er selv tannhelsesekretær og angrer som en hund at tok den utdanningen, veldig travelt arbeidsdag og dårlig betalt. Anbefaler ingen å bli tannhelsekretær. Kjedelig jobb.

Anonymkode: 

Tannhelsesekretær her.  Så godt å lese om noen som føler det samme. Kjedelig jobb og man blir ikke satt pris på. Det er det for det meste behandlere som blir.  Skal du bytte yrke? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tannhelsesekretær her.  Så godt å lese om noen som føler det samme. Kjedelig jobb og man blir ikke satt pris på. Det er det for det meste behandlere som blir.  Skal du bytte yrke? 

Ja det er sant, jeg angrer veldig at jeg har valgt tannhelsesekretær og jeg har tenkt på å omskolere meg, men vet ikke helt hva jeg skal studere😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er autorisert tannhelsesekretær og har arbeidet som det i mange år. Jeg angrer også på å tatt utdanningen. Det er veldig dårlig betalt og veldig hektisk. I tillegg består store deler av å rengjøre. Så blir ganske monotont. I tillegg er det en del tannleger som har en tendens til å skal bestemme over tannhelsesekretæren på en negativ måte. 

Det stemmer, det er veldig hektisk jobb og veldig dårlig betalt og i tillegg blir man ikke verdsatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 21.42):

Rart det der. De dyktigste tannhelsesekretærene jeg jobber med og har jobbet med, virker ikke å synes jobben er kjedelig. De er en uhyre verdifull ressurs som bidrar til at jeg som tannlege kan jobbe godt og effektivt med pasientene.

Anonymkode: a3676..

Det kommer an på arbeidsplassen også, Har selv tannhelsesekretær utdanning og har jobbet i mange år som det, men det er ikke alle som snakker høyt om at jobben er kjedelig og hektisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 21.40):

Jeg hadde styrt unna. Det er en veldig travel jobb, mye dårlig miljø rundt omkring, og lønnen er ekstremt dårlig. Tror det er ca 500 000 full ansiennitet. 

Anonymkode: 2be9a...f37

Jeg kjenner flere som har jobbet som tannhelse sekretær, jeg vurderte det selv fordi det er en del tannleger her, men alle sluttet og sa det samme. Dårlig lønn, dårlige vilkår, miljøet er mye baksnakking og drama, osv. 

Anonymkode: 444b8...8d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 21.04):

Jeg syns jeg er litt gammel kanskje, men grunnen er at jeg har en bachelor i farmasi i bunn. Jeg sa ja for 1 år klarer jeg alltids. I flg nav er det mangel på autoriserte tannhelsesekretærer i Norge så de har gått inn ett samarbeid med tannlegeforeninga om å få autorisert nye fort. 

Er det noen her som jobber som tannhelsesekretær? Er det en alright jobb? Hva tjener dere?

Anonymkode: 1af91...f9f

Men med bachelor i farmasi er du vel kvalifisert som apotektekniker? Det må jo være mange apotek som har behov for det?

Skrevet

Jeg er ikke tannhelsesekretær, men helsesekretær. Det skrikes etter folk her også. Kjenner meg ikke igjen i lønna skrevet her, har 538100 kr i året. Vil tro lønna er høvelig lik. Jobber på legekontor. Til tider hektisk, men jeg må helst ha noe å gjøre hele tiden. Jeg har tidligere jobbet på sykehus i merkantil jobb som helsesekretær. Det var rolige dager framfor pc, ikke noe for meg, men kanskje for deg ts?  Om det tar deg 1 år å bli tannhelsesekretær tar det samme tid å bli helsesekretær. 

Anonymkode: fd151...dbb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 21.51):

Nei egentlig ikke, men når en skal få dekket ting av NAV så må en jo gjøre som de sier. Vil de kaste bort penger på en person for 1 år så værsegod. For meg handler det om å overleve ganske enkelt. Men tenkte at de skjønte det de på NAV og at det ikke er lett for folk i 50 åra og få seg noe jobb. 

TS

Anonymkode: 1af91...f9f

Med din utdannelse har du jobbet på apotek? Eller hvor? 
Tannhelsesekretærer står og går mye, har ugunstige vinkler når de skal assistere tannlegen. 
Er dette et yrke å omskolere seg til i din alder? Har du sterke bein, armer og rygg som tåler arbeidet? 
Helsesekretær er vel noe fysisk lettere arbeid? 

Anonymkode: 8f0ad...d14

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.34):

Farmasøyt er 5 årig studie. TS med en bachelorgrad i farmasi kan kanskje bygge på til å bli reseptarfarmasøyt, med jobb i Apotek. Ville heller satset på det, i Apotek enn en helt ny utdannelse uten så stor sjanse til jobb

Anonymkode: 07acd...1cf

Enig! Tannhelsesekretær når man har en bachelor i farmasi? Helt merkelig av NAV å anbefale dette. Du bør heller bygge på det du allerede har

Anonymkode: 4dda5...764

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke jobber i apotek? Det er IKKE lenge siden du jobbet i apotek, og at du bare gir opp fordi du ble utnyttet i praksis på et apotek? Gir ingen mening. Det er mangel på reseptarfarmasøyter, og særlig farmasøyter som snakker norsk. De fleste som jobber på apotek har IKKE master. 

Anonymkode: d6839...51a

• Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke jobber i apotek? Det er IKKE lenge siden du jobbet i apotek, og at du bare gir opp fordi du ble utnyttet i praksis på et apotek? Gir ingen mening. Det er mangel på reseptarfarmasøyter, og særlig farmasøyter som snakker norsk. De fleste som jobber på apotek har IKKE master. 

Anonymkode: d6839...51a

Uten å vite så kan der ligge til grunn at ts ikke får jobbe å apotek, lengre? 

Anonymkode: 8f0ad...d14

Skrevet

Tror apotek kan være bedre. Greit nok at noen klinikker krever autorisasjon, men et enkelt søk på ledig stilling på nav viser at det er mulig å få seg jobb som tannhelsesekretæt uten autoriasasjon også. I hvert fall står det ikke alltid oppført som ønske/krav i annonsen.

Jeg har jobbet i butikk sammen med tannhelseseketæren som min tannlege jobber sammen med. Og jeg har av en eller annen grunn tenkt at dette er et yrke som ikke krever utdanning. Ikke misforstå, jeg kunne aldri ha klart å smile meg gjennom stresset hele dagen. Godt mulig hun har tatt utdanningen, siden det er 1-årig. Usikker...

Uansett, det vil alltid være ønske om arbeidserfaring, og da stiller du nok bedre i en søknadsprosess for apotek. Tenker jeg da. Ser du har dårlig erfaring, men det er jo ikke det samme å ha fast jobb som å bli utnyttet i praksis. 

Anonymkode: 92318...075

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 21.49):

Jeg kjenner flere som har jobbet som tannhelse sekretær, jeg vurderte det selv fordi det er en del tannleger her, men alle sluttet og sa det samme. Dårlig lønn, dårlige vilkår, miljøet er mye baksnakking og drama, osv. 

Anonymkode: 444b8...8d0

Det er enormt med baksnakking i tannhelsetjenesten her hvor jeg jobber. Stadig sammenligninger over hvem som gjør mest og minst. I tillegg mye kritikk og detaljstyring. Tannhelsesekretærene skal helst ikke ha en mening heller. Tannlegene skal bestemme det meste.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.34):

Farmasøyt er 5 årig studie. TS med en bachelorgrad i farmasi kan kanskje bygge på til å bli reseptarfarmasøyt, med jobb i Apotek. Ville heller satset på det, i Apotek enn en helt ny utdannelse uten så stor sjanse til jobb

Anonymkode: 07acd...1cf

Hun ER allerede reseptarfarmasøyt. 

Anonymkode: 8769e...eeb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 19.30):

Har akkurat samme oppfatning. Hadde aldri valgt det yrket hvis jeg visste hva jeg gikk til. Veldig travle dager, og ofte må du jobbe både inn i matpausen og etter du egentlig er ferdig på jobb. Ikke bestandig du rekker å gå på do i løpet av dagen, skikkelig slavearbeid! Er helt utslitt på ettermiddag/kveld og orker ikke noe annet i ukedagene, styr unna!! 

Anonymkode: 744d2...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...