Gå til innhold

Jeg har meldt meg arb.ledig og søkt arb l trygd. Jeg er 56. Nav foreslår jeg tar 1 år utdanning for å bli tannhelsesekretær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns jeg er litt gammel kanskje, men grunnen er at jeg har en bachelor i farmasi i bunn. Jeg sa ja for 1 år klarer jeg alltids. I flg nav er det mangel på autoriserte tannhelsesekretærer i Norge så de har gått inn ett samarbeid med tannlegeforeninga om å få autorisert nye fort. 

Er det noen her som jobber som tannhelsesekretær? Er det en alright jobb? Hva tjener dere?

Anonymkode: 1af91...f9f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde styrt unna. Det er en veldig travel jobb, mye dårlig miljø rundt omkring, og lønnen er ekstremt dårlig. Tror det er ca 500 000 full ansiennitet. 

Anonymkode: 2be9a...f37

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde styrt unna. Det er en veldig travel jobb, mye dårlig miljø rundt omkring, og lønnen er ekstremt dårlig. Tror det er ca 500 000 full ansiennitet. 

ok takk for svar. 

ts

Skrevet

Ikke svar på spørsmålet ditt, men tror du at du har noen sjanse til jobb i din alder?

Anonymkode: c2e13...a79

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg syns jeg er litt gammel kanskje, men grunnen er at jeg har en bachelor i farmasi i bunn. Jeg sa ja for 1 år klarer jeg alltids. I flg nav er det mangel på autoriserte tannhelsesekretærer i Norge så de har gått inn ett samarbeid med tannlegeforeninga om å få autorisert nye fort. 

Er det noen her som jobber som tannhelsesekretær? Er det en alright jobb? Hva tjener dere?

Dette finner du lett ut av selv ved å google.

Hvilke andre alternativer enn dette har du?

Anonymkode: 345a9...1b3

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis ikke du har begynt så spør om å få noen ukers praksis på tannlegekontor så ser du selv om det kan passe for deg.

Anonymkode: 24b32...54a

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mindre! Alle tannhelsesekretær kollegaene mine snakker kjempedårlig norsk. Lange dager og vi er alltid litt for få på jobb så det skal bli billigere for klinikken. 

Men du har jo en god utdanning, vi er på beina hele dagen! Dersom du har litt helseutfordringer så vil dette bli litt utfordrende også. Rar logikk nav har her. Det er ikke deg de tenker på hvertfall. 

Anonymkode: ee51b...c08

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok og skal ta tjene mer som dette ufaglært et annet sted? Lønnen er ok for 1-års utdanning. Travel jobb- ok, dette må kanskje undersøkes nærmere. Dårlig miljø? Ekstremt generaliserende, at DU har denne erfaringen er vel helt irrelevant for ts..

Anonymkode: 1dbe5...ba9

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke svar på spørsmålet ditt, men tror du at du har noen sjanse til jobb i din alder?

Øøøøh? Du vet at pensjonsalder er 70?!

Anonymkode: 9a483...56a

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis ikke du har begynt så spør om å få noen ukers praksis på tannlegekontor så ser du selv om det kan passe for deg.

Jeg spurte 34 tannlegekontor i en raus radius om jeg kunne få praksisplass flere ganger. Ingen ville ha meg. Jeg er nyutdannet nå, så det gikk bra men fikk ikke utplassering eller noe.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Støttes. Dersom TS synes det virker som en ålreit jobb og et bra sted å jobbe, har hun allerede nå skaffe seg en fot innenfor.

• Liker 1
Skrevet

Nei egentlig ikke, men når en skal få dekket ting av NAV så må en jo gjøre som de sier. Vil de kaste bort penger på en person for 1 år så værsegod. For meg handler det om å overleve ganske enkelt. Men tenkte at de skjønte det de på NAV og at det ikke er lett for folk i 50 åra og få seg noe jobb. 

TS

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Ts her det er med i det løpet man får 3 dagers praksis først for å se om det er ett yrke som passer. Sa de på NAV.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei egentlig ikke, men når en skal få dekket ting av NAV så må en jo gjøre som de sier. Vil de kaste bort penger på en person for 1 år så værsegod. For meg handler det om å overleve ganske enkelt. Men tenkte at de skjønte det de på NAV og at det ikke er lett for folk i 50 åra og få seg noe jobb. 

TS

Det hadde vel vært ganske ille om du hadde kastet bort et år, også.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mindre! Alle tannhelsesekretær kollegaene mine snakker kjempedårlig norsk. Lange dager og vi er alltid litt for få på jobb så det skal bli billigere for klinikken. 

Men du har jo en god utdanning, vi er på beina hele dagen! Dersom du har litt helseutfordringer så vil dette bli litt utfordrende også. Rar logikk nav har her. Det er ikke deg de tenker på hvertfall. 

Er kanskje derfor de starter intensiv kurs da for å utdanne flere for at det er mangel på autoriserte tannhelsesekretærer slik NAV sier over hele landet. 

ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hadde vel vært ganske ille om du hadde kastet bort et år, også.

Nei hvorfor det hvis en ikke får jobb lell så handler det jo om  å ha noe å gjøre og overleve for min del. Gå hjemme er ikke noe alternativ. 

TS

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg spurte 34 tannlegekontor i en raus radius om jeg kunne få praksisplass flere ganger. Ingen ville ha meg. Jeg er nyutdannet nå, så det gikk bra men fikk ikke utplassering eller noe.

Da stemmer ikke det nav sa da at de har gått inn ett samarbeid med tannlegeforeningen for det er mangel på folk og det vil bare øke på fremover i flg beregninger gjort. 

• Liker 2
Skrevet

Får du ikke jobb på apotek?

Anonymkode: 39130...b3b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei hvorfor det hvis en ikke får jobb lell så handler det jo om  å ha noe å gjøre og overleve for min del. Gå hjemme er ikke noe alternativ. 

TS

"Hullet" i CV din vil ha vokst med et helt år. Det vil kunne gjøre det enda vanskeligere for deg å komme i jobb.

Du bør gjennomføre praksis og finne konkret statistikk på hvor stor mangel det er på folk, og så beslutte om dette er riktig vei for deg.

Skrevet

For meg var det lettest å få jobb som 56 åring, på første forsøk, god jobb også, og godt betalt! Har slitt mye mer med å få jobb når jeg var I 20, 30 og 40 åra...

Anonymkode: a3e0f...286

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...