Gå til innhold

Er søsken utelukkende positivt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Både jeg og samboer har to tette søsken hver som vi fremdeles har mye kontakt med. Så vi gleder oss til at jenta vår skal få en lillesøster 😊

Anonymkode: ecc76...9de

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to barn, 3 år mellomrom (gutt og jente). De leker enormt mye sammen, og er helt klart berikende. Mye lettere å være foreldrene når de leker sammen, og jeg kan drikke kaffe, hehe. 

Anonymkode: 3271e...7c9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utrolig mye negativitet til søsken i denne tråden? 

Som enebarn selv må jeg si jeg savnet søsken mest på ferier og aktiviteter da jeg var liten. Mine foreldre var godt voksne da de fikk meg, så de satt ofte bare å så på at jeg badet, klatret, danset, kjørte karusell etc. husker jeg var litt misunnerlig på de som alltid var 2 eller fler barn sammen med familien.

Tenker også at det må være hyggeligere for barnet i høytider? Jeg hatet f.eks påskefjellet som liten, sitte og quize meg selv eller bygge snøhule til meg selv alene var liksom ikke så stas.

I tillegg ser jeg f.eks i bhg at onkler og tanter henter de andre barna, de er på bursdager hos kusiner og fettere og de har overnattinger og middager. Det må da være en verdi for disse foreldrene at de har søsken som er villige til å være en landsby for deres barn?

Synes det svartmales veldig, kjenner nesten at jo mer folk svartmaler i denne tråden, jo mer positiv blir jeg til at jeg er i ferd med å gi sønnen min søsken, for jeg blir sittende å tenke på alt vi enebarn mangler. Sier ikke at jeg har hatt det vondt i mangel på søsken, men at jeg tenker det mest sannsynlig hadde vært en berikelse.

ts

Anonymkode: 3ba6a...98c

Det er veldig lett men urimelig å sammenligne to ekstremtilfeller: at man får et sært, ensomt enebarn ELLER så blir det en lykkelig, sammensveiset søskenflokk som støtter hverandre livet ut. Sannheten vil alltid være nyansert og er umulig å forutse.

Ta godt vare på deg selv enten du får flere barn eller ikke! 

Anonymkode: 3d09b...fe1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...