AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:35 #1 Del Skrevet søndag kl 19:35 Hvor ille er det å fly Oslo- Stavanger lillejulaften? Er det slik at en MÅ unngå det? Bør jeg ta fri fra jobb mandagen, slik at jeg kommer meg avgårde i helga? Eller pleier det å gå fint? Er så redd for innstilte eller overfylte fly, slik at jeg ikke kommer meg hjem til jul. Har heller ikke verdens beste økonomi, så dyrt å gi fra meg vakten. Anonymkode: 7e02d...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:19 #2 Del Skrevet søndag kl 20:19 Jeg har flere ganger fløyet hjem (fra utlandet) på kvelden lillejulaften. Klart det er en viss fallhøyde, for blir det noe tull kommer man seg ikke hjem… Menn det er jo sjelden det er et problem. En enkel innenlandsreise ville jeg ikke vært bekymret for. Anonymkode: 19814...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:19 #3 Del Skrevet søndag kl 20:19 *men Anonymkode: 19814...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:01 #4 Del Skrevet mandag kl 08:01 Har flydd fra Heathrow lille julaften for noen år tilbake. I utgangspunktet skulle det ikke vært noe problem, men tilfeldigvis ble det uvær og snøkaos natten før og dagen 23. Alle innenlandsfly ble kansellert og vi som fløy utenlands måtte vente i timesvis i uvisshet om når flyet skulle lette. Kom oss hjem til jul, men det ble en laaaang reise. Så lille julaften er som hvilken som helst annen dag, men en veldig kjedelig dag å få uforutsette hendelse......som jo fort kan skje på dette området. Anonymkode: bb517...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet mandag kl 08:04 #5 Del Skrevet mandag kl 08:04 Tror ikke lillejulaften er den verste dagen - mange som tar mer fri og reiser før. Men dersom noe går galt så er det jo en risiko for å ikke komme seg hjem - evnt at du må reise julaften. I utgangspunktet er ikke en travel flyplass et problem - det er når det skjer noe uforutsett at det er tungvint at det er travelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:05 #6 Del Skrevet mandag kl 08:05 Det står jo tidvis i avisene at folk ikke kommer seg hjem til jul pga dårlig vær og innstilte fly. En vet aldri når det blir kansellerte fly, og lille julaften er det færre avanger og stort sett alltid fullt rundt jul og ofte ellers Anonymkode: 38fe1...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:06 #7 Del Skrevet mandag kl 08:06 Og på julaften går det kanskje 2 avganger, så det er jo en risiko Anonymkode: 38fe1...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:08 #8 Del Skrevet mandag kl 08:08 Dagene før julaften er det mye trafikk på OSL. I år blir det sikkert fredag som er den dagen det er mest trafikk. Men det er ofte kanselleringer dagene før jul om det kommer mye snø. Anonymkode: 9873d...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:08 #9 Del Skrevet mandag kl 08:08 Det største problemet med denne dagen, og de to dagene før, er at det er veldig mange som skal reise. Når mengden reisende øker, øker også potensielle situasjoner som kan oppstå, med problemer i innsjekk, problemer i sikkerhetskontroll, problemer med boarding osv. Det er også midtvinters, og med det øker usikkerheten med været. Men heldigvis, de aller fleste kommer seg frem dit de skal, når de skal Anonymkode: 448b7...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:28 #10 Del Skrevet mandag kl 08:28 Har flydd flere ganger Oslo-Tromsø lille julaften, har aldri opplevd det som problematisk. Det kan være en del forsinkelser om det har kommet mye snø, eller er tåke. Men mitt inntrykk er at flyselskapene og bakkemannskap strekker seg svært langt for å sørge for at alle skal rekke hjem til jul hvis noe skulle skje. Du bør beregne god tid både på vei til flyplassen og på flyplassen da. Det kan være mye folk, folk har ekstra mye bagasje, og mange er veldig stresset. Når jeg reiser på juleferie så beregner jeg alltid minst en halvtime mer på flyplassen enn hva jeg gjør ellers i året, helst en time. Anonymkode: ba433...05c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Del Skrevet 17 timer siden Tror ikke det er noe verre å reise lille julaften enn andre dager. Møt opp i god tid, så er det ingen problem. Du har jo billett og plass på flyet. Anonymkode: 002b8...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Del Skrevet 17 timer siden Jeg har flydd Oslo-Værnes lille julaften i 20 år+ nå. Aldri opplevd innstillinger, kan heller ikke komme på at det har vært forsinkelser å snakke om. Synes heller ikke det er all verdens trykk på OSL lille julaften Anonymkode: 80a12...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Del Skrevet 17 timer siden Det er Norge vinterstid - det er alltid mulighet for at ting kan gå skeis. Dess lengre tid i forveien du kan reise, dess flere sjanser har du på at ting går seg til om noe skulle skje. Er opp til deg å kjenne på hvor stor risiko du er villig til å ta rett og slett, vs de kronene du kan tjene ekstra. Det kan gå bra, og for de fleste gjør det jo det men du må ha i bakhodet at dess nærmer jul du reiser, dess større er risikoen for å bli sittende fast Anonymkode: 8145a...253 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå