Gå til innhold

Har menn blir mer misogynistiske de siste to årene? (dating)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om jeg skulle ta denne under dating, vennskap, eller skråblikk, men landet her pga. arenaen hvor jeg kommer i kontakt med menn.

Jeg lurer på om andre også opplever menn som mer "misogynistiske", spesielt det siste året kanskje. Jeg treffer stadig menn gjennom dating-apps (ikke for ligging, så spar meg). De jeg treffer fremstår hyggelige i førsten, men jeg merker at de med tiden blir frekke, nedlatende, mindre tålmodig, etc. Hva er greia? Det har alltid vært noen sånne, fullt klar over det, men nå er jo "alle" sånn? Eller er det virkelig bare jeg som er uheldig?

Anonymkode: 03602...6f7

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de gode mennene har blitt fanget opp av noen andre?

Anonymkode: d408d...d6e

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle du møter er sånn, er du fellesnevneren deg. Jeg er enig i at det er mange dårlige menn, men du velger de jo

Anonymkode: ba7e2...c53

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er uheldig. Samtidig tror jeg en del menn har fått fatigue av å se på at en del kvinner tror de kan si og gjøre akkurat det de vil, uten at det får langsiktige konsekvenser. Det sier seg selv at menn ikke gidder når det stadig dukker opp innlegg på Instagram og TikTik av jentegjenger som slenger dritt, håner og henger ut menn digitalt når de manner seg opp til å spørre en jente på byen om de ønsker å utveksle SoMe, telefonnummer, hva nå enn det skulle være, på en ordentlig måte. Disney-prinsessa dør med det, og det gjenspeiles i digital dating som med tinder, sukker, etc.

Har alltid lurt på det. Hadde dere kvinner giddet hvis dere så at menn holdt på sånn når dere kom bort og tok initiativ på en ryddig måte?

Anonymkode: 414eb...dcc

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som velger disse mennene.

Anonymkode: c62ce...7c6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det sier seg selv at menn ikke gidder når det stadig dukker opp innlegg på Instagram og TikTik av jentegjenger som slenger dritt, håner og henger ut menn digitalt når de manner seg opp til å spørre en jente på byen om de ønsker å utveksle SoMe, telefonnummer, hva nå enn det skulle være, på en ordentlig måte. 

Kun narsissistiske sosiopater gjør det du beskriver her, jeg har aldri sett den type oppførsel hos noen av mine venninner, eller noen jeg kjenner egentlig. Jeg tror sånne kvinner er i et betydelig mindretall. I min gjeng synes vi at menn som tørr har balls, fordi det krever faktisk mot å gå opp til noen du liker, vel viten om at du kan bli avvist. Det er helt innafor å approache så lenge du ikke forgriper deg på noen 😅

Anonymkode: e05d2...1eb

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min opplevelse er det samme. Har opplevd flere ganger å matche med folk som rett og slett snakker til meg som om de alt er drittlei av meg. Eller de blir sure og prøver å slenge fornærmelser når jeg ikke er interessert i å beskrive sexlivet mitt i detalj i tredje melding.

Det er helt sjukt, det dreier seg om vanlige menn rundt 50 liksom. Oppfører seg som de ønsker å hevne seg på kvinner generelt. Heldigvis er det en stund siden sist, var vel i vår jeg var borti flere sånne på rappen. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om alle du møter er sånn, er du fellesnevneren deg. Jeg er enig i at det er mange dårlige menn, men du velger de jo

Man "velger" ikke noen ved å matche på en app. Jeg for min del gjør det fordi jeg er åpen for å bli kjent. Man ser ikke på bilder og en helt tilforlatelig profil at det dreier seg om en dårlig mann. Du høres ut som en sånn selv, igrunn, som prøver å trykke ned ts istedet her.

Velger fort å slette matchen, det er et mer aktivt valg. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tror du er uheldig. Samtidig tror jeg en del menn har fått fatigue av å se på at en del kvinner tror de kan si og gjøre akkurat det de vil, uten at det får langsiktige konsekvenser. Det sier seg selv at menn ikke gidder når det stadig dukker opp innlegg på Instagram og TikTik av jentegjenger som slenger dritt, håner og henger ut menn digitalt når de manner seg opp til å spørre en jente på byen om de ønsker å utveksle SoMe, telefonnummer, hva nå enn det skulle være, på en ordentlig måte. Disney-prinsessa dør med det, og det gjenspeiles i digital dating som med tinder, sukker, etc.

Har alltid lurt på det. Hadde dere kvinner giddet hvis dere så at menn holdt på sånn når dere kom bort og tok initiativ på en ryddig måte?

Sier det seg egentlig selv at menn blir sinte på alle kvinner, fordi noe kvinner sprer drit på internet? Har du hørt om Andrew Tate? Han sprer ganske mye drit på internet, og han har faktisk litt følger også.... Mener ikke at det er greit om jenter mobbe gutter på internet altså!!! Men komentaren din her fikk meg til å tenke på denne setningen: Menn er red for at damer skal le av de, damer er red for at menn skal drepe dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bippeti skrev (5 minutter siden):

Min opplevelse er det samme. Har opplevd flere ganger å matche med folk som rett og slett snakker til meg som om de alt er drittlei av meg. Eller de blir sure og prøver å slenge fornærmelser når jeg ikke er interessert i å beskrive sexlivet mitt i detalj i tredje melding.

Det er helt sjukt, det dreier seg om vanlige menn rundt 50 liksom. Oppfører seg som de ønsker å hevne seg på kvinner generelt. Heldigvis er det en stund siden sist, var vel i vår jeg var borti flere sånne på rappen. 

Dette har blitt mer og mer vanlig i løpet av de få siste årene høres det ut som. At menn i større grad er mer "i mot" kvinner enn de var før. De skal hevne seg av en eller annen grunn. De har blitt mer bitchy liksom. Det skrives om dette på nettet for tiden. Det gjelder nok store deler av verden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sånne ting sprer seg på TikTok fordi det skaper engasjement og får flere views, ikke fordi noen faktisk er sånn i virkeligheten. Finnes det virkelig folk som tror at sånne dating hot takes-videoer på TikTok/Insta/Facebook er basert på virkeligheten?

Anonymkode: f81f1...d61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bippeti skrev (13 minutter siden):

Kjenner meg veldig igjen i denne.

• Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sånne ting sprer seg på TikTok fordi det skaper engasjement og får flere views, ikke fordi noen faktisk er sånn i virkeligheten. Finnes det virkelig folk som tror at sånne dating hot takes-videoer på TikTok/Insta/Facebook er basert på virkeligheten?

Anonymkode: f81f1...d61

Det er jo nettopp videoer fra virkeligheten 😂

Jeg har ingen problemer med å forstå at unge menn i dag ikke gidder når de ser det. Det er jo total ydmykelse for å vise følelser og gjøre seg sårbar på en uskyldig måte. Herre, det er jo et kompliment at noen liker deg og er villig til å sette seg selv på spill på den måten. Hvor er deres ansvar oppi det hele? Synes det er helt merkelig at du og andre her bagatellisere det i det hele tatt. Det er jo selvfølgelig ikke greit, og faktisk et stort overtramp av disse frøknene. Hadde du vært fortrolig med det hvis de gjorde det mot din egen sønn?

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Litt usikker på om jeg skulle ta denne under dating, vennskap, eller skråblikk, men landet her pga. arenaen hvor jeg kommer i kontakt med menn.

Jeg lurer på om andre også opplever menn som mer "misogynistiske", spesielt det siste året kanskje. Jeg treffer stadig menn gjennom dating-apps (ikke for ligging, så spar meg). De jeg treffer fremstår hyggelige i førsten, men jeg merker at de med tiden blir frekke, nedlatende, mindre tålmodig, etc. Hva er greia? Det har alltid vært noen sånne, fullt klar over det, men nå er jo "alle" sånn? Eller er det virkelig bare jeg som er uheldig?

Det kan være at du også opplever baksiden av den moderne dating og tinder-kulturen. Det gjør nok noe med våre holdninger når man kan sitte hjemme og sveipe ørten-vis bort uten en halv tanke engang.

Sveip
Neste
Neste
Neste
...

Jeg skal ikke si at dette er forklaringen og at menn ikke er mysgonomiske ... men Tinder-kulturen kan også være en del av forklaringen. Man slutter å se folk som folk ... og mer som objekter man kaste bort uten å bruke en halv kalori på det. Bruk og kast-mentalitet ovenfor andre mennesker. Bare se hvordan vi behandler tingene våre i bruk-og-kast-samfunnet... ikke utenkelig at vi begynner å gjøre det med folk også.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kun narsissistiske sosiopater gjør det du beskriver her, jeg har aldri sett den type oppførsel hos noen av mine venninner, eller noen jeg kjenner egentlig. Jeg tror sånne kvinner er i et betydelig mindretall. I min gjeng synes vi at menn som tørr har balls, fordi det krever faktisk mot å gå opp til noen du liker, vel viten om at du kan bli avvist. Det er helt innafor å approache så lenge du ikke forgriper deg på noen 😅

Anonymkode: e05d2...1eb

Kan godt hende de er i et mindretall. Men det du gjør her er å bagatellisere noe mange menn opplever, noen flere ganger enn andre. Du fikk en mulig forklaring og avviser den, og avvisningen din støttes. Dere gjør som dere vil med det… 

Anonymkode: f13b1...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er fullt mulig å møte uhyggelige mennekser, de finnes. Hun velger de på app der du ikke får kjenne hvordan de er på nett hold. Utsendet avslører jo ikke alle tanker noen har? Folk har blitt lurt og overasket før. Å som om ikke vi selv har sider av både dårlig og god art folk ikke får se før de blir kjennt med oss? Vi kan jo ikke vite alt.

Jeg tror ikke det er umulig, ser mye mer dritt meninger enn før.

Anonymkode: 1bcb0...fe8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk har flyttet mer av sitt sosiale liv over på skjerm og det ser ut til at frontene mellom menn og kvinner har blitt hardere de siste årene.

Jeg ser her inne at ganske mange kvinner inntar et veldig krasst ståsted ganske tidlig i en diskusbl .

Anonymkode: 72696...586

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk har flyttet mer av sitt sosiale liv over på skjerm og det ser ut til at frontene mellom menn og kvinner har blitt hardere de siste årene.

Jeg ser her inne at ganske mange kvinner inntar et veldig krasst ståsted ganske tidlig i en diskusbl .

Anonymkode: 72696...586

Ja, jeg er skyldig i det. Men føler menn det gjelder heller ikke gjør så alt for mye for å møtes på enn annen måte.

Er menn jeg har en god tone med, men de er jo veldig milde i kantene og er kanskje fra starten av ikke så uenig, og da blir det jo lettere å ikke bli kvass. Skal prøve å være mildere og ha litt mer åpenhet til at den jeg diskuterer med kanskje ikke er satan selv 0.2,3,4,5 og 6 😅

Anonymkode: 1bcb0...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har blitt mer lik kvinner på mange måter, ikke helt bokstavelig da, men de er mer forfengelige og mer opptatt av klær/mote og utseendet enn de var tidligere. Mange menn bruker nok like mye tid foran speilet som det damer gjør. Hårsveisen er veldig viktig osv.... Dette fører kanskje til at de også begynner å krangle med damer om saker og ting som var mer "dameting" tidligere. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det mere sannsynlig at misogynist-stempelet blir brukt litt vel hyppig, for å si det sånn.

Anonymkode: de491...336

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...