Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julekalender til barna deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ca kr 300 til to barn. Bruker mye det samme om igjen, de liker å lese de samme julebøkene som de husker fra i fjor og synge de samme sangene. Aktiviteter som kino og pepperkakebaking er med, som koster litt, men det ville vi jo gjort uansett. Også ting som skjer i byen, Julegrantenning, julemarked osv. To luker med små leker og to luker med noe nyttig (sokker med kult mønster). 

Brukte litt penger første året på å kjøpe inn bøker og sangkort (alt kjøpt brukt), og litt tid på å lage fine lapper hvor aktivitetene står. 

Den dagen de er så store at denne versjonen ikke slår an kommer vi til å gi dem en sjokoladebit hver dag, ikke snakk om at de får dyre ting hver dag. Kanskje kombinert med aktiviteter, hvis de gidder å henge med oss 😆

Anonymkode: 38cdd...362

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting i år, stesønnen min har en musikk-kalender vi gjenbruker. Han får ingenting ut av sjokolade- eller pakkekalender.

Når vi får felles barn blir det nok pakkekalender til dem begge, og da legges nok summen på noen tusenlapper. Det blir da ikke ræl, men ting de trenger og samtidig liker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkekalender som to barn deler. Ender på rundt 500-600kr. Har kjøpt mange (de fleste) av gavene på bruktbutikker. 

Anonymkode: 5847f...f9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det finnes altså mottagere som ønsker sokker i kalender, er det et problem for deg?

Anonymkode: ee342...8ad

Nei? Det er jo hele poenget mitt. En gjøgler mener det er dritkjedelig å få undertøy og sokker som gave. Da spør jeg om det er gøy å kjøpe det på butikken selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig ikke helt telling. Men jeg har kjøpt ting de trenger + litt annet. De får en ting hver til å henge på juletreet den dagen vi pynter treet, dagen vi skal bake pepperkaker får de en ny pepperkakeform, en dag er det billetter til teater (som vi uansett ville dratt på), leppepomade, håndkrem (sånn som vi uansett ville kjøpt) blant annet.

Anonymkode: d2b71...c08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en del… Har en sjokoladekalender, en Harry Potter-figur kalender, pakkekalender og rampenissen som leverer større gaver hver fridag i desember + masse gaver fra rampenissen+julenissen på julaften. Tipper det blir 3-4000kr på kalendere+gavene i år. Enebarn😊

Anonymkode: 0b50f...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1000 per barn på 5(straks 6), 13 og 16. Er selv oppvokst med pakkekalender, og elsker å lage dette til barna. En miks av småting, julegodteri  og noen få litt større ting. 

Anonymkode: f72eb...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1500,- pr barn. 7 og 11 åring.

Inneholder mest smånips og godis, men noen større/dyrere gaver som drar opp prisen. Men da er det ting jeg gjerne ville ha kjøpt uansett, som ny lue, julekjole, teaterbiletter, termos osv. 

Anonymkode: dd887...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en kalender med bøker fra Disney til 249. Mulig hun får pakkekalender når hun er eldre, men da blir det i kombinasjon med sånn sjokoladekalender til 20 kr i så fall.

Anonymkode: ec2cb...d84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det 5-åringen min ønsker seg mer enn alt i hele verden er en sjokoladekalender, så det skal hun få. :)  Kommer vel til å kjøpe en til ca. 50 kroner eller noe. 

Problemet er at minsten på snart to sikkert også vil ha og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal løse det 😂😅 mulig hun også må få en av minste/billigste sort.

Anonymkode: a3df8...6bc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som lager adventskalender til sine 3 barnebarn. I pakkene der er det rimeligst ting til 2-300,- kr pr dag. Hun trenger ikke tenke på penger da hun har så mye at investeringene hun har gir mer avkastning enn hun har mulighet til å bruke opp. 

Anonymkode: bd576...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det blir nok en del… Har en sjokoladekalender, en Harry Potter-figur kalender, pakkekalender og rampenissen som leverer større gaver hver fridag i desember + masse gaver fra rampenissen+julenissen på julaften. Tipper det blir 3-4000kr på kalendere+gavene i år. Enebarn😊

Huff nå er du bare med på å spre fordommer mot oss som har enebarn.

Min er fornøyd med rampenisse som ramper. 

Anonymkode: fc20b...88e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

400,- pr barn pga Lego ferdig  kalender - sjukt enkelt for meg og stor glede for barna. Vinn vinn. Men som liten hadde jeg 10 kr kalender og gleden var for meg like stor om den hadde kostet 1000,-  så foreldrene inkl meg setter seg selv i fella her

Anonymkode: 947e7...ce0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Huff nå er du bare med på å spre fordommer mot oss som har enebarn.

Min er fornøyd med rampenisse som ramper. 

Anonymkode: fc20b...88e

Kutt ut da, fordommer mot familier med enebarn vil det alltid være. Samme med familier med mange barn, aleneforeldre osv. Bruker en del penger på min, ja, men hadde sikkert gjort samme om jeg hadde hatt flere barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjærring skrev (På 15.11.2024 den 17.05):

Trenger voksne kaffe? Trenger man lørdagsgodt? Trenger man et glass vin? 

Selvsagt er det ingen som Trenger 24 gaver, foreldre gir for de har lyst og kan. Innholdet er jo også veldig variert fra familie til familie. Noen gir billig med masse ræl,  andre gir ting som barna har bruk for og Trenger

Ikke bland inn kaffe og vin i dette, noen ting er definitivt i kategorien «helt nødvendig»😅

Men jeg kjøper dette når jeg trenger det, dvs gjennom året, og ikke 24 vinflasker i desember, f.eks. Andre synes sikkert det er stas.

Anonymkode: f5e3c...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overkant av en tusenlapp: pakkekalender som deles av tre barn, de trekker tredjehver dag. Godteri, morsom refleks, badebombe, håndkrem etc. Vi tenner adventslys, synger sang og så trekker den ene mens de andre ser på. De er fornøyde med det, det er liksom vår førjulstradisjon.

Anonymkode: 775a8...a7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...