Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julekalender til barna deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvilken alder er de? Og hvilken/ hva slags kalender kjøper dere?

Anonymkode: 18c5c...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en på 6 og en på 3. bruker vell rundt 2000 på 6-åringen sin og 1000 på 3-åringen sin. Lager egen gavekalender.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år, fint lite. Min mor har kjøpt sånn stativ til å henge kalenderpakker på så jeg fikk en jobb å gjøre der  :ler: Hun skal heldigvis hjelpe meg i år. Men datteren min er snart 1 år så det blir bare sånn kjøpe en pakke med 5-10 leker også får hun en hver dag

Kanskje et par sokker og hansker osv

Anonymkode: 2a472...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekalender til begge to (kinder). Kostet vel 275 pr stk. Er skikkelig motstander av pakkekalender. 

Anonymkode: 759dc...541

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 50-100 kr pr pakke. 
Har to barn som deler kalender. Så 12 gaver på hver 😊

Anonymkode: 9d1bb...ea2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mellom 10 og 1500 vil jeg tippe. Pakkekalender med noe annet enn tull er dyrt. De har som oftest delt på da, enten annenhver dag per unge eller at alle fem deler og at de har sjokoladekalender i tillegg. I år har de to eldste (som ikke bor hjemme) fått pakkekalender med ting det er gøy å slippe å bruke egne penger på (rundt 1500 per kalender, jeg og mamma har vel ordnet halvparten ca hver) , de tre yngste har valgt selv, en valgte lego, en med forskjellig snop og en den billigste sjokoladekalenderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 barn. 4-16 år. Ca 500 per barn 

14 og 16 år- sminke

8 år- fotballkort, godteri, plaster

10 år- godteri. Skrapelodd. Må finne på litt mer

4 år- plaster, badebombe, må finne på litt mer

Anonymkode: 9028f...394

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (17 minutter siden):

Har en på 6 og en på 3. bruker vell rundt 2000 på 6-åringen sin og 1000 på 3-åringen sin. Lager egen gavekalender.

3000 allerede i start bare på kalender? Shit pangstart på pengebruken til jul 

Anonymkode: 753b0...e3b

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 6 og en på 10, lager pakkekalender. Bruker mellom 10-100 kr pr pakke, en litt større på julaften. Noe av det blir godteri. Totalsummen varierer ut fra hva jeg finner. 

Anonymkode: e2320...579

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20. sjokoladekalender

Anonymkode: 7eb8a...6d5

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ingenting! De får to drops for hver dag og et Kinderegg i luke 24. og sånn er det med det :)  Jeg er verdens beste mor for barna mine uten å bruke flere tusen kroner på det tullet der! 

Anonymkode: 1aa3c...dac

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

20. sjokoladekalender

Anonymkode: 7eb8a...6d5

Samme her. Ungene blir glad ☺️

Anonymkode: 08c6c...675

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke regnet ut totalen, men ble noen tusen per barn 🙈 to stykk i barneskole alder..

Anonymkode: c1725...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

3000 allerede i start bare på kalender? Shit pangstart på pengebruken til jul 

Anonymkode: 753b0...e3b

Ja det er mye penger. Handler om at jeg ikke ønsker at kalendergavene bare skal være «ræl» eller godteri som vi egentlig ikke trenger. Mye av pengene brukes på ting som vi uansett ville kjøpt ved siden av som ullsokker, hansker, drikkeflaske, matboks osv. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye.. men gir de ting de har bruk for som eg vet de blir glade for. I år blir det vinterstøvler, masse sokker, hansker, luer ( dette er jo ting man uansett måtte brukt penger på) 

Også får de nok noe snop eller aktiviteter til helgene. 

Anonymkode: cddff...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, og jeg vet ikke om jeg vil vite det heller. Må jo være over 1000 kr per barn, men legger inn billig godteri i helgene og klipper en trepakning med julesokker i tre, julehåndsåpe, ny pepperkakeform, en ny pynt til juletreet og andre billige ting. I tillegg får de dyre gaver som en julebok 1.desember og julepysj 2. desember, og et julepuslespill mot slutten. Mitt tips er å pakke inn sesongvarer som du uansett ville kjøpt til dem, som julepysj, kinobilletter til en julefilm, julegodt, julesokker, røde hårstrikk. 

Har et ambivalent forhold til dette, for jeg koser meg med å lage kalender og å se dem glede seg og åpne pakkene, men liker ikke tanken på å bruke mye penger og bidra til overforbruk. 

Anonymkode: d1ae9...673

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wilma89 skrev (4 minutter siden):

Ja det er mye penger. Handler om at jeg ikke ønsker at kalendergavene bare skal være «ræl» eller godteri som vi egentlig ikke trenger. Mye av pengene brukes på ting som vi uansett ville kjøpt ved siden av som ullsokker, hansker, drikkeflaske, matboks osv. 

Synes du ikke at de da allerede har fått 24 julegaver når julaften kommer?

Jeg synes pakkekalendere skal være "ræl" - det er jo i utgangspunktet bare meninga det skal være noe småtteri mens de venter på jula.

Jeg kjøper sjokoladekalender til ungene hvis de vil ha det, koster vel 30 kr eller noe.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (Akkurat nå):

Synes du ikke at de da allerede har fått 24 julegaver når julaften kommer?

Du vet da vel det at unger i dag skal drukne i gaver? 
Så de kan briefe om det på skolen. 

Anonymkode: f8201...350

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmelaget sjokoladekalender (pakker inn en plate melkesjokolade i 24 biter) x 3 barn så blir det vel 150 kr ca. Synes tradisjonelle gavekalendere er veldig utdatert. Bruke masse penger på ræl som ender opp som rot i huset og søppel etterhvert. Nei, de får nok på selve julaften om de ikke skal få 24 småting i tillegg. 

Anonymkode: 7316a...ff2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent 100 kroner tilsammen, til en på 2,5 år. «Ræl» jeg har kjøpt på loppemarked (dyrefigurer, Peppa Gris-figurer og bøker/puslespill) og så blir det noen Kinderegg og klemmeposer her og der. 

Når hun har vokst fra rælet, så gir vi det til loppemarkedet igjen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...