Gå til innhold

Linsefri dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte går du uten linser, og hvorfor?

Jeg har dagslinser, og har hatt det i ca 10 år. Jeg har linsefri dag i perioder. Har gått uten linser idag, men det er nok første dag siden før sommeren. 

Jeg er med optiker minst en gang i året, og han sier alltid at det ser veldig bra ut og at øynene tåler linser godt.

Jeg lurer på å begynne å gå uten litt oftere, er livredd for å plutselig ikke kunne bruke linser mer.

De dagene jeg går uten bruker jeg ikke briller. Får det rett og slett ikke til, alt blir skeivt og rart.

Anonymkode: b99b3...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt månedslinser daglig siden 1992 og går så godt som aldri uten.

Om du passer på hygienen så trenger du ikke å være redd for å måtte slutte med det.

Anonymkode: d957f...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå: aldri 

Før: hadde linsefri dag ca en gang i uken, og tok av meg linsene hver kveld i ca 18 tiden de dagene jeg bare var hjemme, brukte briller på kvelden for å «lufte og hvile øynene». Dette var da jeg var ca 15-28år, nå er jeg 38år.

Har ikke merket noen forskjell og optikeren sier fortsatt alt ser fint ut. 

Anonymkode: 239f0...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde så godt som aldri linsefri i 20 år. Men så begynte jeg å reagere på linsene. Endte med å ta Lasik, og har nå sett perfekt, uten plager, i 10 år. 

Anonymkode: 81320...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar de av når jeg kommer fra jobb og har de av til neste dag med mindre jeg skal ut på noe spesielt. Har de aldri på hjemme. Har hatt de av hele helga nå 

Anonymkode: e9881...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månedslinser, en linsefri ettermiddag/natt i måneden, hvis det passer. 

Anonymkode: ae512...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mine første linser på 80 tallet og har brukt dem hver dag siden frem til for ett års tid siden da tørre øyne rett og slett gjorde det umulig selv med salve og dråper.

Anonymkode: 567f0...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før så gikk jeg med linser hver dag. Men så fikk jeg sykdom på øyet. Som gjorde at jeg egentlig ikke kan bruke linser noe mer. Jeg bruker det kun når jeg skal være «fin». Og det er kanskje noen ganger i året. Og da blir jeg kjempe tør på øynene også ser egentlig ikke så bra med linser lenger. Jeg går til optiker hvert år. Han sier å at han ikke klarer å tilpasser linser for mine øyne lenger. Så bruker briller. For da ser jeg bra. Linser når det ikke er så viktig med super syn. 

Anonymkode: 8687d...875

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde så godt som aldri linsefri i 20 år. Men så begynte jeg å reagere på linsene. Endte med å ta Lasik, og har nå sett perfekt, uten plager, i 10 år. 

Kan forresten supplere med at før operasjon måtte jeg bruke briller i 7 dager, for det var så lang tid det tok før øyene var "normale" igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ha en linsefri dag i uken, fortrinnsvis søndag. Men jeg jobber noen søndager, og da blir det linser hver dag. Bruker dagslinser. 

Jeg kan ikke fordra å gå med briller ute, de er bare i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Har brukt linser dagen lang siden 2001.

Anonymkode: c46c5...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...