Gå til innhold

Vil du si at dette er et skambud på finn.no?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selger har en vare ute for 9000kr, og jeg sendte en melding der jeg spurte om de var villige til å selge for 7200kr. Det står på annonsen at de de er åpne for bud.

Fikk da en sint melding tilbake om at dette var et skambud. Er dere enige? Syntes ikke budet var så ille med tanke på at det står at de tar i mot bud.

Anonymkode: 840ae...5f2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det står bud så syntes jeg ikke det var ille.

Anonymkode: 1b4a5...f7f

• Liker 5
Skrevet

Kommer helt an på hva slags varen, tilstand, og hvor nedsatt 9000 kr allerede er fra opprinnelig pris. Er det f.eks en helt ny sofa som kostet 30 000 ny, så syns jeg det er skambud. 

Anonymkode: 097f6...45a

Skrevet

Nei, det må selgeren bare regne med når vedkommende skriver at de er åpne for bud. 

Anonymkode: 4903c...634

• Liker 2
Skrevet

Spørs hva slags vare det er og tilstanden. Er absolutt ikke verste budet jeg har opplevd. Husker samboer la ut en firhjuling som var i bra stand for salg til 50.000 og fikk bud på 20.000. Å gå 30k ned er absolutt skambud, men syns ikke dette hørtes så ille ut. Men som sagt så er det litt vanskelig å si når jeg ikke hva slags vare dette er. 

Anonymkode: bf0e2...84d

Skrevet

Hvis det står H.b.o. 9000,- er det et skambud, ellers tenker jeg de må forvente bud på den størrelsen.

Anonymkode: 5dfb6...c06

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kommer helt an på hva slags varen, tilstand, og hvor nedsatt 9000 kr allerede er fra opprinnelig pris. Er det f.eks en helt ny sofa som kostet 30 000 ny, så syns jeg det er skambud. 

Originalprisen var 19 000kr, og den er i god stand. Uansett, om originalprisen hadde vært 30 000kr, er det egentlig så ille å by 1800kr under når det står at de er åpne for bud? Hvorfor eller skal man gidde å gi bud ellers, er jo liksom ikke noe poeng å by 200kr mindre på en vare som koster 9000kr?

• Liker 1
Skrevet

Ja, da er det vel et skambud da. Bare gå videre. 🤷‍♀️

Anonymkode: 9a81c...323

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Originalprisen var 19 000kr, og den er i god stand. Uansett, om originalprisen hadde vært 30 000kr, er det egentlig så ille å by 1800kr under når det står at de er åpne for bud? Hvorfor eller skal man gidde å gi bud ellers, er jo liksom ikke noe poeng å by 200kr mindre på en vare som koster 9000kr?

Jeg hadde blitt irritert over så lavt bud selv, og forventer vel at voksne folk selv skal skjønne at man er ute etter seriøse bud. Hadde aldri selv bydd så lavt, men heller kanskje lagt meg på 7900,-

Gjelder å vise selger respekt når man først skal by under salgspris. 

• Liker 3
Skrevet

Tenker budet er helt fair.

skjønner meg ikke på folk som blir fornærmet over lave bud, de står jo fritt til å bestemme om de vil selge til bud eller ikke.

Anonymkode: bd95f...737

Skrevet

Nei, det var ikke et skambud. Men om så var, ingen grunn til å bli sint, man bare sier nei. 

Anonymkode: fb00f...c63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...