Gå til innhold

Dere som har hatt svangerskapsforgiftning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28år lett overvektig. Godt trent og lavt blodtrykk som utgangspunkt. Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning i uke 32.

Anonymkode: 1c78e...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 21, ingen kjente risikofaktorer. Var normalvektig og hadde et sunt kosthold, jobbet i aktiv jobb frem til uke 35. Fikk påvist SF i uke 37 men jordmor hadde sett faresignal en stund da blodprosenten ikke sank som normalt og jeg hadde spor på urinprøver. 

Enden på visa ble at jeg fik eklampsi med påfølgende koma og var veldig nær døden. Har heller ikke fått oppfølging etterpå (barnet er 17) og ikke før for et par år siden fikk jeg vite at egentlig skulle jeg fått oppfølging av nyrefunksjon etter dette.

Norge er alt for dårlig på kunnskap om SF, heldigvis er det et forskningsprosjekt på gang nå på Oslo universitetssykehus, jeg ble tilfeldigvis gjort obs på deres spørreundersøkelse via sanitetskvinnene sin instagramkonto. 

Anonymkode: fdb3f...3db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

40, lett overvektig , har lavt blodtrykk til vanlig men det steg veldig + ødem og protein i urin .hadde jeg ikke gått på.albyl e så hadde jeg fått det i uke 20 og han hadde ikke overlevd. Ble keisersnitt 1 mnd før termin . Hadde dem ventet noen dager ekstra som dem tenkte så hadde vi ikke overlevd ❤️

Anonymkode: 7a4bf...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...